Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Western

 Stævner for sådan nogen som os?
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 00:58

Hej alle.


Jeg undre mig over der ikke bliver holdt lidt flere træningsstævner?


-og vil i den anledning høre om det er noget, nogle ville hjælpe med at arrangere?


Jeg tænkte lidt, at det bare skulle være for hyggens-, hestens- og ikke mindst for træningens skyld? -et lille stævne uden alt for store præmier / alt for mange klasser, og ingen regler om medlemsskab, beklædning osv. Bare helt almindelig træningsstævne hvor fejl i ridtet vil være "helt normalt" :-)??


Jeg står opstaldet hos Mai Nickolaisen, Jylland (Horsens): www.equine.dk og hun vil vist gerne leje hendes haller ud, hvis I kunne være interesseret?


Maria Jørgensen & BJR Small Warrior

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stævner...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 08:21

Altså DWF afholder jo stævner som godt nok har regler, men hvor der er plads til alle.


Ellers så kan man jo tage på clinic.


I øvrigt blev der på et tidspunkt afholdt klappe kage stævner i Give, og det var også for alle på alle niveauer.


Så hvorfor er det der er ikke godt nok? Man skal altså ikke lade sig skræmme af de regler der er.


Hilsen Benedicte



SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET


Kom til foredrag om westernhestens sygdomme d 11/12.

Se mere på westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 paint horse
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 09:00

Jeg ville også ønske der var nogle flere træningsstævner, sidste år holdt Pernille et lille julehyggetræningsstævne, og et lille et her i sommers også,det var mine første stævner, og en god måde at starte på og jeg er gerne med på mere af den slags.



Paint horses til daglig glæde

Stahr



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 10:19

Selvfølgelig er DWF's stævner gode nok - men der er efterhånden flere og meget bedre ryttere i beginner klasserne end der burde være, så for dem der stadig er lidt usikker kunne det, syns jeg, være en god ide med et mini stævne?


Vi har jo bare brug for:


- en dommer

- en speaker

- og evt. nogle "bane-byggere"

- og nogle præmiepiger, hvis det skal virke lidt professionelt?


Kan evt. prøve at snakke med JUWR om det var noget de var interesseret i at deltage i?


Hvad siger i?


Maria Jørgensen & BJR Small Warrior

0
0
Svar på denne tråd
 
 kan kun sige
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 11:02

med det nye opdaterede system hos DWF, vil folk hurtigere blive udklasset, da det er mere overskueligt.

Så spring ud i det og tag til et DWF stævne, da er så sandelig plads til usikkerhed og hvad man ellers synes kan være svært..

Pia


Vi søger forhandlere til at sælge kvalitets hunde/kattefoder. Interesseret - smid en mail

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 12:21

Hehe... tyder vist på det kun er mig der er ekstrem nervøs anlagt hvad angår stævner?


Men så må jeg jo "tage springet" hehe...


Maria Jørgensen & BJR Small Warrior

0
0
Svar på denne tråd
 
 Og hvad så?
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 12:27

Er det da ikke også godt med lidt konkurrence? Selv om der er flere niveauer i beginnerklasserne, giver det ikke bare lidt inspiration? Det giver i hvert fald stævne erfaring, og hvis man selv synes, at man har gjort det godt i forhold til hvor langt man er, er det så ikke komplet ligegyldigt om de andre så er bedre end en selv? Eller er det farven på rosetten, som er det vigtigste?


Så spring da ud i DWF stævner, så ved du også hvilken regelbog, som der bliver redet efter. Ved træningsstævnerne bliver regelerne mange gange tilpasset lidt her og der og hvor godt er det så?


JC Great Pine Image


Lil Chief No White - født d. 21 maj, 2008. Quarter Horse Stallion

Chills Tiny Copy - født d. 26 juni, 2008. Quarter Horse Stallion

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvad er der i vejen med ..
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 14:24

træningsstævner??


Kan man ikke starte et stævne for sjov / træning uden point og flotte sløjfer?


Er jeg "gammeldags" eller er vores hobby blivet for professionel?


Jeg starter gerne DWF stævner, men jeg savner også de små hyggelige træningsstævner.


Problemet er jo nok her som alle andre steder at der er for få, der vil deltage, og hvem gider lave et stævne for 5 deltagere.


Lad os få en føler på, om træningsstævnerne er en saga blot.



Gitte

TEAM COWHOUSE


Kenos Get Smart



0
0
Svar på denne tråd
 
 Stævner....
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 15:22

Vi skal jo netop have DWF-stævner så folk kan blive udklasset.


Desværre er der for mange der stadig cykler rundt i beginnerklasserne selvom de starter amateur ved quarter/paint-shows. Men de rider fordi de må og fordi de ikke er udklasset.

Derfor skal vi have DWF-stævner.


Og hyggen: jamen, den står vi jo selv for.


Jeg skal til BWHR´s WTC i denne weekend, og det er jeg sikker på bliver smadder hyggeligt og koldt som det plejer.

Og her er der altså plads til alle på alle niveauer.


Hilsen Benedicte



SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET


Kom til foredrag om westernhestens sygdomme d 11/12.

Se mere på westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsan!!!!
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 18:50
En lille kort komentar fra mig :-)

Vi havde i sommer en fed fed weekend cinic, med Suzanne og Toos Derks.
Afslutningen på vores clinic blev et lille mini stævne, med Western Horsemann ship, Peasure og Trail. det var helt fantastisk at afslutte på denne måde.

Så Jeg kan sagtens følge dig Maria.

Jeg er gammel stævnerytter på landsplan i dressur og spring.

Gider ikke det der stævne ræs mere, men synes det er vildt hyggeligt med et lille ministævne.

Var også til et kanon godt stævne hos Little Mule for et par år siden, var mega fedt at få afprøvet lidt af det man tror man kan. :-)
Hyggeligt hyggeligt stævne.

Så jo synes absolut der er basis for nogle små stævner, der er jo forskel på folk :-)

Der kan ses lidt billeder fra vores clinic, på vores hjemmeside!!!!

Hilsen

Helle Dahl Nielsen
Den Bette Western Klub

www.dbwk.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt ærlig!!!
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 18:54

Det var da utrolig så negativ folk er med dette emne... vil da meget gerne ud og starte DWF, men hverken mig eller hesten er klar endnu (lige tilredet), og eftersom der efterhånden er mange med åringer/plage/ny-startede heste ville det da kun være fedt at mødes på denne måde også.


Men vi kan da kalde det TRÆNINGSDAG i stedet? Vil der så stadig være så negativ stemning?


Til greatpineimage:


Nej rosetten er da fuldstændig ligegyldig, men vil da gerne kunne gå ind på banen og føle mig sikker på, at min hest ikke flipper ud, når den ser mange andre heste osv. Og kender mig selv godt nok til at min nervøsitet vil gå lige ned i hesten og ødelægge en del der allerede...


Kan helt ærlig ikke se hvorfor denne, ellers så fine ide bliver trampet til jorden på denne måde, men de der stadig er interesseret kan evt. smide en HN besked til mig - også for en evt. træningsdag for vores små stjerner, så skal jeg med glæde få arrangeret noget


Glædelig jul til jer alle.


Maria Jørgensen & BJR Small Warrior

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa Maria
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 19:23
Jeg kan desværre kun give dig ret, heste verdenen er ikke nem, man skal helst rette ind efter hvad flertallet ønsker.
Men sådan er vi jo ikke alle, vi er jo også nogle som gør det for hyggens skyld, ikke dermed sagt jeg ikke kunne finde på at stille op til noget større på et tidspunkt, det må tiden vise.

:-)

Hilsen

Helle Dahl Nielsen
Den Bette Western Klub

www.dbwk.dk
0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange stævner??
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 20:46

Der bliver da ikke holdt mange stævner.. Medmindre man vil krydse broen i tide og utide..


Små trænings stævner ja tak (y)




Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok



Kender du denne pony?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen få nu lige
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 20:49

styr på begreberne!


Vil i starte stævner eller vil i starte stævner ikke?


Jeg synes det er godt, at der er kommet mere fokus på at gøre flere stævner til DWF stævner.


Men der er jo ingen der kan afholde en stald/rideklub fra at afholde et træningsstævne, hvis de har lyst.


Jeg kan så bare ikke helt se forskellen


Et stævne er sQda et stævne, hvor det gælder om at præsentere sig selv og hesten på bedst mulige måde.


Jeg har været til mange træningsstævner, men jeg har ALDRIG præsenteret mig anderledes af den grund - hesten er blevet grundigt poleret og jeg møder op i mit stivedste puds.

At det stiveste puds, så måske er blevet lidt "stivere" efterhånden som jeg er avanceret, er jo så en anden snak - det er jo også bare med til at vise, at man går op i sin sport.


Så for dem der ikke vil ride stævner, er træningsdage/clinics da en langt bedre løsning. Man kan jo sagtens arrangere en clinic, der har fokus på begyndere der gerne vil starte stævner, hvor man kan afprøve de forskellige discipliner og finde ud af, hvor langt man er nået i træningen.


Enhver træner ville sagtens kunne agere "dommer" for sådan noget.


Og så lige et quote:

- en dommer

- en speaker

- og evt. nogle "bane-byggere"

- og nogle præmiepiger, hvis det skal virke lidt professionelt?


Her lyder det ikke til at præmier er ligegyldige, og du vil endda gerne have det til at virke proffessionelt.

hrm, undskyld mig, men hvorfor er DWF stævnerne så så forfærdelige?


mvh Maria



Hvis vi ikke havde vores egne fejl, ville vi ikke have så stor fornøjelse af at bemærke dem hos andre.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej....
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 21:20

I den club, hvor jeg er medlem, holder vi af og til træningsstævner. De foregår på følgende måde, vi rider klasserne som vi plejer, liner op bliver placeret (dog uden rosetter) og så kommer det der er meget anderledes. Medens vi er linet op får vi hver især en forklaring på, hvorfor vi er blevet placeret, som vi er, hvad vi kunne gøre bedre og hvad vi gjorde der var godt. Jeg vil kalde det for stævne træning, det har været kanon godt, de gange jeg har været med til det.


Der er samtidig den fordel at tilskure som er "grønne" i Western eller måske aldrig har set westernridning før er meget positive, det giver også dem en meget større forståelse.


Mht. til om man er til træningsstævner eller DWF, der er smag og behag vel bare forskellig og det er der vel plads til.


Håber bare ikke, at folk fravælger DWF fordi de er bange for ikke at være gode nok.


Men jeg kan da godt følge, at man gerne vil prøve stævne situationen af inden man tager til DWF - her er vi jo også forskellige, nogle springer bare ud i det og andre vil gerne have helt styr på alle detaljerne.


Jeg var en af dem der sprang ud i det og jeg har da lavet mine fejl og ups´er og gør det da stadig. Men tro mig, man lære af det og glemmer det aldrig(griner).


mvh

Annette


Du skal være hjertelig velkommen til at besøge min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/cadillac1

0
0
Svar på denne tråd
 
 endelig
Forfatter: 
Dato:  25-11-2008 22:07

lidt positiv respons!!


Mht. til præmier ville det måske lokke lidt flere starter til? -så det er absolut ikke for min egen skyld! Tænkte lidt på noget i form af en pose hestebolcher eller lign. - det er jo ikke bronzehesten vi skal dyste om


Det Anette skriver ovenover, kunne jo være helt perfekt!! Vi alle kunne vel bruge lidt konstruktiv kritik? :-)


Jeg har snakket med min udlejer; og hallen vil koste omkring 100 kr. i timen, og det syns jeg da ikke er slemt? Der er bl.a. musik og tilskuerpladser.


Vil sådan ønske vi kunne samles om sådan en dag!!


Skriv endelig hvis i har gode ideer eller andre foresklag!


Maria Jørgensen & BJR Small Warrior

0
0
Svar på denne tråd
 
 Showtræning
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 09:35

Vi har netop fastlagt 2 datoer til showtræning i disiplinen Reining:


Søndag den 7. december 2008 kl. 14.00

Søndag den 18. januar 2009 kl. 14.00


Træner/"Dommer": Kenneth Jensen (www.klmreininghorses.dk)


Program: Alle kommer på banen alene og gennemføre et program der tilpasses den enkelte rytter/hest niveau.

Kenneth "dømmer" og kommer med gode råd om score og træning.


Pris: Det er gratis at deltage og alle er velkommen.


Niveau: Der er plads til alle uanset om du blot kan skridte et program eller gennemføre med spin, stop, galopskift o.s.v.


Tilmelding: Nødvendig af hensyn til planlægning. Kontakt Mette for tilmelding og yderligere information på 31 15 60 08 eller littlesranch@mail.tele.dk.


Sted: Little S Ranch, Haverupvej 26, 4180 Sorø



LITTLE S RANCH

v/Søren Clausen, Haverupvej 26, DK-4180 Sorø, +45 22 44 03 09 littlesranch@mail.tele.dk , www.littlesranch.dk
OPLEVELSER - SHOP - REININGAVL - HESTEPENSION

HUSK FÆLLESRIDNING 1. ONSDAG I MD!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ej hvor...
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 10:14

...fedt!! Godt initiativ!


-bare lidt dyrt for os fra Jylland mht. broen, men nu må man jo være positiv, når der endelig er nogen som arrangere hvad vi/jeg efterlyser :-)


Vil i hvert fald gøre hvad jeg kan for at komme!


Maria Jørgensen & BJR Small Warrior

0
0
Svar på denne tråd
 
 Små stævner
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 12:32

Vi havde da snakket om at lave et lille hyggeligt stævne, hvor alle selvfølgelig var velkomne, men har desværre haft så meget om ørene at det er gået i vasken mht planægning osv. MEN vi har aftalt med nogle af de ryttere der kommer hos os at engang omkring maj afholder vi et åbent hus arrangement hvor alle kan være med. Lidt som det Uwe han holdt i Lemming, for dem der var med der. Nu må vi så bare se om vi kan låne nogle køer et eller andet sted, så vi kan vise lidt fra alle (eller de fleste) dicipliner der er indenfor western. Så hold øje med Uwes hjemmeside www.goldenhorse.dk når vi kommer ind i det nye år. Der står også hvornår han afholder clinics og det er for ALLE. Han tager rytter/hest der hvor de er og arbejder videre derfra.


mvh

Lene

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej maria
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 18:26

nu kender jeg godt mais sted ( har stået opstaldet der)


og hallerne er ihvertfald lækre og gode til at kunne holde et lille trænings show, men hvad med bokspladser?


det er ihvertfald et lækkert sted og hvis ikek min var i fol pt og ret så tyk kunen jeg da også finde på at være med på et træningsstævne.


men egentlig er det vel bare at springe ud i det?


jeg mener hvis det nu blir slået op, så er det vel bare at afholde det for dem der nu engang melder til, eller?? og hvis du ikek mener der er nok tilmeldte ( feks 2) jammen så er det vel bare at aflyse pga for få tilmeldte :-)







Hilsen


Christina




CK Ranch - Horses for life






0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej christina
Forfatter: 
Dato:  26-11-2008 19:49

ja det har du ret i! :-)


Men har slet ikke forstand på hvordan det skal foregå - så havde håbet på lidt flere interesserede... -og lidt hjælp


Og hvor kan jeg evt. slå det op?


Hun kan tilbyde 3-4 bokse, men da vi vel ikke bliver så mange er det jo kun et ½-dags arrangement?




Maria Jørgensen & BJR Small Warrior

0
0
Svar på denne tråd
 
 trænisstævne
Forfatter: 
Dato:  29-11-2008 12:44

Hejsa,

nu afholdte Fyns WesternClub et træningsstævne her starten af November, det var kanon-hyggeligt, med en del deltager på alle niveau'er... Men der kunne godt have været flere deltager, jeg syntes ikke at jeg kunne se nogle af jeres navne???

Kan da også godt være at jeg ikke husker rigtigt, meeeen???

Og så vil jeg da bare sige at jeg ikke syntes at der negativ stemning bare fordi du stiller et spørgesmål, folk skriver jo bare deres mening og jeg selv mener da også at det må næsten være det samme om der 10 heste på banen til træningsstævne eller til et DWF-stævne og jeg siger det med et smil på læben, jeg selv rider da også fordi det først og fremmest skal være sjovt...

Og jeg vil da også give Gitte ret i, at så længe man er tilfreds med sit eget præsentation kan det være ligemeget hvad placering man får...

Hilsen Andreas


Nu også med hjemmeside:

http://www.sliding-horses.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 kom med hyggestævner
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 15:40

Banditer: Jeg ville da meget gerne have været med til jeres stævne. Så prøv næste gang at slå det op på Hyggen, så kan vi engelsk-ryttere også se det.

For til sådan et hyggestævne er det vel ikke nødvendigt med westernudstyr? JEg ville rigtig gerne have mulighed for at prøve min af i trail, da jeg er sikker hun vil være super til det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var ....
Forfatter: 
Dato:  13-12-2008 16:50

Hej Minoma

Det var slået op under brugernes arrengementer ( der hvor alle arengementer skal stå)så til jer engelsk rytter som kunne tænke jer at prøve western,prøv at kigge der næste gang i leder efter træningsstævner .

Hilsen Jeanette


Nu også med hjemmeside:

http://www.sliding-horses.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider