Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Menneske Navne VS Dyrenavne
Forfatter: 
Dato:  15-01-2006 23:45

ja...underlig overskrift og spøjs debat...men jeg vil nu alligevel have frisk luft under vingerne fra alle på HN der er altid delte meninger om alting og det er dejligt...så nu spørger jeg jer kære H´ænder !!!


Hvad er dyrenavne i jeres øre?


Hvad kan man bare ikke kalde et menneske?


Feks. : Waldemar,Rose,Gunner,L...Sebastian, Samson,Sofus,Sol,salt,Liam,Løve, Kys,Kiss,Petunia,Paprika, osv osv osv.


Hvilke navne finder du som dyrenavne og det kan man ikke kalde et menneske i dine øjne...Jeg spørger blot fordi jeg er nysgerig


MVH Sus


PS: Kendte engang en hund der hed Susan (lidt øv)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sebastian...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 00:15
... man kan da sagtens hedde Sebastian som menneske - det hedder min forlovede.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Navne...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 00:41

Jeg ved godt, at mennesker kan hedde Rolf (har selv kendt en). Men jeg synes altså, at Rolf er et HUNDEnavn!


Og det synes jeg også, at Sofus er, selvom jeg ved at der er mennesker, der hedder det.


Felix synes jeg er et kattenavn. Men det er der jo også mennesker, der hedder


Nogle af mine marsvin, har menneskenavne. Jeg har både en Molly, en Sindy, en Bonnie og en Alice (Alice havde dog sit navn allerede inden jeg fik hende).


Og så er der nogle navne, jeg hverken synes passer til mennesker eller dyr, f. eks. Verner, Gyda, Oda, Einar, Magda og Gertrud





0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv øv Camilla
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 00:58

Du har lige fornærmet min salige far... Men han hed godt nok Werner.

Ib...det er hverken et dyre- eller menneskenavn. Det er bare en lyd.

Og så har jeg det nok også lidt anstrengt med Alf og Bjørn, specielt når det er til mennesker.




OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
Og nu med pintmoor-stutteri.
Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Navn på dyr/menneske
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 01:00

Tjah, nogle af vores hunde har gennem tiden haft "menneskenavne":

Thasja, Rositta, Bonnie og Teddy


Af hestenavne, hvor jeg personligt kender pony'en/hesten er jeg stødt på:

Klaus (rigtig godt gammelt hestenavn )

Rasmus

Karoline (hm, det ku' jo også være en ko...)

Rolf

Cæsar (njahr, måske ikke helt up-to-date...)

Gitte

Peik (norsk drengenavn, så vidt jeg husker)

Naomi

Dina

James


Så er der dyrenavne, som man bare må give et "fornavn".

Copperfield - kan da kun kaldes for "David"

Redford - kan da kun kaldes for "Robert"


Min gudmor ønskede for rigtig mange år siden at døbe deres datter Solsikke; det gik præsten ikke med til. Så foreslog de Sikke - dét ville præsten heller ikke acceptere. Så datteren fik det borgerlige navn Hanne, men alle kender hende kun under navnet Solsikke eller Sikke.


Lykke, kan som bekendt også være et pigenavn.

Bare lidt synd, at den pågældende pige/dame blev gift med en mand med efternavnet Kjær... Lykke Kjær, hm - lyder lidt sukkersødt


PS - endelig er der det gode, danske hoppenavn - Lotte (mon mine forældre havde en hest i tankerne, da jeg skulle døbes )




Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Er ejer af 2 "tragedier" - øh, rettelse trakehnere :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 08:59

Fine menneskenavne har aldrig ligget til os, der imod de mest åndsvage dyrenavne:


Kat: Pony (den yngste ønsker sig en hest)

Kat: Pomfritten

Kanin: Buster Bomstærk

Marsvin: Piv og Pumba

Hest: Karla Olsen

Hund: Nuno

Hund: Chios Bom


Det var så mit bud på navne, heldigvis har vi ikke været lige så tossede da ungerne skulle døbes :)


Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Signe J
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 13:04

Jamen Signe...nu var det jo helelr ikke fordi jeg syns det er et dyrenavn...men det er jeg ret sikker på der er nogen der mener...jeg har jo selv en søn der hedder Sebastian..min anden søn kommer til at hedde...hold nu godt fast i bordet...Samson..


Samson er et meget gammelt og bibelsk navn, kan ikke lige helt huske historien, men Samson var meget stærk...men kraften sad i håret og klippede man håret mistede Samson sin store styrke...


Samson betyder i øvrigt lys/sol ifølge et par hjemmesider om naven jeg har gransket lidt i


Jeg syns Samson er et vidunderligt navn og det passer perfekt til min lille guldklump...


Men men men...vi har i min familie haft en hund der hed Samson og jeg selv have en kat der hed Samson..så er der historien om Samson og Sally og jeg vil gætte lidt på at det er den historie der er skyld i at Samson blir betraktet som et dyrenavn...men det er et gæt...


Waldemar: en kæmpe hest jeg engang kendte.


Min ene hest hedder Walentin og det mener jeg bestemt ikke ,an kan kalde et menneske


love er et andet navn som jeg heller ikke mener man kan kalde et menneske...men ikke alle har den holdning...en kvinde fra min mødregruppe har et barn der hedder Love...hmmm...


MVH Sus



0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 14:03

Hmmm... Bryder mig ikke om sådanne debatter, da man risikerer at fornærme eller gøre nogen kede af det, ved f.eks. at sige at deres navn er grimt/et dyrenavn... Men for lige at bidrage, vil jeg sige at jeg har en hoppe der hedder Simone... Kønt navn synes jeg selv, men da det jo oftest er et "menneskenavn" bytter folk ofte rundt på hestens og mit navn. (Mit er Linnea...) Så jeg har lært at reagere uanset om folk siger:


"Simone!? Kom lige og hjælp!" eller

"Linnea, kom lige!"


I starten da jeg kom til rideklubben kunne folk stå og vræle "SIMOOONE!" uden at jeg tænkte nærmere over det... Og folk undrede sig over om jeg mon var døv Efter at have været i rideklubben snart 1½ år, hænder det stadig at folk kører rundt i det...




Fantast Monbjerg 'Fonzie'

02.06.1988 - 06.12.2005

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altså jeg
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 14:13

Jeg har en hund der hedder Jessie, det er jo også et menneske navn, men synes ikke hun kunne have heddet andet.

Jeg har også en rotte der hedder Rita, opdrætterens fætter synes den skulle hedde det, det hedder den så.

Derudover har ejg haft et marsvin der hed Mette. Hun kunne bare heller ikke have heddet andet.


Jeg synes ikke det er det store drama at kalde dyr for menneske navne men tilgengæld synes jeg det er komplet vanvittigt hvad folk af og til kalder sine børn. F.eks en pige der boede skråt overfor mig for et par år siden hed Ponnie (jeps-ligsom Pony)

Se det er skørt i mine øjne!





***

"Alle er blot krummer i livets store kiksedåse...

Bortset fra mig, jeg er en lækker, lille chokolademarengs."

***

Citat: Garfield.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej det er en svær tråd ...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 14:52

... netop som Linnea skriver, man kommer nemt til at støde nogle.

Så jeg nøjes med at kommentere fias valg af hundenavn ... Jessie er et rigtig godt hundenavn ... behøver vist ikke nærmere uddybning

Mvh. Lisbeth




Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ihhh...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 15:40

Mit nyimporterede tinker dyr skulle hedde noget irsk. Så jeg satte mig sammen med en rideveninde for at finde et godt irsk navn. Ikke noget med kendte skuespillere, popnavne og da slet ikke noget jeg ikke kunne udtale.


Navnet blev KELTIC MACCOY


Da min kære mand kom for at hente mig senere samme aften spurgte han venligt hvad dyret skulle hedde og jeg svarede KELTIC MACCOY. Så sagde ham klogeåge: så kan vi da bare kalde ham KELD


Der er INGEN der nogen sinde har kaldt tinkerdyret for andet end KELD (og det ved vi jo alle sammen er RIGTIG irsk - ikk'!!!)


Conni


Tja, så er jeg tilbage på HN....

Nu med ny hest og ny præsentation, billede af mit nye vidunder kommer senere....

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har det altså svært
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 15:42
med mennesker der hedder Klaus eller Sebastian. Gæt selv hvorfor. De to navne vil altid være kædet sammen med min forhenværende og min nuværende partshest.

Hilsen Nanna og Sebastian
Dressur er kommunikation mellem hest og rytter
And I wonder...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Brio...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 16:15

Her er et par navne...:


  • Dyr (har set hest med elle navnene):

Batman (den var ikke sort!)

Spider-Man (Hvis hesten ikke er blå og rød?!)

Teddy (Taler vi om min Teddy Bjørn?)

Calvin (Klein) (nogle mangler fantasi)

Huggo (Boss

Osar

osv.


  • Mennesker:

Kronk

(Kejser) Kusko

Solsikke

Silke

Anne-marie

(om en lille dreng i 3 klasse) Ole

(om en lille dreng i 3 klasse) Børge

osv



Synes mit (meget smukke) navn passer







hate it or love it !!


Mit liv i en nøddeskal ....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Haha...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 17:53

Hehe mig og min kæreste gik jo og fandt hundenavne til vores lille Nynne ( som i øvrigt er et menneskenavn ) og vi gik og lavede sjov med at kalde den Bente, karen, tina osv, jeg syntes det er sjovt og underholdende når nogle dyr hedder noget i retningen af dette. Min søster havde et marsvin der hed henning, det er da lidt underholdende.


At hun så nu har fået en hest at ride på der hedder wendy, og før red en der hed Nelly det kan vi diskutere. Så den kalder vi hermed for Plet ( endnu et ironisk påfund, for hesten er vist brun )


Jeg syntes folk kan kalde deres dyr hvad de vil, de ved jo ikke hvad det betyder, men jeg syntes derimod man skal tænke sig om en ekstra gang når man døber sit barn. De kan trods alt mobbes, grines af osv med deres navn.



0
0
Svar på denne tråd
 
 navne...
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 18:59

Ja da jeg spurgte min mor om jeg skulle skrive Tessa Birkelund eller Mille Sulbæk på min staldskab, svarede hun "pænt" at det var da ligegyldigt, for folk vidste sikkert ikke hvem som var mennesket eller hvem som var hesten, med de navne vi har.


Tak mor...


P.S. Nu står der begge navne på skabet...






Nu med hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/bagsul

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores føl
Forfatter: 
Dato:  16-01-2006 20:04

fra sidste sommer hedder noget så avanceret som Toftehøjs Credeu. Vi kaldte ham aldrig andet end Carl. Og dem vi har solgt ham til kalder ham for Jens, min fars navn, se det er god humor.


Mvh. Anne


En krone for kongeriet, en bølge for vandet omkring det lille land

Dansk Varmblod
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider