Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Serier - What to see?
Forfatter: 
Dato:  05-09-2016 11:58

 

Kære HN-panel, hvad er der af gode serier - man bare må se?

Min kæreste og jeg har lige afsluttet Person of interest, og nu mangler vi noget andet at se om aftenen. Sjovt som det kan virke helt tomt, når man afslutter en serie.

 

Vi er mest til spændingserier, hvor handlingen udvikler sig gennem afsnittende og hvor man følger flere forskellige personer og deres udvikling.

 

Af serier vi har set/ser:

 

  • Person of interest (Lige afsluttet)
  • Elementary (Venter på den nye særson starter)
  • Castle (Afsluttet)
  • Major Crimes
  • Rizzoli & Isles (I gang med sidste særson)
  • Grey's Anatomy (Mistede interessen omkring sæson 5)

 

Ud fra ovenstående liste, har I så nogle bud på hvad vi skal give os i kast med nu?

 

 

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  05-09-2016 12:00

Ved ikke om det noget for dig, men pt ser jeg disse serier:

 

House M.D

7'th Heaven

The Vampire diaries

Pretty little liars

Ghost Whisperer

 

Det er dem jeg lige har herhjemme pt ??


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar: Serier - What to see?
Forfatter: 
Dato:  05-09-2016 12:21

 

Hmm.. House har vi set alle afsnit af. De andre, de er vist ikke rigtig os. Men fedt du gad at svare

 

 

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 streaming
Forfatter: 
Dato:  05-09-2016 14:08

Hej

 

Hvad har I af streaming? Netflix, Viaplay eller andet?

 

Jeg har også set House her i sommer :)

 

Ellers er min mand glad for

 

Stranger things

X-files - det er godt nok en gammel serie :p

Supernatural

 

jeg kan godt lide krimi

Så jeg har set

Ripper Street

Sherlock

knap så seriøse krimi:

The Glades

Miss Fisher murders mystery

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

1
0
Svar på denne tråd
 
 Serier
Forfatter: 
Dato:  05-09-2016 14:11

Uh, her kan jeg være med!

 

Hvad med:

 

- Firefly: En lidt ældre men mega god serie :)

- Daredevil: Blind superhelt by night, advokat by day

- Falsh: Endnu en superhelt - der kan løbe mega hurtigt!
- Sherlock: Når I nu kan lide Elementary, skal I næsten også se den britiske udgave...

- Band of brothers: Hvis I ikke har set den, er den altså et must!! Min yndlingsserie over dem alle. Man følger en soldaterdeling under deres træning og gennem anden verdenskrig.

 

Der var da lidt at kigge på :)


1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar: Serier - What to see?
Forfatter: 
Dato:  05-09-2016 14:43

 

Anne:
Jeg eeeelkser Miss Fisher - min kæreste not so much Så den har jeg set når han har været til ishockey Jeg synes den er så gennemført godt lavet den serie, så jeg glæder mig til de tager sig sammen og får lavet en sæson 4 - men jeg synes godt nok de tager sig god tid.

The Glades, den har jeg aldrig hørt om - det kunne da være vi skulle give piloten en chance

 

Hak:
Jeg har set et enkelt afsnit af Sherlock på tv, og jeg blev simpelthen så forvirret, da der blev hoppet mellem nutid og 1800tallet. Så kun det ene afsnit, så jeg ved ikke - er resten af afsnittende sådan? :-) Men det kan da godt være, at vi skulle give den en chance og se dem fra starten af.
Jeg kværnede Band of Brothers på en weekend, min kæreste havde fået den i fødselsdagsgave. Den skal næsten ses ud i et

 

_________________

 

Sådan lige udmiddelbart, så er superhelte, si-fi og fantasy ikke helt vores livret. Det tætteste vi er kommet på si-fi er Person of interest, men den falder også lidt udenfor nummer og så var der nogle virkelig fede one liners med.

 

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  05-09-2016 15:56

Breaking Bad er uden tvivl den bedste serie, jeg nogensinde har set.

 


PAAtvaers

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med disse tre?
Forfatter: 
Dato:  05-09-2016 16:25

Orange is the new Black

Game of Thrones

Spartacus


 

Hilsen Iben

...

Der findes 3 slags mennesker:

dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.

 

..............


Mor til 7-årig teenager

 

 

Carpe Diem - Grib karpen!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Serier
Forfatter: 
Dato:  05-09-2016 16:49

Udover de allerede nævnte så er der

-Nashville (hvis man kan lide musik)

- Suits (advokatmiljø, den ene af hovedpersonerne er "eye candy" ;-) )

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-09-2016 17:49

House of cards!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  05-09-2016 18:04

 

Jeg kan i hvert fald anbefale Game of Thrones! Jeg har set mange serier, men der er nærmest ingen, der slår denne!

Det er en spændingsserie, hvor man følger mange forskellige personers udvikling. Indtil videre er der 6 sæsoner. Det foregår i en fantasy/middelalderverden. Den er enormt godt lavet... det er en af de serier, hvor man bliver helt trist, når man når til det sidste afsnit! :D

Game of Thrones er tilgængelige på HBO.

 

På Netflix kan jeg godt anbefale The Fall. Den er 2 sæsoner og handler om en politikvinde, som jagter en seriemorder. Man følger dem begge to. Den er knaldgod og ligger på Netflix.

 

Der var også en fed serie, der hed Whitechapel, men den har Netflix fjernet, ligesom de gjorde med Mad Men.

 

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 elsker serier
Forfatter: 
Dato:  05-09-2016 18:40

De kan næsten alle ses på Netflix

 

Boston legal (fun lawyer)

Blacklist (samme hovedrolle som i Boston legal)

hart of dixie (feel good serie)

Arrow

white collar (eyecandy)

Nikita

black sails (en serie over skatteøen-ish)

Izombie (langt ude zombie serie - men mega sjov!)

shadowhunters (den er så ringe man kun kan holde af den)

Zoo

New girl (den er sjov selvom man kun ser et afsnit)

lie to me

 

og hvis man skulle være lidt klassisk: Matador

 

Ligeledes er jeg stor fan af

Suites

orange is the new black (i hvert fald de første 2 sæsoner)


Stritmaner er bare et hit!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  05-09-2016 19:18

Mine favoritter Ikke nødvendigvis i denne rækkefølge

 

House MD Så god god og fangede mig fra første afsnit.
Criminal Minds Rigtig god og sagerne virker realistiske. Men ejg er ikke sikker på, at jeg vil se de afsnit, de er igang med nu. Både Morgan og Hotch er væk

Lie to me

Pt ser jeg House of Cards

Leverage Er desværre fjernet fra Viaplay, men kan ses på TNT Sjov og frække indbrud. Vildt overdrevet, men sjov.

Sherlock Så god og Benedict Cumberbatch (Sherlock)er bare hot

Elementery Også rigtig god, men ikke så tro mod den rigtige Sherlock Holmes-karakter

Bones Lad vær med at se den, hvis du nemt får kvalme, og ikke midt i aftensmaden. Men ellers god og sjov, og Booth er ret lækker.

 

Jeg er lige blevet færdig med Downton Abbey Rigtig god. Især hvis man interesserer sig lidt for det historiske og det engelske. Man følger både upstairs og downstairs. Mode, manérer, forskel på mand og kvinde. Og stort persongalleri, hvor alle roller holder. Pænt dramatisk og ikke alle overlever

Mr Selfridge af samme årsager som ovenstående: Engelsk og historisk.

Paradis minder meget om Mr Selfridge. Er sikkert lavet over samme historie, men Paradis er ikke helt så fangende.


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stranger Things
Forfatter: 
Dato:  05-09-2016 21:51

Helt klart Stranger Things

 

www.youtube.com/watch?v=XWxyRG_tckY

 

Det er en af de bedste (!) serier jeg nogensinde har set. Den er altså værd lige at undersøge - især hvis man elsker 80'erne. Selv Game of Thrones, Orange is the new black, Breaking Bad (og jeg er ellers kemiker ) og div. Star Trek serier slår den. Firefly er jo vildt god, men surt den ikke er afsluttet

 

 

....

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-09-2016 00:02

Her kommer mine favoritter:

 

Game of Thrones - behøves ingen introduktion. Der er drager, intriger, politisk spil, back-stabbing, plot twist så du sidder på kanten af stolen, TUDERI, flere drager. Og ulve. Det er faktisk den "perfekte" serie.

 

House of Cards - en af de serier, der kræver du følger med. Hvis du er mest til tv og serier, hvor man ikke skal tænke, så lad være med at se den. En af de bedste serier jeg nogensinde har set. Plot-mæssigt er den bedre end GoT, og det siger rigtig, rigtig meget for en fantasy-nørd som mig. Bare se den, men lad være med at slå hjernen fra.

 

House M.D. har du set :)

 

BoJack Horseman - en mørk komedie i tegneseriestil. Rå humor. Tænk South Park, men mere dyster (efterhånden som man kommer ind i den), enormt klog humor (det er ikke alt man "fanger" første gang). Hylende morsomt på den ja, dystre måde. En serie man lige skal ind i, giv ikke op efter de første par afsnit. Men den falder nok ikke i alles smag. Findes på Netflix.

 

Narcos - elsker den, handler om Pablo Escobar, som havde det store narko-kartel i Colombia i 80'erne (eller hvornår det var). Handler om hans rise to fame og efterfølgende flugt fra politiet. Du får skildret historien fra begge vinkler, og den er rigtig, rigtig god. Netflix.

 

Penny Dreadful - findes på HBO. Tænk viktorianske London med alle de gamle gyserklassikere. Den er uhyggelig, og den er super fed! De fortæller "nye" versioner af gamle klassikere som Dracula, Phantom of the Opera, der er vampyrer og varulve, vi følger Frankenstein fra hans start som læge til at kreere et monster. Alt sammen i dystre, dystopiske, viktorianske London. Fantastisk skuespil og SMUKT lavet serie.

 

Girls - også HBO. Ungdoms drama/komedie, simpelthen alle tiders. Den er super reel, en af dem hvor man kommer til at hade hovedpersonerne lidt, fordi de er lige så fulde af fejl som os andre (nogle gange mere ;) ). Meget anerkendt og rost serie.

 

Bates Motel - Netflix. Vi følger den kendte morder Bates fra den klassiske Psycho-film, gennem hans barndom og opvækst. Psykologisk thriller/horror.

 

The Walking Dead - zombier og psykologisk drama. Er totalt hooked! HBO.

 

Vikings - når man er lidt vikinge-nørdet som jeg, kan man godt blive lidt skuffet, når kvinderne i denne serie har make-up på, og den bliver til tider en anelse "amerikansk". Men ikke desto mindre en god serie! HBO.

 

Don't Trust the B*tch In Apartment 23 - Netflix, bare god tøse-humor-serie! God til at slå hjernen fra til og få et godt grin :)

 

Breaking Bad - bare se den.

 

Suits - god, ret amerikansk og man skal ikke tænke så meget, men man bliver altså fanget og både karaktererne og historien er god nok til, at man bare må fortsættte!

 

Og min guilty pleasure:

Gossip Girl! Indrømmet. Har set alle sæsoner 3 gange nu. Nej, det er hverken særlig intelligent eller givende eller noget. Jeg elsker bare den serie, det er min guilty pleasure

 


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-09-2016 00:07

Neeej jeg glemte American Horror Story!

 

Jeg er IKKE til gysere, fordi jeg skider i bukserne af skræk (altså ikke bogstaveligt, vel).

 

Men jeg bider det i mig, fordi denne serie er FOR god. FANTASTISK. Historierne er utroligt velskrevne, de er så fængende at man bare må sluge det næste afsnit.

 

Fuldstændigt genial skuespil. Især visse karakterer er så bat-sh*t crazy, at man kan se serien bare for dem.

Bedste sæson er 2'eren. Men frankly bør du bare sætte dig ned (med tæppe og pude) og se dem alle.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 
 sherlock
Forfatter: 
Dato:  06-09-2016 07:00

Du skal absolut give Sherlock en chance, men se dem fra afsnit 1.

 

Præcis det afsnit du har set, er meget forvirrende selv for en fan, som har været med fra starten.

 

Jeg elsker også Miss Fisher... Jeg veeenter også på sæson 4.

 

Person of interrest har også været et Hit herhjemme for os begge.

 

Der er også RED,men det er ikke helt det samme.

 

Lewis hvis man er til old school krimi.


 

Ridetanten

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 serier
Forfatter: 
Dato:  06-09-2016 21:51

Jeg kan bestemt også anbefale Game of Thrones. Nok en af de bedste serier

 

Dem jeg ellers lige kan komme på

Vikings

Suits

Bones

Blacklist

Nashville -klart en af mine farvoritter Skøn musik. Dejligt at se at der også var en anden der nævnte den -jeg var lige ved at tro at jeg var den eneste i DK der kendte den

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar: Serier - What to see?
Forfatter: 
Dato:  07-09-2016 14:50

 

 

Tusind tak for alle budene alle sammen - kom endelig med flere. Jeg kan se, at der er nogle serier der går igen. :-) Så det kunne godt være vi skulle prøve at give nogle af dem en chance! Især Sherlock lyder som om, jeg skal give den en chance til.

 

Game of Thrones, der må jeg skuffe jer - jeg kan slet ikke forstå hypen. Men jeg forstod heller ikke hypen om Lord of the ring-filmene eller for den sags skyld The Hunger Games.

 

 

 

\\ Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  07-09-2016 15:13

Game of Thrones: Den er bare for fed. Jeg er absolut heller ikke til Ringenes Herre osv, men den her serie har bare fanget mig. Man skal bare lige se et par afsnit.

 

Breaking Bad

Sons of Anarchy

Narcos

Power

0
0
Svar på denne tråd
 
 The Fall?
Forfatter: 
Dato:  08-09-2016 07:41

Okay, nyt forslag:

 

The Fall!

 

Har du set den? Vi har lige slugt første sæson og går straks videre til anden... Den er (i nogle afsnit) lige på kanten af, hvad jeg kan holde ud at se uden at få mareridt, men jeg kan omvendt heller ikke holde op med at se den! Den er så godt skrevet! Handler ret simpelt om en kvindelig politiinspektør og den seriemorder, hun jagter - men "det nye" er, at man følger dem begge to. Den er altså virkelig god.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  08-09-2016 12:58

Jeg ledte efter en maraton-serie og faldt over Castle "Smiley der banker hovedet i en væg"

 

Jeg er glad for at ingen af jer herinde har anbefalet den. Damn, den er dårlig. En stor cliché.

>>Spoiler<<

 

Plottet er dårligt, han har knapt nok charme (Hvordan mon han har skaffet sig en forholdsvis stor rolle???? B***** med diverse instruktører og managere?? Hun er dårlig.......... tiden er forskruet...... første offer vi ser, er samme aften som hans bog bliver frigivet. Han bliver anholdt midt i festen. Frigivet, vender det hele med sin datter på 15 år. Og moderen er tidligere skuespiller men lettere dum, og skal vist nok være sjov elelr noget. Næste dag henvender han sig på stationen og blandet sig i det hele. Dagen efter anholder de mistænkte, som er psykisk syg og småt begavet. Og alligevel er det KUN Castle der gennemskuer det hele. Så de taler med offerets far, og straks ved de motivet. Og finder frem til broderen som kan bevise at han har været ude af landet på alle 3 mord-datoer. Altså også mordet der er sket EFTER vi kom i gang med historien.
Så sker anholdelsen....... men broderen ved ikke hvem Castle er????? Hvordan har han nået at læse de 3 bøger, hvor morderne er inspireret af, men kender ikke forfatteren?? Og lave mordene, så de ligner bøgerne. Og hvorfor har søsteren/ offeret fortalt SÅ meget om én af hendes klienter?? Hvad med tavshedspligt???

Og motivet er at broderen er ved at gå på røven med sit firma........ Faderen er god for 100 millioner dollars. 50 % går til velgørenhed og resten går til de 2 børn, som nu er et. Men broderen er altså ikke tilfreds med med den andel.

 

Ingen overraskelser, intet charmerende. Ingen karakterer man tror på. Jeg fatter ikke at den ahr scoret over 8 på IMDb

Jeg vil nu forsøge med Breaking bad.

 


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar: Serier - What to see?
Forfatter: 
Dato:  08-09-2016 13:50

 

Hehe.. Jeg synes Castle er genial - men piloten er ikke meget værd, det medgiver jeg gerne. Jeg så den fordi der ér et fantastisk persongalleri og der er fantastiske one-liners - men det er en serie, hvor man ikke skal forvente den helt store "Whodunit", men som serien udvikler sig så synes jeg, kun at den bliver bedre. Jeg synes så, at det er superærgerligt, at man ikke valgte at afslutte den ordentlig, det synes jeg man skylder skuespillere og fans når en serie efter 7 år skal afsluttes.

 

 

 

 

\\ Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 True Blood
Forfatter: 
Dato:  08-09-2016 23:52

Hvorfor har ingen nævnt True Blood?!
En af verdens lækreste mænd er jo med i den serie!

 


 

/minski

 

 

 

STIMULASTIK OG RIDEERGOTERAPI
www.stimulastikogrideterapi.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider