Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Anbefalinger - sommerridebukser
Forfatter: 
Dato:  11-05-2022 22:34
Så står sommeren for døren.

Mine instinkter siger, at vi får en tør og varm sommer.
Jeg har lyst til at købe sommerridebukser.

Aslan er blevet slank igen, passer fint western sadlen, osv - men lige for tiden rider jeg også en del i en ridepad - og jeg kan også godt lide at ride bar ryg...

Western sadel, bar ryg osv - alle tillader teknisk set shorts.

Men jeg tænker - findes der tynde sommerbukser med fuldskind?
Altså, ikke grip (som er satans glat på visse underlag, fx Aslans bare pels...), men syntetisk skind.

Irideon? Det ligner det rigtige, men findes ikke i lokale butikker, så jeg kan ikke se, røre, prøve.
Topreiter? De siges at have gode bukser, godt kunstskind - men hvor kølige er de lige på en hed sommerdag?
Andre ideer??

Jeg har et par karlslund galdur sommerbukser. De er fine, til en tur i sadel...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen kommentarer?
Forfatter: 
Dato:  17-05-2022 08:03
Kom nu folkens.

Er jeg den eneste, som synes sommeren er en varm årstid.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Sommerridebukser
Forfatter: 
Dato:  17-05-2022 09:43

Altså - jeg er ikke meget værd i denne diskussion, for jeg bor i mine softshell-vinterridebukser ca. 8 måneder om året

 

Men altså - om sommeren bruger jeg de helt almindelige Pikeur Candela. Jeg synes de er rigtig fine, og så regulerer jeg med blusens tykkelse/ærmernes længde i stedet.

 

Jeg har en enkelt gang ladet mig forlede til at købe et par såkaldte sommerridebukser i noget tyndt stof, og de var da helt vildt dejlige - lige indtil jeg satte mig i sadlen. Det tynde stof kunne slet ikke "holde på mig", så jeg kartede rundt indeni bukserne. Og eftersom jeg udelukkende bruger mine ridebukser til at ride i, så var det sgu ingen succes

 

Jeg kan dermed ikke anbefale dig noget som helst i sommerlig retning - udover at starte automobilen og transportere dig til den nærmeste udstyrsforretning, hvor du kan gramse på tingene og prøve dem på, før du køber

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Sif
Forfatter: 
Dato:  18-05-2022 08:09
Jeg bor i mine vinter bukser 6 -
8 mdr om året. Omkring 15-20 grader tager jeg almindelige, tynde tights på.

Men når temperaturen kommer over 22-25 så gemmer jeg mig i skyggen under træerne, sammen med min hund, der har gemt sig der mens jeg red siden ca marts...

Hm..
Hvis ingen gode sommerbukser med fuldskind - for, det gør de lokale sig ikke i - så er vi tilbage til De Fede Må Svede eller Ingen Bareback, og karlslunds sommertight!

Hm, og det vil være øv.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Ridebukser
Forfatter: 
Dato:  28-05-2022 09:13

Jeg har et par tynde Kingsland, men foretrækker at ride med dobbelte bukser, hvis jeg har dem på. Ellers kommer der simpelthen for meget friktion.

 

Nu rider jeg en del distancestævner - og der foretrækker jeg langt hen af vejen mine Mountain Horse vinterridebukser. De sidder bare godt - og er lidt sværere at bide igennem, når klægene kommer.

 


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hm....
Forfatter: 
Dato:  29-05-2022 07:57
Hm.... Mette - argumentet med klæg er godt - men, får du ikke hedeslag?
(Eller - er de bare ikke særlig varme trods navnet "vinterbukser".)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Beklager
Forfatter: 
Dato:  30-05-2022 15:54

Jeg er vist heller ikke til den store hjælp.

Jeg ELSKER mine tynde tights med grip - og synes at jeg sidder fint i dem.

Jeg HAR godt nok en del par ridebukser, i forskellige tykkelser, med kunstskind - men jeg bruger dem efterhånden sjældent.

Jeg kan godt genkende hvad Mette skriver med at karte lidt rundt i bukserne, men det gjorde jeg ikke før jeg smed 30 kilo, så jeg tænker at det bare betyder at jeg fortjener nye bukser :)

 


£isbeth (Humle)


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Humle
Forfatter: 
Dato:  31-05-2022 22:54
Tak for din hilsen.

Jeg har også en del tights med grip - og jeg er glad for dem til min gamle western sadel.
Problemerne opstår lidt, når jeg rider i lammefætter eller sadel pad, så sker det at det føles som glatte tights uden effekt af grip. Og uden sadel er tights endnu værre...

Jeg var fordi Roskilde Dyrskue i søndags.
Har "kommet til" at købe irideon tights.
Har hørt godt om dem fra gamle venner, nu håber jeg det er sandt, for jeg købte 4 par med lidt mængderabat på...
Man kan vel prutte, ikk?
Håber jeg bliver glad nu....
1
0
Svar på denne tråd
 
 Doctor Who
Forfatter: 
Dato:  06-06-2022 11:05

De er varme om sommeren, men jeg tåler bare ret dårligt klægbid, så det er lidt pest eller kolera.

Jeg red et distance stævne i går i vinterridebukser med leggins under. Det var omkring 20 grader. Er det 30 grader, så vil jeg nok overveje at bruge de tynde bukser i stedet.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Varme...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2022 11:21
Uhh, jeg forstår dig og føler med dig - men,.... Varme!

Griner.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Det med...
Forfatter: 
Dato:  15-06-2022 10:08

... at ride i lammefætter eller pad har jeg ikke prøvet endnu - jeg HAR ne lammefætter, men skal lige stole lidt mere på Humle før vi prøver den - sadlen giver trods alt lidt støtte.

Ikke at han er slem - men jeg har kæmpet lidt med rideangst og har ikke jordens bedste balance - så vi venter til vi kender hinanden bedre :)

Og puuh ha - jeg ville SLET ikke klare varmen med vinterridebukser nu. Heldigvis synes jeg ikke jeg rammes så hårdt af klægbid, selv om vi har mange - men bare tanken om den varme....


£isbeth (Humle)


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Balance
Forfatter: 
Dato:  15-06-2022 21:37
Jeg rider med lammefætter, for at træne opstilling og balance.

Jeg er gammel nok til det ikke kommer af sig selv...
;)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider