Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Min pony stikker af!
Forfatter: 
Dato:  14-10-2016 09:02

Hej alle... Min lille shetlænder er ret snu, så snart hun ikke syntes der er nok græs inde på folden hopper hun bare ud af sin indhegning og ind på en anden fold! Det er vildt træls, så er der ikke nogen der ved hvordan man kan gøre noget så hun ikke bare smutter igennem når det passer hende? Dem vi har hende opstaldet ved er ved at være godt trætte af det og syntes vi skal finde et andet sted til hende hvis ikke det stopper... og der er ikke andre steder i nærheden, så hun skal sælges hvis ikke der bliver gjort noget.... Det må ikke være noget der kan skade de andre heste hun gå med.. Håber i kan hjælpe... Da det er min bedste ven vi taler om...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan være svært
Forfatter: 
Dato:  14-10-2016 09:15

Hej,

 

Shetlandsponier kan være rigtigt svære at holde inde i folden, når først de har fundet ud af at smutte ud. Nogle klemmer sig under hegnet, men det lyder som om din pony hopper over (det lyder som en super pony til agility), og så vil jeg foreslå en hegnstråd mere oven over den øverste lige nu. Ponien er sikkert klog nok til at regne ud, at nu går det ikke længere, når den ser den ekstra tråd. Måske kunne du bruge en af de hvide snore med strøm i, så den er meget synlig.

 

Hvis de eksisterende pæle ikke er høje nok, kan man sætte et stykke bræt eller stav fast på pælene. Eller man kan købe nogle høje plasthegnspæle, hvor der kan sættes tråde i forskellige højder. Og check, at der er godt med strøm i hegnet. En shetlænders tykke vinterpels isolerer rigtig godt, og hvis der ikke er ret meget strøm i hegnet, mærker de slet ingenting.

 

Held og lykke med det!

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke lige tilfældet...
Forfatter: 
Dato:  14-10-2016 09:40

Det er desværre ikke tilfældet... Hun kravler under på en eller anden måde... Vi har ennda sat et ekstra stykke hegn på nederst, som ikke er elastisk, og faktisk også er hvidt, men her til morgen var hun ude igen...

0
0
Svar på denne tråd
 
 fold issue
Forfatter: 
Dato:  14-10-2016 10:30

Hej

 

Hvor mange tråde er der på hegnet og hvor lavt sidder de?

 

Er I sikre på at der er nok smæk på hegnet, så hun får en ordentlig en over tuden hvis hun prøver på noget

 

Hvor tykpelset er hun og har hun meget man

 

Hvordan ser folden ellers ud? Er der noget at lave og nok plads?

 

Der er nogen der bruger at sætte en "antenne" på grimen eller i fast i manen, så de får et ordentligt stød når den rammer hegnet, men det går kun så længe hun ikke opdager fidusen og gnubber den af.

 

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 shetlandspony
Forfatter: 
Dato:  19-10-2016 09:21

Vi har haft en del shettere her hjemme, og et par stykker af dem fandt også ud af at smutte ud.

Det jeg har bedst erfaring med, er at lave en lille antenne af hegnstråd, og så sætte den fast i toppen af grimen, den må gerne bøje frem af, så poyen får stød når den går langs hegnet og søger efter et sted at løbe under.

Lad den gå med antennen 2-3 uger, så skulle den gerne have lært det, og sørg for at der er godt med strøm på hegnet


Mvh Mette

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider