Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Køreheste ---> dressurheste? HJÆLP
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 09:21
Jeg har været ude og kigge på en ungarnsk varmblodshingst. Problemet med denne er at den dernede har gået som kørehest, og derved ikke har grundridning i orden. Den går låst i bevægelsen, og søger ikke frem til biddet, og derved bruger sig ikke korrekt i ryggen.
Sælger som har flere dernedefra, siger at deres erfaring er at de langsomt lærer det osv osv.

Denne har imidlertid en rigtig god galop, oki trav mangler dog mere rummelighed (netop fordi den ikke søger nok frem bagfra). MEN skridt er dårlig. Kan kun lige skridte på til eget spor, og går SLET ikke frem til tøjlen og suger - og bruger derved ikke ryggen! Heller ikke når den skridter uden rytter.
Sælger mener at den kan lære dette, og har i de 2-3 uger de har redet, udviklet sig meget, og gik endnu mere i "tom-gang" da de købte.

Problemet er at den er SUPER lækker, og har nogle gangarter man kan arbejde med.
Jeg er bare i tvivl om den nu også kan lære at skridte ordentligt, og acceptere biddet, lægge sig til og bruge ryggen?
Den er 6 år og 160. Mener den har været kørt nogle år??

Har i nogle erfaringer med køreheste, der skal lære dressurens grundprincipper??? Og hvor meget vægt ligger i på en god skridt - mange gran prix heste kan jo overhovedet ikke skridte??

Talentfuld dressurhest købes - mellem 4-12 år
Link til annonce

EFTERLYSNING: Kashmir efter Schwardroneur. Mørkbrun, 165, 11 år, kæmpe udstråling og gang. Tjek min præsentation hvis du kender ham.
0
0
Svar på denne tråd
 
 har været
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 09:24
jeg var det samme sted og kigge hest i weekenden.
Skriv en privat besked, så kan jeg fortælle mere...
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har...
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 09:28
sendt dig en privat besked.

Talentfuld dressurhest købes - mellem 4-12 år
Link til annonce

EFTERLYSNING: Kashmir efter Schwardroneur. Mørkbrun, 165, 11 år, kæmpe udstråling og gang. Tjek min præsentation hvis du kender ham.
0
0
Svar på denne tråd
 
 andre....
Forfatter: 
Dato:  16-05-2005 10:51
der har kigget på hest hos Team Søndergaard på Nykøbing Mors. Er meget interessert i at høre hvordan de tidligere "køre"-heste har udviklet sig??

Talentfuld dressurhest købes - mellem 4-12 år
Link til annonce

EFTERLYSNING: Kashmir efter Schwardroneur. Mørkbrun, 165, 11 år, kæmpe udstråling og gang. Tjek min præsentation hvis du kender ham.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider