Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvordan overtaler man sine forældre...??
Forfatter: 
Dato:  25-09-2016 18:32

hej...

Nogle der har en god ide til hvordan man får sine forældre overtalt til at få hest...??

Har haft en pony før hvor det gik som det skulle, men hun blev rigtig gammel og kunne ikke mere. Og så er jeg så ude i det at jeg ikke må få hest igen...

Når jeg spøger hvorfor, er der ikke nogle gode grunde, det er altid sådan noget som "vi har ikke penge" hvor jeg så spøger hvordan vi havde råd før...?? Og det får jeg så det samme svar hver gang "Fordi vi valgte at have råd...!!" men spøger jeg så om vi ikke kan vælge at have rår, så bliver der ikke svaret igen...

Og jeg er sådan en der følger/lytter med på alt, så jeg ved godt at vi har pengene til det...

Hvad kan jeg gøre for at få den fantastiske føgelse igen...??

for hold nu op jeg savner det... <3

0
1
Svar på denne tråd
 
 jjjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  25-09-2016 18:39

Du skal acceptere at dine forældre siger nej. Når de siger de ikke har råd betyder det nok at de har valgt at priotere og bruge de ekstra penge på andre ting.

 

Så pt må du nøjes med en part og vente til du bliver 18 år hvor det står dig frit for at købe din egen hest. Så fornemmer du også hvor dyrt det faktisk er.

 

Det er hårdt. Jeg har aldrig haft pony selv, mine forældre havde aldrig råd. Jeg har arbejdet mig op fra bunden med rideskole, parter, helparter osv inden jeg så købte min egen da jeg fyldte 18 år. Først der indså jeg hvor dyrt det er at have egen hest.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

9
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-09-2016 19:25

du må bare komme igang med at skrabe sammen.

 

har selv to heste, begge har jeg selv betalt. og jeg var over 20 år inden jeg fik penge til at gøre det.

det er jo ens egen hobby - ikke forældrenes.

 

det er jo hellere ikke sikkert at der er så mange penge som du tror der er. ja du har haft en pony, men mange ting har ændre sig i de sidste par år. der skal ikke meget til at tingene ikke går som de bør. tænk på hvad der ville ske hvis nu en af dine forældre blev arbejdsløs, så skulle du jo af med hesten, idet du ikke selv har råd til at have den

så acceptere at de siger nej. nyd din part og lær noget mere

 

der skal en del penge til at have hest. ja hesten koster - heste er ikke billige, og slet ikke hvis de skulle kunne noget.

der til kommer opstaldning, undervisning, div udstyr, foder, dyrlæge smed, og så alt det andet der kan komme oveni.

 



3
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  25-09-2016 19:43

Få et arbejde. Tjen dine egne penge.
Du kan gå med aviser og reklamer.

Du kan tilbyde at passe børn eller lufte hunde i nabolaget.

 

Tilbyd at muge ud eller strigle eller skridte heste af på den lokale rideskole.

 

Det kan godt være, at du synes at dine forældre burde ha' råd, men måske de gerne vil bruge pengene på fælles fornøjelser, eller på ferier. Eller bruge deres egne surt tjente penge på dem selv??

 

Og hvad med dine søskende?? Skal du ha', så skal de vel også??


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

3
0
Svar på denne tråd
 
 Forstår dine forældre...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2016 07:32

....sådan var mine også. De ønskede ikke at bruge så mange penge (og tid) på min hobby, mens min søster intet fik.

 

Løsningen er ligetil; få dig et arbejde, hvor du tjener dine egne penge. Drop byture og andre dyre vaner (elektronik, ferier, cafébesøg, m.m.). Det ER muligt, hvis man selv vil.

 

Held og lykke:-)


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider