Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Drømmerejse hvorhen?
Forfatter: 
Dato:  17-09-2016 09:11

Hej,

 

Vi er blevet gift (juhu!) og har fået en god bunke penge til brylluppet. Vi har en masse at bruge dem på, men vi har tænkt at nogen af dem skulle gå til en drømmerejse - vi ved bare ikke helt hvad vi mener med en drømmerejse ;) Vi er ikke så berejste i det hele taget, har været på charterferie en håndfuld gange, men ellers ikke noget særligt. Jeg er diabetiker og min mand har et dårligt ben, så vi har ikke de store lyster til at komme hverken for langt væk fra civilisationen eller på nogen vilde ture. Jeg tænker heller ikke at vi har lyst til at rejse til den anden side af jorden, når vi aldrig har siddet længere end 4 timer i en flyver... Det eneste jeg kan tænke til, er at vi kan tage på safari. Hvad har I af ideer? Vi er kun os to, og vi bestemmer lidt selv, hvor mange penge vi vil bruge, hvis bare vi synes, det er prisen værd :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med
Forfatter: 
Dato:  17-09-2016 10:58

Et krydstogt?

2
0
Svar på denne tråd
 
 I skal da
Forfatter: 
Dato:  17-09-2016 11:47

til Australien - og så leje et mobilehome og køre turen fra Canes til Sydney :) - det er bare VILDT smukt - og der er rig mulighed for at opleve natur og andet UDEN at skulle gå lange ture :)

 

og vi havde vores unger med - der ALDRIG havde siddet iet fly - og de klarededet til UG :)

 

vi har gode erfaringer med Nyhavn rejser :)

 


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krydstogt
Forfatter: 
Dato:  17-09-2016 11:48

Det var også lige min tanke. Hvad med Norge? De har noget virkelig smuk natur. :)


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Buckskin farvet, Eventyr hest, vallak, 2 år,

utrolig velopdragen, håndteres af børn,

leder efter godt og kærligt hjem.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-09-2016 12:13

Ærgerligt i ikke har mod på at flyve længere end 4 timer. Alle har jo prøvet at flyve langt for første gang, så der er intet at være nervøs for, synes jeg. Hvis penge ikke er et problem, kan i gøre rejsen enormt behagelig på business class. Så føles turen kortere, og man slipper for børn der sparker en i sæderyggen i 10 timer ;) Og maden er mega lækker!

 

New Zealand er nemlig helt fantastisk. Det samme med Australien. Lej en bil og kør rundt. NZ kræver måske lidt gåen rundt for at se det hele. Men hvis i tager til Australien, bør man næsten tage ned til NZ når man alligevel er der.

Queenstown (NZ) er SÅ smuk! Vi boede på Ree's Hotel i den by, nok et af de smukkeste steder jeg har boet. Med vindues udsigt lige ned til den store smukke sø.

Der er også både helikoptor-tur op i bjergene (inkl. sne og filmsteder fra Ringenes Herre), samt divere båd-ture til smukke steder, så der ikke kræves meget aktiv gang.

 

Man kan også tage den anden vej, nemlig Canada! Smuk smuk natur. USA har faktisk også nogle fantastiske natur-steder. Man kan flyve rundt i Grand Canyon i helikopter.

 

Personligt drømmer jeg om Island, men det er ikke alle der forbinder kulden med "drømmerejse" haha :) men smukt skulle der være!

 

Safari har jeg desværre ingen erfaring med, men er sikker på det også kunne være fedt.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

1
0
Svar på denne tråd
 
 Safari...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2016 11:57

Safari vil også kræve en lang flyrejse, dog er fordelen at man ikke vil døje med Jetlag, da tidszonen er stort den samme - og som én nævner, så kunne man flyve på Business Class; Qatar Airways har ind imellem nogle fantastiske tilbud på Business Class billetter, så "almindelige" mennesker også har en chance for at være med.

 

Det er en kæmpe-oplevelse med safari, så kan kun anbefale det, plus at Afrika bare kan "noget" udover - med magisk lys og vidunderlig stjernefyldt himmel - eneste minus er, at man kan blive grebet af "African Fever" og man derfor bare længes forfærdeligt bagefter og må tilbage igen og igen!

Og har I tiden, så kan I jo kombinere safari med efterfølgende badeferie ved en lækker eksotisk sandstrand i det Indiske Ocean.

Bare mine tanker...

Mange hilsner
Melina


Rid & Rejs

www.ridogrejs.dk
Oplev verden på hesteryg

Facebook: www.facebook.com/ridogrejs

YouTube: www.youtube.com/user/RidogRejs

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-09-2016 18:24

Jeg ville uden tvivl gen-overveje muligheden for en længere flyrejse og tage på roadtrip i USA :)

 

Der er SÅ mange oplevelser derovre, uanset om man er til kultur eller natur. Og så er det et meget nemt land at rejse rundt i!


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hawaii
Forfatter: 
Dato:  18-09-2016 20:06

Min drømmerejse og min og min mands bryllupsrejse går til Hawaii. En lang tur, men er sikker på at det bliver det hele værd. Vi tager et par dage i San Fransisco på vejen.



Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 124522
Forfatter: 
Dato:  22-09-2016 08:33

Vi rejste til Bali for nogle år siden og der havde jeg heller ikke været længere væk end 4-5 timer i fly ;-) Én gang skal jo være den første og på de lange rejser er der fri drikke, flere

måltider, film/underholdning i sæderne mv., så når man først er afsted, så plejer tiden nu at gå (vi flyver hjem fra Seattle på fredag ;-) ).

 

Jeg har ikke selv været på Hawaii, men det er virkelig noget jeg drømmer om.

Hvis i kan lægge omkring 30000kr og ikke selv er bange for at

planlægge, så er et roadtrip på vestkysten i USA enestående (flyv til LA, kør til Las Vegas, Grand Canyon, igennem death Valley, Yosemite Nationalpark op til San Fransisco og tag kystvejen ned til LA igen - helt igennem skøn tur :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis jeg skulle
Forfatter: 
Dato:  22-09-2016 10:44

nævne ting, som jeg allerede har gjort, og klart kan anbefale som kæmpe oplevelser, så ville det være roadtrips i USA, Canada (British Columbia) og New Zealand.

Vi rejser en del, så jeg har ingen bucket list - det er sjovere at blive inspireret og være spontan, men hvis jeg kun skulle på drømmerejse en enkelt gang og ikke havde så meget erfaring med planlægning, så ville jeg nok også vælge noget eksotisk som Bali eller Hawaii Et lækkert hotel på stranden og så nogle arrangerede dagsture ud at se noget.

Hvis I gerne vil opleve en masse, men det ukendte skræmmer jer lidt, så snak med et rejsebureau - man kan bestille ture, hvor der er guide med hele vejen, så man aldrig bliver væk og altid har nogen at spørge. Nogle steder mødes man allerede i Kastrup med sine medrejsende og guiden.

 

Og som de andre siger - lad jer ikke skræmme af flyveturene. Jeg elsker ikke at flyve, men man går glip af meget, hvis man udelukker lande, der ligger langt væk


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider