Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp-første gangskøb af hest !
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 19:54

Hej. Jeg er en første gangs køber af hest og er blevet lidt vild med hesten som hedder Friser.. Kanon dejlig hest at læse om og se billeder af. Jeg ville høre om nogle har haft med sådan nogle at gøre, passet denne rase eller bare reddet på den. Jeg kunne godt tænke mig at høre meget mere om den rese og høre om det eventuelt var noget for en der skal have hest første gang. Det skal lige siges at jeg har reddet i nogle år og kan sagtens ridde en hest til "husbehov" hvis i forstår hvad jeg mener. Jeg ville være meget taknemlig hvis der var en der kunne give mig nogle flere oplysninger om denne rase og om det eventuelt var noget for en første gangs køber. ? på forhånd tak

Hilsen Nokio

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 20:02
Friesere er dejlige! Jeg ville rigtig gerne have en, men der går nok et par år før det er muligt. Men jeg kan da i hvert fald være behjælpelig med et par links til danske stutterier. Der står en masse oplysninger om Friesere, f.eks. hvordan man bedømmer en friesers stamtavle.
Moeskær: www.123hjemmeside.dk/d...rieser-avl
Stasevang: www.frieser.com/

-Rie
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej nokio
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 20:07

Jeg har haft friesere at gøre - inkl. redet dem. Efter min mening har de et meget forskelligt temperament, og de heste jeg har mødt har ikke været førstegangsheste. Men det skal så lige siges at de alle har været ungheste. Der skal med garanti være nogle ældre, stabile heste rundt omkring i det ganske danske land. Men stabile, velredede friesere af god kvalitet koster det hvide ud af øjnene. Og det med god grund.


Mht til ridning: De har i hvert fald en lææækker gang Og reagerer nemt på meget små og fine hjælpere.




Fantast Monbjerg 'Fonzie'

02.06.1988 - 06.12.2005

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider