Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Sommereksem!!
Forfatter: 
Dato:  28-05-2005 13:19
:{-(

Hjælp.-...!! min pony har sommer eksem..

Jeg vasker hende hver dag i saltvand- selvfløgelig kun i man og hale. og 1 gang om ugen bliver hun vasket i noget shampo..

Det hjælper faktisk.. :-D

Men for at shampoen kan trænge ordentlig ind har jeg lige klippet hendes man kort..!!! Nej hvor ser hun ud.! Jeg ville ha´ lagt et billed ind til jer, men mit kamara er gået lidt i udu, så det kommer hurtigs muligt...

Mvh. Sabina.
0
0
Svar på denne tråd
 
 hvorfor
Forfatter: 
Dato:  28-05-2005 19:01
hvorfor vasker du hende og klipper hårene af hende???
det gør det da bare værre at hun ingen man og hale har til at vifte mitterne væk med.

grunden til at hesten får sommereksem er allergi/overfølsomhed overfor mitternes bid.

det eneste som jeg har erfaret virker er enten at holde hesten inde 1 time før og efter sol opgang og solnedgang eller en hulens masse insektspray så mitterne holder sig væk.

mitternes foretrukne opholdssteder er i træbeplantede områder nær vand. der er specielt mange mitter i gudenådalen.

Knus Stine


kan du godt lide hovawart? tjekwww.gejsinglund.dkMedlem af DHK og DKK.

Medlem af SAK Snobbe Aspiranternes Klub
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2005 22:53
Min pony har også sommer eksem, og selvom han kun er på græs de ikke farebare timer, så klør han sig når han kommer ind, men inden gør han ikke. Kun hvis han lige har været på græs...
Jeg har købt et dyrt produkt som virker delvist, de er vist noget man bestiller fra Pavo af.... Måske kunne det være en mulighed???
Mvh Dithe Den HELDIGE ejer af Sputnik & Oldenborgeren Højskovens Tinto:-)

I kan se billeder af vidunderne på min profil dithe82 {> {> {>

Speciel er jeg, men hvem er ik´ det? ;-)

:-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P :-P

HELT NYT HORSEPOWER VINTER/ALLROUND DÆKKEN STR.115.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Syv tegn
Forfatter: 
Dato:  28-05-2005 22:58
Min gamle dreng Rasas har lidt sol eksem på højre skulder, han skaller en smule og får små skorper. Han skal bare kløes lidt et par gange om dagen så er han glad.



Jeg skal være hjælper på Enghøjs Ponyclub i uge 26+29.
Link: Løbet er igang, Animation er sat til salg! V. hurtig handel kan prisen forhandles. Sæt igang :-)

Mvh Windstrup-Skeptisk,kynisk og forbandet stædig!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender alt
Forfatter: 
Dato:  28-05-2005 23:53
til sommereksem. Os med islændere ved lidt af hvert om det. Vores heste f.eks. står inde om natten, og går med eksemdækken om dagen, dem findes der flere forskellige af, i alle farver og størrelser. Derudover får de en kur som hedder Økozon. Det er noget med foder(hvidløg), en flydene hvidløgs mundsprøjte 3 gange om ugen, hvidløgs bolsjer og noget shampoo de skal vaskes med engang imellem.

Du kan jo altid kigge på islænder-foraet, der må stå en masse om det.

:-)

Skovgården
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider