Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hf enkelt fag
Forfatter: 
Dato:  10-08-2016 11:28

 

Er der nogle herinde der ved, hvor mange timer man ca har om ugen pr fag..?? Altså enkeltfag pr uge..


Knuss Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 HF enkeltfag
Forfatter: 
Dato:  10-08-2016 11:40

Hej

 

det afhænger vist af hvilket fag du tager og om de tages over ½ år eller 1 år

 

www.kvuc.dk/hf-enkeltfag/hold-og- skema/

 

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-08-2016 11:41

Ja og nej ;)

 

Kan huske noget enkelte af dem. C fag er ca. 3 lektioner pr. uge, hvor B-fag er på ca. 5 lektioner. A-fag svinger alt efter faget. Så vidt jeg husker er dansk A et fag med flere timer end engelsk A og matematik A.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Magnus <3
Forfatter: 
Dato:  10-08-2016 12:33

1000 tak Magnus, det var en super en du lige satte ind der Den var virkelig brugbar, var lige sådan noget jeg selv havde ledt efter uden held..

 

Nu blev jeg meget klogere, og kan se hvordan jeg vil kunne sammensætte fagene, så det kommer til at passe ind i mine planer


Knuss Mette

0
0
Svar på denne tråd
 
 OBS økonomi
Forfatter: 
Dato:  10-08-2016 16:01
Vær OBS på de økonomiske aspekter.
De fleste steder / alle steder kræves der et gebyr pr kursus. Min mand læste fuldtid, det kostede 1800 kr pr semester. Når man har en fuld HF eksamen, får man pengene retur.

Det kræver 26 timer pr uge at være berettiget til SU, dog mindre hvis man har børn under 5.
0
0
Svar på denne tråd
 
 HF enkeltfag
Forfatter: 
Dato:  10-08-2016 17:37

Hej Mette

Hvis du modtager dagpenge, må du tage HF enkeltfag bare du holder dig under 20 timer pr. uge - bare til orientering Det står i § 28 i Bekendtgørelse om rådighed www.retsinformation.dk/eli/lta/2015/ 701


Hilsen Anne





Jeg vil ikke komme til livets afslutning, og finde ud af at jeg kun har levet det i sin fulde længde. Jeg vil også have levet det i sin fulde bredde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  10-08-2016 17:43

Ligge en rettelse til Doctor WHO's indlæg. 23 timer er minimum få at modtage SU og 17 timer hvis du hr børn. Dog afhænger det af børnenes alder, mener den skiller ved barnets 7-8 år.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ugentligt timetal
Forfatter: 
Dato:  29-08-2016 21:35

Timetallet afhænger af, om man tager faget på f.eks. 0,5 år, 1 år, 1,5 år eller 2 år.

 

Som udgangspunkt:

 

C-fag: 3 timer (hvis 1 år) og 6 timer (hvis 0,5 år).

Matematik C: 5 timer (hvis 1 år) og 10 timer (hvis 0,5 år).

 

B-fag: 5 timer (hvis 1 år) og 10 timer (hvis 0,5 år).

 

A-fag: 5 timer (hvis 1 år) og 10 timer (hvis 0,5 år).

 

Der er nogle fag, der har timetal, der afviger fra dette.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hf og enkeltfag
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 08:49

Jeg har taget en HF og tog derefter enkeltfag. jeg startede på enkeltfag sommeren 2012, og der var 16 timer om ugen nok til at jeg var berretiget til SU. Jeg har ingen børn, og var på daværende tidspunkt 22 år.. Jeg fik fuld SU.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider