Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kan det lade sig gøre...???
Forfatter: 
Dato:  29-08-2016 19:01

Hej alle :-)

tror i at det ville kunne lade sig gøre at kunne blive hestepasser/rytter for et stutteri/stald? jeg har før hjulpet til på et shetlands stutteri hvor jeg tilred de små ponyer Jeg er 13 år og har redet i ca. 6 år...? er der nogen der ved noget


NUTID OG DATID CONNEMARA FOR ALTID!! ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 tra la la
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 09:37

Nej desværre.

 

Du er alt for ung. Mener du skal være 15år.


** Nu med Scarlett**

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 12:43

Hej.

 

Nej, det kan desværre ikke lade sig gøre, da man ikke må blive ansat til fysisk hårdt arbejde før man er 15 eller 16. Det er derfor, at børn i den alder som regel bare er avisbud og andre lette jobs.

Du kan derfor ikke blive ansat som hestepasser eller rytter - det er ulovligt.

 

En 13-årig har desværre også begrænsede evner som rytter, medmindre man løbende får god undervisning og har forældreopbakning.

Desværre er der mange hesteejere, der frygter at 13-årige ikke er ansvarlige nok til, at de tør lade dem være alene i stalden.
Hvis du er alene med en hest, der vælter dig på staldgangen, så du får kraniebrud, så er det hesteejeren, der får skylden, fordi hun har givet dig lov.

Da jeg var 13, blev jeg selv tilknyttet et frederiksborgerstutteri, hvor min veninde og jeg stort set egenhændigt tilred et par frederiksborgere på 6 og 8 år. Det var, når jeg ser tilbage, livsfarligt! 13-årige piger har ikke helt lært det med at håndtere heste på en ansvarsfuld måde endnu. Man tror ofte, at man bare kan det hele... At både Bella og jeg overlevede er helt utroligt, når man tænker på de ting, som hun gjorde, fordi jeg ikke kunne finde ud af at håndtere hende.

Selvom jeg dengang var glad for, at jeg måtte tilride en stor hest som 13-årig, ville jeg nu, hvor jeg er 30, aldrig nogensinde lade en 13-årig gøre det samme! Det var så farligt.

Jeg vil anbefale dig, at du finder et sted, hvor du kan få en part i stedet. Et sted, hvor der er voksne eller ældre piger til stede, hvor du kan få hjælp, når der er noget, der er svært.
Jeg startede selv med at have en part et sted, da jeg var 13. Jeg mugede altid ud hos hende - og tog gerne hele stalden med. Jeg lærte at fodre, så nogle gange når ejeren var væk, gjorde jeg det. Med tiden begyndte jeg at hjælpe med de andre heste i stalden og da jeg var 16 år, begyndte jeg ligefrem at tilride og hjælpe med salgshestene! :) Så jeg arbejdede mig op - og det kan du også gøre!
Som 21-årig rejste jeg så til Schweiz, hvor jeg blev en rigtig staldpasser! :)

Først skal du bare have en hel masse erfaring og det får man ved at få en part, hvor sikkerheden er i orden, og i den stald viser du så, at du er meget interesseret i at lære og ikke er bange for at tage fat. Man skal altid bare spørge løs, når der er noget der undrer en - spørg smeden, spørg dyrlægen! De svarer gerne. Læs alle bibliotekets hestebøger. Så kan du lige så langsomt arbejde dig op og få mere og mere ansvar i stalden! :)

Heidi

3
0
Svar på denne tråd
 
 Dygtig rytter
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 13:22

Hvis du skal være relevant som rytter på et ponystutteri, så skal du ride dressur/spring på landsplan på anden pony. Så kan du godt få et tilbud om at ride deres unge ponyer med salg for øje, men det kræver at dine forældre vil køre for dig og være til stede når du rider og/eller at du kan tilpasse dig de tider hvor det passer stutteriet at du rider. Som sagt af de andre så er du ikke gammel nok til at du kan stå med ansvaret alene.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 mere som part
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 14:23

jeg tænkte mere som en part... altså ville jeg høre om der var mulighed for at få "part" på flere ponyer så man kunne prøve nogle forskellige <3

 


NUTID OG DATID CONNEMARA FOR ALTID!! ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Part på stutteri?
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 15:08

Normalt har stutterier ikke parter på deres heste, de har avlshopper som får føl, de har afkom som skal rides med salg for øje og enkelte stutterier har hingste der skal rides med konkurrence/reklame for øje.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider