Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Mere energi Hvordan ? hjælp tak
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 14:27
Hejsa...

Jeg har et problem, jeg har simpelt hen INGEN og jeg siger IGEN energi...
Mine øjne er ved at falde i hele tiden, og jeg føler mig så træt af det hele..
Jeg kan se på mig selv at jeg er begyndt at falde ned i mit hul igen, er totalt fokuseret på mad, og føler mig ikke god nok igen, men kan det virkelig tage min energi...?
Er der nogle herinde af jer der kender nogle gode opkvikkere..??
energi piller..??
ALT kan bruges.
Jeg skal på ferie på lørdag til bornholm, og vil gerne ud og opleve bornholm, men når jeg har det som nu, tror jeg maks jeg kan bevæge mig ind i sofaen.
PLEASE vil i ikke nok komme med nogle gode råd...?
Jeg har vvirkelig virkelig brug for det..

Hvis det er piller skal det være håndkøb, da min læge tror jeg er en bedre hypokonder *G*
jeg vil bliver meget glad for noget mere energii
Det skal virkelig være noget der virker, og ikke på et par uger men helst med det samme.

så mange tak på forhånd.
Vh Henriette Og den lallede April...



:-)Smile and be happy...især hvis du har en go pruu ven:-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 jernmangel
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 14:42
Uden at skulle gøre mig alt for klog, så kunne det tyde på at du lider af jernmangel. Det er der mange kvinder der gør, fordi vi jo en gang om måneden skal belæmres med menstration !

Kontakt din læge, han kan måle, om du mangler jern !
0
0
Svar på denne tråd
 
 vitamin piller.....
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 14:50
....det kan hjælpe det hjælper på mig men så blir jeg for over energisk det er bare dem du køber på apoteket

håber det hjælperog god tur til bornholm det er herre fedt sted nyd det

knuzz mig

lucky er fooooooooor god


rigtige rytter rider alround hehe hehe


lucky er fooooooooooooor god
0
0
Svar på denne tråd
 
 Flere ting
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 14:55
Ja, til at starte med, kunne det jo være rart at vide hvor problemet lå. Som Sanne skriver kan det være jernmangel. Det kan også være vitaminer, mineraler eller lignende.
Så egentlig skal du først finde ud af hvad det er, så du ikke invisterer i et produkt, der bare suser lige igennem uden at virke.

Men der er jo flere ting på hånd-købs-hylden. Blandt andet Blå Gerimax, Grøn the, Coca cila light, chokolade, Aloe vera drikkegel m.m.

Jeg kan forstå at det er rimelig akut, da du gerne vil have en virkning når du skal til Bornholm. Til det virker Gerimax og Aloe vera formentlig ikke, da det er lidt længere til om at få kroppen i svingninger, men på sigt er det jo godt nok.

Grøn the smager og lugter sjovt, men man vænner sig til det, især når man som de fleste oplever den hurtige og effektive virkning.
Det kan sommetider købes i Netto, Aldi og andre supermarkeder, men jeg vil anbefale at man går til en kinesisk købmand, da man der får den ægte og mest effektive varer. Det er ikke specielt dyrt.

Håber du finder en løsning!



For at undgå misforståelser, skal jeg ifølge §12 i adfærdsreglerne, gøre opmærksom på, at jeg også forhandler Aloe vera
Jeg står gerne til rådighed med info., gode råd og hvis du har lyst til at holde en temaaften. Jeg kan kontaktes på mail eller tlf.: 22 586 592.
0
0
Svar på denne tråd
 
 de røde gerimax
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 16:12
Er det ikke noget med at de giver hurtig energi ???????????
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sanne (gerimax)
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 16:18
Jo, jeg var lidt forkert på den.

Den røde skal man bruge når man har brug for en energi-indsprøjtning og den blå er en energi-kur, så jeg formoder at den røde virker lidt hurtigere end den blå, men jeg tror nu stadig ikke at det er hurtigt nok, hvis det skal virke inden Bornholmer-turen.
0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kan fortælle at
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 16:23
når min gemal mangler et spark tager han et par stykker af rød gerimax de virker med det samme,og som oftest er virkningen størst når han skal sove,så han er holdt op igen så han kunne få noget nattesøvn.

hilsen berit
at sætte sin ven på prøve er
det samme som gerne at ville
af med ham.
G.E.Lessing
0
0
Svar på denne tråd
 
 ja der står
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 17:06
noget med at hvis man en dag skal yde noget ekstra så skal man tage sådan en om morgen.

Min far mener at yder noget ekstra hver dag, så han tager dem dagligt ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Chokolade !!
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 17:12
Hehe, det hjælper i hvert fald på mig, når jeg er fuldstændig "død" efter en laaaang skoledag fx.

Sådan en billig plade à 100g fra Aldi - den er go' (y)

Maria

(i) Flotte billeder af Kascha på min præsentation her eller på min hp her (i)
0
0
Svar på denne tråd
 
 ud i den friske luft!
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 19:18
ja det virker på mig...

det er svært, men hvis man tager sig selv i nakken og løfter sig fra sofaen trods energimangel, og går ud og arbejder i haven eller med hesten, så har man det meget bedre bag efter, og man føler ikke man har spildt endnu en dag på sofaen...

held og lykke!

kh fanny
0
0
Svar på denne tråd
 
 Depression
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 19:44
Hej Henriette!

Selvom du kun er 17 år, vil jeg vove den påstand, at det er en mild form for depression, jeg har selv været igennem det.

Jeg er ikke tilhænger af piller, så der vil jeg ikke anbefale dig noget.

Noget der har hjulpet mig, er en bog der hedder "At overvinde lavt selvværd" forfatter: Melanie Fennell. Det er en hård bog at komme igennem, men det er det værd. Det er ikke noget man kommer hurtigt igennem, men få skridt ad gangen.

Håber rådet kan hjælpe lidt :-)

vh. Minja/Ulla
0
0
Svar på denne tråd
 
 Studenterrådgivning
Forfatter: 
Dato:  12-06-2003 23:24
Kære Henriette

Det foruroliger mig lidt, at du skriver, at du er "ved at falde i dit hul igen". At du er blevet fokuseret på mad og har fået mindre selvværd..
Det er altså ikke småting!

Det lyder som en mindre depression - og selv de små kan være ganske uoverkommelige at komme over alene! Et ganske typisk tegn på en depression er netop, at man absolut ingen energi har. Det kan være helt uoverskueligt at skulle ned og handle - eller vaske tøj eller lignende - selv om det måske er det eneste, man behøver gøre den dag..
Skynd dig at tag kontakt til studenterrådgivningen i København og træf en aftale med en psykolog.. Bare et par samtaler kan få dig til at se lysere på hele verden - og VUPTI har du også mere energi :D Trust me - det virker!!

Jeg har selv haft en mindre depression, som jeg kom over ved at gå til psykolog - gratis hos Studenterrådgivningen. Det var min læge, der henviste mig, men man kan bare selv henvende sig - og man kan være helt anonym.
Man kan henvende sig med alle problemer.. Eksamensangst, nedtrykthed, sorg, hvis man er forvirret over sit liv, i tvivl over studievalg... You name it..

For en måneds tid siden var jeg ved at falde i et hul igen.. Uden at lægge mærke til forandringen så jeg pludselig, at jeg ikke havde nogen energi til at foretage mig NOGET SOM HELST.. Selv en tur til hesten kunne være hård! Klog af erfaring satte jeg mig ned og tænkte over, om der var noget, jeg var utilfreds med i mit liv - og tog så tyren ved hornene og gjorde noget ved ting, jeg skulle have ordnet for længe siden.. Da de ikke længere lå og nagede havde jeg pludselig overskud til at udnytte min dag og få nogle konstruktive ting fra hånden.. Skønt!

Jeg håber ikke, du tror, jeg prøver at diagnosticere dig.. Jeg mener bare ikke at løsningen nødvendigvis ligger i at tage opkvikkende piller.. Det udskyder bare problemerne..

Og husk så, at betegnelsen "depression" bliver hæftet på alle former for nedtrykthed - og ikke behøver at betyde en stor psykisk nedtur..
Tænk over dit liv.. Er du glad? Kan du gøre noget for at ændre ting, du evt. ikke kan stå inde for eller er tilfreds med? Find ud af det, og gør noget ved det..

Mange velmenende knus
Katarina

P.S. Hvis du virkelig mener, at din læge finder dig hypokonderisk - så gå udenom ham/hende.. Men prøv først at fortæl ham/hende om din fokuseren på mad og dit mindre selvværd - i stedet for bare at sige, at du føler dig træt..
0
0
Svar på denne tråd
 
 holder med katarina og minja
Forfatter: 
Dato:  13-06-2003 00:26
hejsa..
tror også mere på at det er en depression..
jeg blev nedlagt af en efter lang tid.. Kunne ikke tage mig sammen til noget.. Selv det at gå ned med skraldespanden var en prøvelse uden sammenligning..
Så om ik andet synes jeg stadig du burde gå til din læge og snakke.. de skal sq tage dig alvorligt!
Min læge hørte ikke på mig, havde 20 gode forklaringer på hvad det kunne være..og det kostede 3 indlæggelser og en begyndende spiseforstyrrelse inden det gik op for lægerne at der var noget galt..

Så få gjort noget ved det! For ellers ryger du ud hvor du virkelig ikke kan bunde.. been there..
held og lykke med det hele og god tur til bornholm.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider