Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hestepas på min fjordhest
Forfatter: 
Dato:  07-08-2016 21:50
Jeg har fået mig en lækker fjordhest på 19 år,men hun har ikke pas. Det er min første hest,så er der nogen som kan forklare mig lidt om hestepas? Pris, farve på pas Osv. Hun skulle gerne bruges til hygge stævner. Kender ikke noget til hendes afstamning.

Håber nogen vil hjælpe 😄
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  07-08-2016 21:58

Du skal have fat i din dyrlæge, som skal besigtige hesten og udfylde det skema som der er link til på denne side:

www.landbrugsinfo.dk/heste/hestepas/ Sider/AnsogUreg2015_0709.pdf

 

Selve passet koster 420 kroner, som skal forudbetales på den her side:

www.netbutikken.seges.dk/pl/Heste- Lysegrønne-pas_101.aspx

 

Passet bliver som det fremgår af linkene lysegrønt uden afstamning.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Flere Welsh Mountain plage med særdeles god afstamning sælges

3-års Hannoveranervallak til dressur/military sælges

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-08-2016 16:36

Inden i begynder at transportere den hjem osv. så skal dyrlægen ud og dels chipmærke, hvis ikke hun er brændemærket i forvejen.

Du skriver Nordbakke - har hun en af de gamle stamtavler? Eller er hun en Nordbakke uden kendt afstamning?

 

Hvis hun er uden kendt afstamning, så skal dyrlægen ud og lave tegning af hende samt chipmærke hende. inden hun må flyttes/transporteres. Det er ulovligt at køre med en hest uden at passet er tilstede og det koster en bøde, hvis man bliver stoppet.

Det koster, dyrlæge til besigtigelse, chipmærkning samt pasudstedelse. Prisen for dyrlægen kan altså variere noget fra en dyrlæge til en anden.

 

Egentlig så er det med passet noget, som sælger skulle have haft iorden længe inden, du er blevet tilbudt at købe hesten, fordi passet har været lovpligtigt siden 2010.

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider