Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ehvervsøkonomi HA
Forfatter: 
Dato:  29-11-2016 13:16

 

hej er der nogle herinde der læser til Erhvervsøkonomi, HA - jeg har nemlig et par spørgsmål, da jeg ville være sikker på at jeg ved alt om uddannelsen før jeg vælger det, så jeg ikke får kastet noget uventet i hovedet senere.

-Skal man være god til nogle bestemte ting i forvejen? Eller lærer man det hen ad vejen?

Hvilke fag indeholder den? Hvilke fagjlige krav stilles der?Hvordan foregår undervisningen? Og hvor meget tid går der til forberedelse af hjemmeopgvaer? Har man timer hverdag?

hvilke undervisningen former anvendes der? Er det meget forelæsninger og gruppe arbejde, projekt arbejde/praktik? Eller er det individuelt for det meste?

Og hvad er der af fremtids muligheder? Kan man arbejde med det samme. Eller skal man læse videre til kandidat? Er der gode job muligheder? Hvis ja, hvad kan man arbejde som?

Har læst om at man kan rejse et semester ud til udlandet? Hvordan foregår det. Hvor lang tid er det ca.? hvor kan man eventuelt rejse.? anbefales det?

og en sidste ting, hvilken uni ville være bedst? århus? ålborg, herning, odense? eller er de alle lige gode?

På forhånd tak! :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-11-2016 14:45

mange af dine spørgsmål kan du med garanti få besvaret ved at gp ind på skolernes hjemmeside.

 

Derudover, så ved jeg af erfaring at CBS har mentor ordninger. Det vil sige at du kan komme med en studerende på din retning en hel dag, hvor du vil opleve en forelæsning, miljø og du kan få stillet alle dine spørgsmål.

Jeg kunne forestille mig at de skoler du nævner tilbyder noget lignende.

 

Jeg læser selv en kombination af psykologi og ha, og mht. Til ha delen, så er det en fordel at kunne li tal og være god til dette.

0
0
Svar på denne tråd
 
 erhversøkonomi
Forfatter: 
Dato:  29-11-2016 16:20

Jeg læser ikke helt HA, men noget meget tæt beslægtet, og jeg tillader mig derfor at svare. Jeg er på min bachelor og er derfor ikke færdig.

 

Du skal være god til matematik - især første semester er ret hårdt med matematik og statistik, og hvis man mangler den generelle matematikforståelse er det svært at komme igang.

 

Fagene er en blanding af organisatoriske fag, økonomiske fag og redskabsfag.

 

Der er mange timer sammenlignet med andre studier - vi har omkring 20 timer om ugen med både holdtimer og forelæsninger. Det kan derfor være rigtig hårdt, fordi der også er meget læsning og mange opgaver. På HA er det oplagt at rejse ud på 5. semester, som står åbent.




o Statsministeren o


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider