Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Udviklingen
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 17:21

hej,

 

for noget tid siden så jeg et indlæg der kommenterede på udviklingen på heste nettet, at der ikke sker så meget.

 

jeg kan ikke huske om der var nogen konklusion men tænker på grund af de seneste i hyggesnakken, folk føler måske ikke der er rart længere.

 

måske har Facebook og Twitter bare taget over eller måske har man ikke lyst til at sige noget fordi kommentarerne virker ret hårde.

 

er det sådan man har det?

 

og hvis det er sådan man har det, hvad kan/skal der så gøres?

0
0
Svar på denne tråd
 
 14690+987
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 17:49

jeg ved ikke helt om jeg forstår det du skriver .

 

mener du at der er dødt her inde eller at folk ikke svare på debat emner...?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Facebook
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 18:25

Jeg tror meget af det skyldes især Facebook, jeg kan se at når jeg laver et opslag med et nyt føl, så får jeg flere hundrede likes og 50 kommentarer i løbet af et splitsekund. Når jeg så laver et tilsvarende indlæg herinde, så får jeg 10 likes og 2 kommentarer fra folk som også har kommenteret på FB. Så bliver man ikke ligefrem animeret til at lave opslag herinde.

 

Jeg synes det er et fåtal der bliver desiderede ubehagelige herinde, og jeg tror også at de vil være ubehagelige på FB, men der kan man selvfølgelig sortere dem fra.

 

Men jeg er så også ked af at alt er flyttet til FB, for der er mange hvis indlæg jeg har nydt at følge herinde, men som jeg ikke kunne drømme om at følge på FB.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

7
1
Svar på denne tråd
 
 Tænker på
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 18:36

der er ikke mange som giver indlæg og lange kæder ser ud som om diskussionen er mere om hvordan man taler sammen end tema for kæden.

 

da jeg begyndte med læsning herinde, var der mange forskellige der skrev men det ser ikke ud til at ske mere.

0
0
Svar på denne tråd
 
 enig.......
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 18:52

jeg er helt enig med dig ..

 

og desv ærre så bliver emner lynhurtigt vendt til noget personligt det tror jeg af følgende grunde.

 

1, nogle læser mere end der bliver skrevet som svar og svare ud fra det.

 

2, nogle kan ikke tåle andres syns punkter eller kan ikke tåle hvad der bliver skrevet.

 

3, nogle er steder som disse kun for at diskuter og så snart de ser en mulighed for det så går de i gang med at ødelægge emnet.

måske fordi det er så nemt at sidde bag en pc og flippe ud, måske fordi de keder sig, måske fordi det er sjovt , eller måske bare forde de mener at hvad de siger er det enste rigtige .. jeg ved det ikke...

 

 

dog vil jeg sige at tonen på face book er langt værre..

 

når man oplever hvordan det er på nettet, og især i heste verden.. så er der vel ikke noget at sige til at der er krig i verden.

0
7
Svar på denne tråd
 
 jeg glemte lige at nævne
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 18:55

at det der med "likes" det syntes jeg er noget pjat nogle givder ikke en gang læse hvad folk skriver , ser de et navn de kender så liker de uanset hvad der end står...

 

jeg har endda på face book set 2 skændes om hvem der fik flest likes

0
3
Svar på denne tråd
 
 Tror nu ikke
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 19:00

Jeg tror de fleste er ikke personlige. Det er ikke det jeg mener. Det er volumen af indlæg og hvor forskellige der skriver. Anette du skriver meget på det senest, men jeg tænker på ting der kan gøre mig klogere eller inspireret. Det ser jeg ikke meget. Jeg føler ikke brug for meningsudveksling.

 

charlotte, jeg synes det er svært at finde interessante indslag på Facebook medmindre man kender bestemte profiler. Her på heste-nettet er det lettere at få input fra mange forskellige hvis det var som i fortiden.

5
1
Svar på denne tråd
 
 Dee H...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 19:08

Det er også lidt af det jeg prøvede at formulere. Jeg har en masse "venner" på FB, derudover har jeg lavet en side med vores stutteri, der lige nu har 647 følgere, selvfølgelig er nogle af dem gengangere, men der er rigtigt mange af dem som jeg ikke kender overhovedet. Det gør at rigtigt mange ser mine opslag.

 

Jeg ansøger så folk om venskab, som jeg har set have spændende opslag fx nogle sindssygt dygtige tyske hestefotografer, som kommer til hingstekåring, EM/VM og diverse hesteshows. Spændende opdrættere og dygtige ryttere.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

2
1
Svar på denne tråd
 
 In the wind
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 19:09

Tror at et andet indlæg netop har givet eksempel på lille volumen.

 

i rest my case. No need for further comments

3
2
Svar på denne tråd
 
 det er jo som man tager det
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 19:14

nogle kan tåle det andre kan ikke :-)men ellers prøv face book kunne jo være tone er mere dig der inde.

0
5
Svar på denne tråd
 
 Svar ...
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 19:15

 

 

Jeg tror du kan have ret i at nogle skribenter holder sig væk, hvis tonen er så voldsom, at man slår sig på den. Og det er jo rigtig ærgerligt for et site som HN, som er bygget op omkring dialog og debat.

 

Jeg savner selv et par debatører herinde fra, men efter nogle rigtig voldsomme tråde endte de med at trække stikket. Jeg kan godt forstå dem, men jeg synes det er super ærgerligt, for selvom jeg ikke var enig med dem i alt, så synes jeg altid de havde nogle interessante indgangsvinkler/synspunkter, som kunne give debatten lidt nuance. :-)

 

 

\\ Pernille

3
1
Svar på denne tråd
 
 man må jo spøger hvis man vil vide noget
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 19:21

Dee du må jo pøger hvis du vil vide noget , som du skriver at det er derfor du er her inde... jeg må indrøme jeg ikke har set nogle emner fra dig før dette , folk kan af fode grunde ikke vide hvad du vil spøger om hvis du ikke siger noget..

 

ja bevares vi har fundet ud af der sidder nogle her inde der har evner til at læse tanker men beklagit så har de desværre ikke opfange dine tanker... du siger jeg skriver meget øh ja du er på en off. debat og ikke på dine egen profil.. når du er på en debat side så forvent folk skriver... der er flere 100 emner har jeg set du har nok at vælge i mellem .. held og lykke med det :-)

0
8
Svar på denne tråd
 
 Misforstå mig ret
Forfatter: 
Dato:  23-08-2016 19:31

Anette; jeg har ikke spørgsmål men nyder forskellig input om både heste og andet. Jeg har ikke skrevet før men kun læst. Set over tid er det mindre indlæg og input sammenlignet med før.

 

nuller89; det er også min opfattelse.

 

Føl fri til at fortsætte snakken men jeg tror jeg holder her.

4
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 08:56

Hej,

 

For et par dage siden lagde jeg også mærke til, at der kun var omkring 3-4 indlæg pr. dag... pr. dag! Tidligere var der jo omkring 20 eller sådan noget. Det er dog også ved at være nogle år siden, at der var så godt gang i den og ja, jeg tror også at facebook har fået overtaget.


Jeg forstår det ikke. Jeg foretrækker HN, hvor man stadig kan være forholdsvis anonym i debatter. Jeg kan også bedre lide en kronologisk billedtråd med en masse tekst herinde, fremfor den måde det gøres på på facebook. Derudover synes jeg tilmed også, at der er en kedelig tendens til rivegilder på facebook - mere end herinde. Det bliver tit utrolig personligt!

Samtidig får man herinde input fra alle mulige forskellige mennesker, hvor facebookgrupper er lidt mere homogene. Det siger jo sig selv, hvilket svar man vil få i gruppen om bomløse sadler, når man spørger, om man bør gå over til bomløs...!

Der vil altid være personer, som skaber dårlig stemning, men de har altid været her. For en del år siden, var der virkelig gang i den, og så blev brugerne ellers bannet! Selvom der dengang var et par personligheder, jeg bestemt ikke har savnet, så satte det virkelig en kæp i HNs hjul og siden har det aldrig rigtig været det samme, som jeg opfatter det.

Der vil altid være de der tråde, hvor en eller anden skriver noget, som hun vil debattere på en mere eller mindre usagkyndig måde (nogle gange er der vist ligefrem trolde på spil herinde!) og så farer folk i flint. Det sætter altid lidt gang i den herinde, men personligt springer jeg sqi sådan noget over! ;D

Men ja, HN er ved at dø, det er trist. Jeg har været herinde i 15 år og de sidste 5 år er det støt gået ned af bakke. Jeg følger selv en hel del folk herindefra på facebook, men jeg bliver ved med at komme herinde :) Det er nu stadig her, jeg får svar på mine spørgsmål, ligesom det var, da jeg var 15 år gammel og oprettede min første tråd, hvor jeg spurgte, om andre fik redet under en varmebølge i 2001! ;D

Heidi

7
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 10:33

Jeg har det på samme måde som Charlotte.

 

Laver jeg opslag på min Facebook side omkring hestene, billeder, videoer osv - får jeg hurtigt masser af likes og kommentarer.

 

Hvis jeg laver et opslag herinde får jeg max 2-3-4 kommentarer og det er så det.

 

Det er jo tid man bruger på at oprette indlæg, lægge billeder ind, uploade videoer, skrive tekst osv som man egentlig kan spare fordi man får ikke særlig meget respons alligevel.

 

Jeg prøver ellers selv på at svare så mange indlæg jeg kan inde på Opslag og billeder når folk smider billeder op. Men jeg kan se det er meget det samme lig mine indlæg. Der kommer max 2-3 kommentarer i det fleste af dem og så falder indlæggene blot nedaf.

 

Jeg kan godt lide Facebook fordi mange flere mennesker er samlingspunkt derinde og jeg kan have min egen side oprettet derinde hvor folk - som er interesserede - kan følge mig og hestene.


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Heidi...
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 10:56
Plovbæst.... Du skriver lige præcis det samme, som jeg ville have skrevet ;-)

Kan kun tilføje, at jeg overordnet er glad for, at der er moderation herinde, men at de på et tidspunkt vist gik lidt for hårdt til folk. Der var helt sikkert en del dengang, som havde brug for en tænkepause (det sker stadig i ny og næ) men der var vist også nogle få der, set udefra, blev uretfærdigt bannet.

Derudover er internettet et flygtigt medie af natur, hvilket betyder, at folk hurtigt mister interessen og går andre steder hen.

Uden at vide hvordan, så tror jeg, at hvis HN skal fortsætte, er de nødt til at genopfinde det, så der kommer nye brugere til og mere aktivitet herinde.
Jeg er glad for at komme her, og synes at det vil være ærgerligt, hvis HN dør helt.

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mange ting
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 10:58

Jeg har nydt fordel af mange forskellige indslag men jeg har aldrig givet svar på nogle. Synes ikke at jeg kunne sige noget som andre ikke har sagt. Måske det også er min egen skyld at der sker lidt?

 

facebook er ikke for mig. Jeg lukkede min profil og så har jeg ikke længere adgang til at se profiler. Synes også det var svært med Facebook da man skal vide hvad man kigger efter. Og kunne ikke finde en aftensmad tråden derinde

 

Jeg har ikke stor lyst til at skrive herinde når man ser hvordan mange bliver run over.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 11:09
Jeg synes egentlig, at folk generelt opfører sig pænt herinde.
Der hvor det går galt, er når man ikke kan finde ud af at debattere på en ordentlig måde, og ofte er det mere eller mindre selvforskyldt. Lader man selv være med at blive personlig overfor andre, uanset om de måske er lidt provokerende i deres indlæg, er det sjældent at det udarter sig.

Så jeg har aldrig været bange for at skrive indlæg herinde, selvom jeg har været uenig med andre herinde, er det ikke blevet personligt, fordi jeg, for det meste, opfører mig pænt herinde.
Og fordi jeg er god til at formulere mig på en måde, så de lidt for hidsige ikke opdager, at jeg formår at disse dem på en pæn måde ;-)

Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 21:01

Jeg er lige kommet hjem fra ferie - er der et eller andet "vildt" emne/debat, jeg er gået glip af? Virker lidt sådan på den måde i skriver.

 

Jeg prøver at være herinde næsten dagligt, giver min mening med når jeg synes. Jeg har virkelig fået udvidet min horisont, takket være alle de meget forskellige debattører, som er herinde. Eller, nogle er så faldet fra med tiden, og det forstår man godt..

 

Jeg synes faktisk tonen på Facebook kan være langt værre. Jeg følger en del nyhedsmedier, og bare der nævnes ord som flygtning, transseksuel, muslim, hjemmegående mor, generation Y og lignende, så HAGLER kritikken ned i kommentarerne. Det er nogle VIRKELIGT grimme ting, som folk skriver.

Jeg er stadig RYSTET, over at et menneske fra et moderne land som Danmark, i 2016, kunne skrive "freak show" som kommentar til en billedreportage fra Copenhagen Pride.

Og den slags er der bare hver evigt eneste dag.

Samt selvfølgelig de obligatoriske "alle flygtninge skal brænde i helvede", som skrives til alle nyheder, også dem der ikke omhandler flygtningekrisen.

Der er mange måder at udtrykke sin mening på, men de grimmeste eksemplarer findes uden tvivl på Facebook.

 

Her på HN er man nogenlunde beskyttet. Bølgerne kan gå højt, men synes faktisk de fleste er meget gode til at udtrykke sin uenighed pænt.

 

Jeg prøver nogle gange at svarer i billedtråde, især dem som jeg har fulgt gennem længere tid. Desværre kan man godt se, at det tit er de samme personer der kommenterer, og antallet er ikke højt. Og man ved bare, at ejeren af tråden så nok overvejer, om det er umagen værd :/

 

Jeg hader den måde billeder vises på Facebook på. På HN man kan scrolle igennem dem alle med tilhørende tekst, på en bedre måde.

 

Hvis HN en dag får pengene, synes jeg de skal give siden en overhaling. Bring den ind i det nye årtusinde (ny tekst font, for eksempel ;) ).

 


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 21:46

Bølgerne er gået højt i en enkelt tråd, og en anden er blevet slettet, eller har det såmænd været som det plejer herinde

 

Ellers fuldstændig enig - det man ser andre steder f.eks. Facebook og Nationen på Ekstrabladet, er horribelt

 

Mht. billedtråde er jeg en af dem som aldrig kommenterer de billeder, der bliver lagt op. Det har jeg aldrig gjort, og jeg kommer meget sjældent inde på Opslag og Billeder, det interesserer mig ikke rigtigt.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bølgerne
Forfatter: 
Dato:  25-08-2016 07:33

Der har været slettet to tråde og en tredje er vist stadig lidt i spil, det er nok dem der hentydes til.

 

Problemet i de tråde tror jeg er basal kommunikation og at der læses mere i folks svar end de menes, så kommer en reaktion og herefter løber det derudaf.

 

Sådan vil det nogen gange være, selvfølgelig vi er på et debatforum, men tankevækkende er det at dettte er sket på 2-4 dage?

 

Trådene har haft samme starter, så jeg har hvertfald lært at lige præcis her skal jeg enten lade være med at deltage eller virkelig gå med glassko, for JEG har ikke evnen til at kommunikere i de tråde, så det ikke ses som angreb :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

5
0
Svar på denne tråd
 
 Svar ...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2016 10:45

 

 

Karen: Det tror jeg de færreste har. For jeg synes godt nok, at der var mange der svarede sagligt og sobert - men alligevel blev det opfattet som et angreb.

 

 

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-08-2016 15:37

Jeg ser flere problemer på HN. For det første smuttede rigtig mange af de aktive debattører herfra for nogle år siden. De fede debatter opstår ikke længere, fordi mange af dem, der havde meget at sige (og noget at have det i) ikke er her mere. Jeg husker ikke helt hvorfor folk forsvandt - selv forlod jeg min gamle, uanonyme profil for en del år siden. Dels fordi jeg ønskede anonymitet, dels fordi jeg husker noget med at man skulle oprette sig hos etellerandet eksternt firma som efter min mening tog sig nogle friheder med ens oplysninger - og dels fordi jeg holdt en pause fra ridningen mens jeg læste.

 

For det andet er der nogle elementer, hvis generelle debatstil tager lysten fra mange til at bruge stedet. Jeg gider personligt rigtig godt at debattere, men det skal være på et sagligt niveau. Bølgerne gik højt i debatter om støvsugerridning eller rollkur, men jeg husker det som at det sjældent blev til mudderkastning.

 

For det tredje får de, der rent faktisk bruger ryttersnak som i "gamle dage" ikke meget feedback fordi der ikke er nogen folk tilbage til at give den... Det er en ond cirkel.

 

Og slutteligt, så trænger HN som side til en gevaldig opgradering. Der er potentiale til at fortsætte med at være DKs største og mest aktive hestesite, men man forstår ikke at udnytte potentialet og med et design og en brugervenlighed, der ikke har udviklet sig siden sidste årtusind kan man ikke følge med. Hvornår kommer der fx en mobil/tabletvenlig version? Hvornår indser man potentialet for at bringe nyheder? Efter sigende er HN økonomisk på røven - men så kunne der måske være potentiale i at gå sammen med et af de større hesteblade? Horse and Hound har jo fx den kombination af et stort hestemagasin og et debatforum.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Du har ret
Forfatter: 
Dato:  25-08-2016 16:52

valid point HN-bruger.

 

en af tingene jeg synes er lidt mærkeligt sammenlignet med andre forum, er registreringen ved andet firma for at få adgang og så 'reglerne' som folk flittigt henviser til her når der er meget mudderkastning. Det ser jeg ikke på H&H forum i samme grad.

 

måske er tiden løbet fra HN generelt

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider