Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 "Garanti" ved hestesalg
Forfatter: 
Dato:  29-11-2016 14:32

Jeg har en hest til salg og der er nu kommet et bud på hesten, dog vil køber have 30 dages fuld returret, hvis kemien ikke skulle være der. Det kan jeg sagtens følge, men samtidig synes jeg også at det er lidt risikabelt for hvad hvis hesten bliver halt eller lignende i perioden og køber sender hesten retur til mig grundet (selvfølgelig dårlig kemi) så står jeg pludselig med en skadet hest. Hvordan tackler man den situation ? Hvad ville I gøre ?


Med venlig hilsen


Lene



0
0
Svar på denne tråd
 
 aldrig...
Forfatter: 
Dato:  29-11-2016 15:30

Du nævner det selv, risikoen for skader...

Jeg vil ALDRIG sælge på de betingelser.. Du ved hvad du har, ikke hvad du risikere at få tilbage.

Der er store risikoer forbundet deraf, flytning, foderskift, ny fold/foldkamerater = risiko for flere skader. Men ligeså vigtig en ny ridestil hesten skal forholde sig til. Ingen rider ens.. Og sæt du for hesten tilbage, så står du måske med en del ridning der skal rettes op på inden den igen bliver salsklar?

 

Men som tidligere nævnt kunne jeg aldrig finde på at sælge med de betingelser. Tilgengæld er folk velkommen til at komme hos mig og prøve hesten alle de gange de overhovedet har lyst til såfremt de er oprigtig interesseret...


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

3
0
Svar på denne tråd
 
 Garanti
Forfatter: 
Dato:  29-11-2016 15:52

Jeg ville absolut ikke sælge med returret. Du aner jo ikke om hesten er købt eller solgt og som du selv siger, hvad nu hvis der sker noget?

 

Jeg ville istedet tilbyde at den interesserede køber måtte komme og prøve hesten alt det hun ville hos mig.

Jeg tror i øvrigt at hun får svært ved at finde en sælger, der vil sælge med returret. De findes, men der er altså langt imellem dem.

 

Hvis du gør det alligevel, skal du i hvert fald have lavet en grundig og gennemtænkt kontrakt.



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 12352523
Forfatter: 
Dato:  29-11-2016 18:01

Det ville jeg heller ikke tilbyde, men som en anden nævner, så ville jeg i stedet åbne op for, at køber kan komme og prøve hesten så mange gange vedkommende har lyst til inden salg :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ville sige nej!
Forfatter: 
Dato:  29-11-2016 20:12
En ting er at man risikerer at få en skadet hest hjem - en anden ting er at hesten ikke skal være kastebold og flytte frem og tilbage, måske flere gange.

Jeg har aldrig solgt en hest og regner heller ikke med at komme til det.

Men SKULLE jeg sælge en hest, ville jeg sige at køber er MEGETvelkommen til at prøve hesten så tosset hun ville hos mig, og gerne under alle mulige forskellige forhold. Jeg ville absolut være interesseret i at få den rette køber til hesten, så de kunne blive sammen i mange år. Hun ville også få lov f.eks. at tage den med til undervisning et fremmed sted (hvor jeg var med) og måske endda til stævne en enkelt gang - for at se den i alle situationer (hvir hun virkede som en seriøs køber). Men indtil handlen er gjort, ejerskabet overgået og pengene er betalt - uden fortrydelsesret - bor hesten hvor jeg har valgt, med de foldkammerater den er vant til, går med det udstyr den er vant til og får den pleje og pasning JEG vil byde den.

£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 At stå på den anden side
Forfatter: 
Dato:  30-11-2016 07:37

Der er så mange uærlige mennekser og jeg ved ikke om jeg ville turde gøre det.

 

Men jeg har engang fået på prøve i 30 dage. Det var fantstisk for du kommer til at opleve hesten på en helt anden måde end hvis du kun tager ud og rider den nogle gange.

 

Så for mig var det guld værd. Og han blev hos mig indtil han skulle fra denne verden.

 

Jeg har også været ude i så mange dårlige handler hvor jeg er blevet snydt af sælger, at hvis jeg havde haft de 30 dage kunne jeg have sparet mange mange penge. Og retsager mm.

Så jeg vil til hver en tid prøve at få de 30 dage med returret.

 

Man kan se den fra begge sider og det er bare så svært.

 

Du skal gøre hvad din mavefornemmelser siger. Og lave handelsundersøgelsen inden.

 

Heidi

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  30-11-2016 09:06

 

Måske skulle trådstarter fortælle, at selv en måneds prøvetid ikke er nogen garanti. Jeg havde en hest på prøve for mange år siden i 14 dage. De 14 dage gik fint, og jeg betalte for hesten.

 

Men nøj, det er da mit dårligste køb til dato. Og vores kemi var ikke optimal. Desværre endte historien med, at hesten blev skadet på fold og aflivet efter knap tre år...

 

Når man køber hest, tager man altid en chance. Og heldigvis går det jo fantastisk langt de fleste gange. Jeg synes at idéen med, at køber kan prøve hesten masser af gange hos sælger er rigtig god :-)


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider