Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Fraflyt almen bolig -malerarbejde, pris?
Forfatter: 
Dato:  20-01-2017 09:57

Hej derude igen-igen - jeg får lavet en del post disse dage men I sidder også med nogle gode svar herinde syntes jeg

Anyways, jeg er fraflyttet min almene bolig og har i dag fået et prisoverslag for istandsættelse. Jeg har boet der længe nok til at afdelingen overtager 78.5% af normalistandsætetelsen hvilket inkluderer maling af vægge og lofter. derudover overtog de også maling af paneler (ikke en del af istandsættelsen, hvorfor ved jeg ikke) og skal jeg betale for maling af 5 døre og dørkamme samt rengøring af køkken + pudsning af 3 vinduer.

Prisoveslaget kom her til morgen:

For malerarbejdet i en 58kvm lejlighed blev prisen 11.250. Syntes jeg lyder godt. Afdelingen betaler 78.5% af dette.

Maling af panelerne koster 1215kr. Dette betaler afdelingen.

Maling af 5 døre + dørkarme: 3400kr!
Er det kun mig som finder det en smule overdrevet sammenlignet med priserne på det andet?
Dertil skal de siges, at dørerne ikke er mere slidte end alm. slid (og de desuden ikke var nymalede da jeg flyttede ind men det kan jeg desværre ikke bevise)

Rengøring af køkken (vi taler aftørring af køkkenlåger, rengøring af emhætte og evt tørre hylder af + pudse 2 store vinduer og 2 små: 1850kr!
Rengøring kan umuligt, for 1 person, take mere end 3 timer, formentligt kun 2 hvis man er bare lidt effektiv.

Jeg finder priserne en smule horrible og det ligner, at der hvor afdelingen skal betale er priserne rimelige men der hvor JEG skal betale 100% af udgiften steg omkostningerne...

Desuden har de noteret alt hvad jeg skal betale for som misvedligehold - hvilket jeg mener er alm. slid og ælde (med undtagelse af rengøring af køkken og pudsning af vinduer) men at malingen afskaller en smule på dørerne er jo resultatet af alm brug. Dørkarmen ind til stuen har fået et par hakker dengang jeg flyttede sofa ind og ud.

Nogle som har erfaringer med denne slags? Jeg overvejer/har planlagt at gøre indsigelse mod de 3400kr og de 1850 som jeg syntes er virkeligt meget i overkanten ift at de skulle have indhentet tilbud i løbet af ugen.

 

Jeg havde i øvrigt selv fikset gulvet så det fremstod som nyt (og gulvet hører heller ikke under normalinstandsættelse)


Venlig hilsen

Cecilie A.P.

 

------------------------------------ ----------------

Riding: The art of keeping a horse between you and the ground.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forskel på dig selv og proffessionel
Forfatter: 
Dato:  20-01-2017 10:31

Med hensyn til rengøring skal der jo ud over løn betales for rengørignsmidler, kørsel osv. Tror det er meget rimmeligt med de 1800 for rengøring. Det kan altså nemt tage mere end 3-4 timer når der skal gøres i bund og alle hylder skal tørres ordenligt. Og du kunne jo selv have gjort det ordentlig.

 

Prisen for maling til dører og karme er væsentlig dyrere end til vægge og der tager også tid på en anden måde end vægge. Da der er kanten der ikke må ligge for tykt maling på, så for mig lyder det også rimmeligt.

 

Og er ikke det ikke ligegyldt om de kalder det misligeholdt. Det skal jo laves og du skal betale for det. Jeg har altså heller aldrig været ude for hos mig selv eller mine forældre at malingen er skaldet at dører eller paneller og det er jo dig der har lavet hakker da du flyttede sofa og det er jo i princippet misligehold da du skal sørge for at undersøge om tingene kan komme ind eller beskytte det det kan ramme eller skifte det der er blevet skadet.

 

Jeg vil mene at priserne er meget rimmelige og det er jo et overslag. Går ud fra du får regningerne at se og kun skal betale det, det reelt har kostet når det er færdigt. Det har jeg ihvertfald gjort de steder jeg har bået til leje.


Hilsen

Line

kreativblog moeldrup-design.blogspot.com/

0
0
Svar på denne tråd
 
 malerarbejde
Forfatter: 
Dato:  20-01-2017 15:07

Hej Seline

 

Tak for svar :)

 

Du har en pointe med at træ-maling er dyrere end væg maling - men jeg finder måske alligevel fordelingen lidt skæv ift. at de maler alle paneler for 1200kr. Dette kræver samme træmaling som til dørkarmmene (vil jeg i hvert fald påstå) og mere afdækning ift. gulv og vække. At male en dør på begge sider kræver ikke lige så megen (besværlig) afdækning - vil jeg også påstår.

 

Problemet kunne selvf. også ligge i, at dørerne har forskellig farve. Døren ind til stuen er grå medens de andre er hvide og hoveddøren er en flot 80'er karrygul. Læks.

Jeg mener stadig rengøringen er total i overkanten. Men det er selvfølgelig et overslag så forhåbentligt bliver det billigere når de finder ud af, at det meste kan tages med en våd klub i minimal skrubben på nogle af lågerne. Emhætten kræver nok lidt mere.

 

Og du har ret, jeg kunne godt have rengjort bedre... Men det gjorde jeg ikke idet der kom en professionel ud og rengjorde baderum og køkken (hun var hyret af ham som havde lånt/lejet min lejlighed igennem længere tid) og da jeg tjekker op dagen efter, 2 dage før synet, kan jeg tydeligt se at de næsten ikke har rørt køkkenet. Der lå støv i skabene fra gulvslibningen og på bordet (håndværkere havde kun lige taget det værste selvf) og køkkenlågerne var bare blevet tørret af hvilket man kunne se tydelige spor efter. Selvom jeg havde bedt ar vægge osv også lige blev vasket ned var de ikke blevet rørt.

Desværre var de ikke mig selv som bookede for den rengøring og jeg afventer stadig svar fra min lejer omkring dette.
Desuden tog de alle de rester af rengøringsmiddel som jeg havde "efterladt" i lejligheden til netop hvis jeg stod og manglede noget i sidste øjeblik. Det drejer sig nok om 8-10 1/3-1/2 fyldte flasker af diverse samt en gulvspande, gulvmoppe og stang. Pist væk da jeg kom ned. De havde ikke engang rengjort skabet det stod i, for de var en stor, orange klister-klat af noget som var lækket. De kan på ingen måde have undgået at se den.

Men eftersom jeg ikke ved hvem de er, og min lejer ikke rigtigt svarer på mine beskeder (forend i dag "jeg ringer på mandag" sagde han da jeg skrev IGEN hvilket han også sagde sidste weekend) kan jeg ikke gøre så meget *suk*

Andet end at æde regningen. Bah. Og jeg havde som håbet at få bare LIDT af mit depositum tilbage - jeg havde i hvert fald ikke regnet med en ekstraregning ved udflytning da jeg dog havde udbedret en masse ting - med undtagelse af malerarbejdet



Venlig hilsen

Cecilie A.P.

 

------------------------------------ ----------------

Riding: The art of keeping a horse between you and the ground.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider