Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Faglitteratur
Forfatter: 
Dato:  19-07-2016 07:23
Nu venter et par ugers ferie forude.

Jeg overvejer at købe lidt faglitteratur om heste.
Emner kunne være ridning, dressur, hestehold/ helbred.
Bøger man kan lære af.

(Jeg er ikke interesseret i bøger, hvor forfatteren skriver om et emne der er meget moderne men blottet for reel viden... Jeg ender bare med at dissekere fraværet af dokumentation.
Palæofood hos mennesker er jeg fx dybt uinteresseret i (medmindre man kun gør det for smagens skyld!). Find selv på pareller i hesteverdenen.)

Men jeg lytter til inspiration!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  19-07-2016 11:16

Kyra K dressur :)


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook - HER

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan tilslutte mig...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2016 11:35

... Kyras dressurbog - den er så absolut en af de bedste i sin genre.

Derudover vil jeg anbefale Wilhlm Müselers "Ridelære" - det er en ældre sag, som kan være svær at finde - men den er det værd!!

Jeg kan se at der ligger 2 af dem på antikvariat.net lige nu - den ene er fra 1979 - så den er jo "næsten ny"

 

www.antikvariat.net/get/ search.cgi?post

 


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  19-07-2016 19:36

Du må gerne få min Kyra bog. Jeg har ikke hest mere, så får ikke læst i den. Skriv evt pm - mener vi bor i nærheden af hinanden.


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor mange uger? :)
Forfatter: 
Dato:  19-07-2016 20:44

 

Frigast & Kristoffersen: Beslaglære.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mm. Spændende ideer
Forfatter: 
Dato:  19-07-2016 22:35
Tak for ideerne.
Jeg lytter.

Muselers ridelære. Er den så god, at man bør købe den ubeset? Jeg bor en times kørsel fra Århus, og man ender jo med shoppe tur...

Hundiversitet, jeg har skrevet.
Kyras bog har jeg aldrig læst. Men hørt godt om. Jeg takker ja.

Xy beslaglære...
Jeg har altid haft en hemmelig forventning om, at man da BURDE kunne beskære sine egne heste. Det er måske noget det kan være klogt at overlade til professionelle, men.. Det var ikke et emne jeg havde fundet på at fremsøge, men det kan være interessant læsning.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Lad smed være smed,
Forfatter: 
Dato:  20-07-2016 18:42

og brug bogen til at lære hvordan en hest bærer og bevæger sig, nedefra, og hvordan de uperfekte heste kompenserer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-07-2016 20:31

Jeg anbefaler altid How Your Horse Moves.

 

Nogle vil sikkert mene den er for moderne, men nu er du jo selv læge og kender til biomekanikkens vigtighed.

 

Skrevet af Gillian Higgins, fantastisk bog som tager udgangspunkt i hestens anatomi og biomekanik, samt opbygning.

Det er en no-bullsh*t bog som tager "hippie-tingene" ud af biomekanik, og i stedet bygger sin bog omkring hvad vi rent faktisk ved. Hun holder sig i øvrigt fuldstændig neutral og tager IKKE stilling til rollkür osv, hun beskriver bare anatomi og biomekanik og hvordan det hele spiller sammen.

 

Det er hende der maler hestene. Ekstenser-muskler er blå og grønne, flexor-muskler er røde og gule.

 

Flotte billeder, let læselig og meget informativ. Fine afsnit om hestens bevægelse i alle gangarter, spring osv, og hvordan hesten "virker", og hvordan man igen hjælper sin hest som rytter i dens bevægelse.

Fine afsnit om konformation også, dvs. hvornår en hest er "godt bygget" til forskellgie formål. Beskrivelse af anatomiske forskelle, der gør hesten velegnet til forskellige ting, og som man derfor kan kigge efter, når man køber hest.

Lidt om gode stræk-øvelser til hestens core og mest brugte muskulatur (hvis man kan se bort fra at hun kalder det "pilates for horses", hvilket jeg finder lidt cheesy).

 

Hun har også lavet en DVD (som jeg selvfølgelig også har), det er rigtig fint at se de malede heste i bevægelse.

 

I øvrigt så vi DVD'en og fik listet bogen som anbefalet litteratur, da vi havde anatomi og fysiologi på studiet :)

 

Billede

 


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Flere bøger
Forfatter: 
Dato:  23-07-2016 23:03
Jeg var så heldig at få Kyras bog af "hundiversitet".
Jeg læste den på ca 3-3 1/2 time...

Jeg er lærenem.
Men har også ydmygheden til ikke at beskære heste uden oplæring og rutine - og hvor fanden skal jeg få rutinen fra? Jeg er læge, med en halvparts hest.
Ikke stutteri avler med en mentor indenfor beslagbranchen... Men det er stadig cool at vide og forstå mere!

Hmm..
Biomekanik, fysiologi, anatomi..
Det er jo "bare" et fundament...
Host host.
Den vil jeg se efter.

Og den gamle ridebog...
0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-07-2016 16:21

Nutrient requirements of horses

 

den beskriver hestens behov og beskriver dette udfra den forskning som ligger til grund for det. Spændende bog omend jeg ikke selv har læst den nyeste udgave. det er en god bog hvor man efterfølgende bedre forstår hvorfor heste skal have hvad de skal. For en del år tilbage havde jeg behov for at sætte mig grundigt ind i det og alt hvad jeg kunne finde frem refererede tilbage til den bog (5 udgave)

kan virkelig anbefales hvis du vil læse noget som er beskrevet udfra videnskabelige studier.

0
0
Svar på denne tråd
 
 link....
Forfatter: 
Dato:  25-07-2016 12:01

shop.ridehesten.com/shop/ frontpage.html

 

prøv at se i link om nogle af disse bøger kunne være interessante.

0
0
Svar på denne tråd
 
 beslaglære
Forfatter: 
Dato:  25-07-2016 12:32

Hvis du kaster dig over faglitteraturen omkring beskæring af hove, og vil supplere med noget praktisk, kan man hos naturhov.dk tage et kursus hvor man blandt andet beskærer og disekterer kadaver-hove.



It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground



Walking faster will not get you there quicker,

if you are heading in the wrong direction.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider