Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 SU i forlænget bachelor
Forfatter: 
Dato:  15-06-2022 19:53
Hej! Jeg overvejer at holde pause mellem min bachelor og kandidat, hvor jeg udsætter en eksamen i et fag til næste år, så jeg i princippet stadig er bachelor-studerende et år endnu. Er det i den periode muligt at fortsætte med at modtage SU, når jeg jo sådan set stadig studerer? Og ikke mindst, er det lovligt...?
0
0
Svar på denne tråd
 
 Su og råd
Forfatter: 
Dato:  15-06-2022 21:33
Indrømmet, det er ca 12 år siden jeg forlod universitetet.

Men grundreglerne er vist det samme.

Du skal være studieaktiv for at kunne modtage SU.
Studieaktiv kræver at du får x ECT point pr semester - om det kursus er nok, det ved jeg ikke.
Du er nødt til at spørge en studievejleder. Men, får du nok point bør det være lovligt.
Men, tænk strategisk, du vil nok hellere undvære SU.

Kig på su.dk
De måneder, du får su må du tjene ved siden af: 8.300 kr pr mdr.
De måneder, du ikke får SU, men er studieaktiv, og har fået SU andre dele af året 20.300 kr pr mdr.

Hvis du modtager SU hele året må du tjene ialt ca 96.000 kr pr år - tjener du mere, skal du betale SU tilbage. (men, klippet er mistet.)
Hvis du tager imod SU halvdelen af året, og lever af studiearbejde anden halvdel af året, må du tjene ialt (48.000+120.000 =) 168.000 kr det år.
Hvis du tager et semester om, som du har haft dumpet, så er der lidt mindre arbejde end første gang. Du bør have en del tid til at arbejde.

Desuden - bliver du forsinket, så mangler du nok SU klip sidst på uddannelsen.

...
Så, det er lidt ligemeget om du MÅ trække SU hele året.
Du vil hellere lade være, og så tjene lidt ekstra.

Siger damen, som læste medicin.
Tog 4-10 vagter pr måned i semestrene, arbejdede fuldtid i ferier og så var jeg med i andelens bestyrelse, ca 20 timer pr uge. Og, spillede rollespil med vennerne 1-2 gange om ugen.
Ja, du kan godt!
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider