Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad findes på Langeland?
Forfatter: 
Dato:  16-07-2016 17:54

Alvidende HN :)

 

Jeg har aldrig været på Langeland, men skal derned i sommerhus i 6 dage. Skal afsted med venner (ingen familie) og vi er midt i 20'erne :)

For det første, hvilke hyggelige ting kan man lave/se? Jeg mener de har fritgående Exmoor ponyer, dem skal vi forsøge at finde.

 

Og så vil jeg gerne have lidt praktisk hjælp... Undskyld min ignorance, men hvor nemt er det at finde "praktiske" ting på Langeland? Jeg skal direkte videre til en kongres i Østrig for veterinærstuderende efter sommerhus, så kunne rigtig godt tænke mig hvis der lå møntvaskerier, H&M til at købe noget praktisk tøj der må blive smidt ud, frisør, den slags ting.

Jeg ved godt det ikke er totalt øde, men har ikke rigtig nogen idé om hvor mange muligheder der er for den slags.. Er det mest turist-præget?

Ligger der større butikker med fødevarer så som Føtex og Kvickly, i så fald hvorhenne?

 

Kan i anbefale gode spisesteder og lignende? :)

 

Vi skal bo i Dagelykke, men har bil til at komme rundt!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lidt fra en langelænder
Forfatter: 
Dato:  16-07-2016 19:20

bor på sydlangeland, Humble - tæt på ristinge

her i humble er der både daglig brugs samt en spar

i rudkøbing er der netto, aldi, superbrugsen, fakta. og så er der flere dagligbrugser rundt om på langeland

større dagligvarebutikker, ja så skal du til svendborg. her er der 2 kvickly, føtex, netto, lidl, fakta, aldi

 

matas er i rudkøbing

 

møntvask... er der ikke vaskemaskine i sommerhuset? der er et vaskeri i rudkøbing

 

h&m findes der desværre i dette område(her skal du til odense) - bruger selv dem en del men det på nettet. Men der findes da flere tøjbutikker i Rudkøbing. Og så er der 4 genbrugsbutikker også i rudkøbing. der er dog flere i svendborg (det tager vel ½ timer pr bil)

 

der er rigtig mange frisører hernede. bare alene her i Humble har vi to - der var endelig 3 men den dene har lige lukket. nu har vi så også en musikefterskole så der findes noget mere her i Humble. Bla sportsbutik og en god bager

 

hestene findes 3 forskellige steder. to her på sydlangeland og et sted ved tranekær

 

men ellers er der flere steder med cafeer mm. så mad skal man ikke undvære..

 

du kan læse mere om langeland på denne side:

www.langeland.dk/langeland/hold- ferie-paa-langeland

 

 

 

vi mangler endelig ikke noget hernede. det som der ikke lige er her, ja så må man en tur til svendborg - jeg kører tit til odense for at finde det jeg mangler - bruger bla dyrlæge i odense, selvom vi har 3 her på langeland.

busserne kører dog rigtig meget hernede. faktisk er det nok det sted hvor jeg har oplevet, hvor der kører flest. der er også daglig turer til svendborg, og man kan komme til rudkøbing et par gange i timen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Google
Forfatter: 
Dato:  16-07-2016 19:23

Åhh, det lyder hyggeligt.

 

Har du prøvet at google spisesteder på Langeland?

 

Dengang vi boede der kørte vi til Svendborg for at handle ind, gå i biffen osv. (vi var ansat på et Gods langt mod Nord) men ellers er der jo Rudkøbing som har det meste til husbehov.

 

For mig er Langeland også fede strande og masser af lækker skov.:)


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Buckskin farvet, Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Vindott, Islænder hoppe, sælges evnt. bytte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 min absolut
Forfatter: 
Dato:  16-07-2016 19:41

Min absolut kedeligste ferie tilbragte jeg på Langeland. Beklager Langeland....

 

Men vi så da de vilde ponyer - det var fint nok. Og så var der smukt i Tranekær. Vi gik en tur ved kirken og læste gravsten. Det lyder måske morbidt, men der var smukt og ret interessant.

Desuden kørte vi en tur på Tåsinge - så selvfølgelig Elvira Madigan og Sixten Sparres grav (det er ikke sikkert, at den historie huserer i unge menneskers bevidsthed)

På Tåsinge ligger også Valdemar slot. Det er også et ok udflugtsmål.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-07-2016 20:03

is skal spises på tåsinge - lige over for ridecenteret. her får man mest for pengene

 

jeg er ikke lige en som spiser ret meget ude. desværre. det bliver mest til grillmad eller en tur på mc

en super grillkylling er dog fra tåsinge camping

 

 

der er mange ting at se/opleve på langeland. hvis man ikke er til storbyferie. her skal naturen opleves. der er masser af kultur.

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 H&M...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2016 21:29

Der er da en H&M i Svendborg? Nede i bycentret?

Er mange år siden jeg har været på Langeland. Synes nu det er en dejlig ø.


/Tina

 

»Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-07-2016 00:34

Tusind tak, det er guld værd!!

 

Vi skal bo i min venindes sommerhus, og ved ikke helt om der er vaskemaskine. Men som i andre er inde på, så er Svendborg jo lige rundt om hjørnet, så skulle jeg endelig mangle noget akut kan vi jo tage derind.

 

Ih jeg glæder mig! Har skrevet alle jeres forslag ned. Jeg elsker skam ferie eksotiske steder - men få ting slår en uge i dansk sommerhus i gode venners lag :) Vi vil rigtig gerne opleve naturen, prøve de lokale spisesteder, og selvfølgelig til stranden.

 

Lyder til vi må en tur til Tåsinge også!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2016 00:39

det gør det sørme da også - har lige tjekket og den ligger i bycenteret. også ligger jeg futter til Odense når jeg skal i deres butik....

kommer så meget sjælden til svendborgs bymidte. det bliver mest netto, lidl og så sygehuset.

 

 

jeg holder meget af langeland. vi har boet her i 2 år nu, og nyder det rigtigt meget. vi valgte det af flere årssager, dels pga prisen på huse - skal have plads til 2 heste, og så havde vi boet hernede i en kort periode for 7 år siden. det er det at man virkelig kommer i kontakt med hinanden, hjælper hinanden og sådan noget

 

 

sidder lige og kommer til at tænke på noget som man kunne prøve, nemlig fodboldgolf. vi skal afsted 16 mennesker på fredag og skal ud og prøve det. det skulle være vildt sjovt. det ligger på langøvej i kædeby (henter hø hos en nabo derude og han siger god fo det). det koster 50 kr for voksne



0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  17-07-2016 09:16

Vi var en tur på Langeland for 6 år siden, og et sted jeg ikke har glemt er dette her..

 

www.danmarksnaturfond.dk/ Default.aspx?ID=3926

 

Ikke så meget for det almindelige sus ved at se gamle herregårde, men også med den aura af forladthed og ensomhed, der præger stedet. 3 generationer af kvinder, ene på posten, i en umoderne kaserne uden elektricitet, en hjerteskærende samling af legetøj, et skovmuseum, der bragte min skolegangs dommedagsprofeti i erindring. Vi havde ikke laktoseintolerance eller klimaændringer, men det var uomtvisteligt at syreregnen fra industrien i Europa ville udslette al skov inden år 2000.

 

Simpelthen et uafrysteligt sted, hvis man har hang til historie og menneskeskæbner...

 


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  17-07-2016 19:21

kom lige i tanke om dette

www.souvenariet.dk/introside.htm

 

det skal vi også ud og se. det lyder som noget andet

det ligger i forbindelse med tranekær slot. der ude er der også medicin haven, hvilket også skulle være intersant at se

 

 

du får også lige hjemmesiden på fodboldgolfen

langelands-fodboldgolf.dk/ index.html

 

 

skovsgaards gods skulle være et rigtig godt sted. en oplevelse for alle.

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Mørbradgryde på Humble Kro...MUST
Forfatter: 
Dato:  21-07-2016 09:54

Jeg kan på det varmeste anbefale at køre til Humble Kro (mener jeg den hedder) de har VERDENS bedste mørbradgryde.. har aldrig fået noget lignende.



Never drive faster, then your angel can fly...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lohals
Forfatter: 
Dato:  21-07-2016 22:41

 

Dengang i mine glade ungdom var der hyggeligt i Lohals med musik og spisted, men det var dengang Lohals var en færgeby...

 

Der er jo også langelandsfestival, men det afhænger jo af hvornår i er der ovre. :)

http://langelandsfestival.dk/

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Buckskin farvet, Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Vindott, Islænder hoppe, sælges evnt. bytte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 spisesteder på langeland
Forfatter: 
Dato:  23-07-2016 19:07

vi har fået en langelandsfestival avis, og her står der også noget omkring spisesteder på langeland

 

ifølge Tripadvisor.dk så skulle der kunne anbefales følgende:

generalen, slotsgade 82 i tranekær

bagenkop kro, østergade 15, bagenkop

kædeby cafeen, vestergårdsvej 1, kædeby

 

men der skulle være 26 spisesteder på langeland så der er nok at tage af. der er en del fiskesteder, men der er også meget fiskeri rundt om på øen

 

 

og nu kan jeg helt sikkert anbefale fodboldgolfen. vi var afsted 16 mennesker i går, og det var bare super sjovt. det tager et par timer at nå rundt. og alle kan være med. og det er ikke nemt, men det er så også det som gør at man alle er lige, og det samtidigt er super sjovt



0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-07-2016 20:20

Dejligt med så mange gode forslag, jeg nåede ikke at svare på dem alle

 

Jamen vi havde jo den skønneste tur. Dageløkke havn er rigtig hyggelig, og vi var i vandet to gange.

 

Tranekær blev jeg helt forelsket i! Sikke et flot gammelt slot, og alle de små fine huse og gallerier.

 

Rudkøbing brugte vi en eftermiddag i, det var simpelthen som at komme til Otterup eller Bogense på Nordfyn. Sammenligningen skyldes, at vi nogle gange tog derud da jeg var barn, og der var bare meget mere "landsbystemning" omkring den lille gågade og de små lokale butikker. Simpelthen så hyggeligt, især når jeg har vænnet mig til at bo i hovedstaden.

 

Vi fandt en RIGTIG sød frisør i Rudkøbing. Hendes salon hedder New Look. Normalt bryder jeg mig faktisk ikke om small talk med frisører osv, men hun fik én til at føle sig så velkommen og "hjemme", så man kunne bare slappe af og have en rolig snak. Hun var en af dem der rent faktisk lyttede når man snakkede. Endte også med at købe nogle produkter hun havde brugt til mit hår, som var rigtig gode.

 

Og direkte overfor salonen lå en isbutik med KÆMPE kø, har glemt navnet. Der var konstant kø ud af døren. De lavede selv vaflerne. Så vi måtte selvfølgelig ind og have en gammeldags isvaffel og det var himmelsk ;)

 

Vi nåede aldrig at prøve et egentligt spisested da vi endte med at grille hver dag, men en af dagene fik vi frokost i Rudkøbing, det var den BEDSTE kebab jeg længe har fået! Det var øjensynligt den eneste kebab-sted på øen nærmest, godt blandet grillbar med pizza, burger, kebab osv. De smagte fantastisk og var store til prisen også.

Og det kommer altså fra en Valby-boer med 5 shawarma-bikse inden for en radius af 300 meter ;)

 

Mange søde små lokale butikker, der blev solgt specialiteter og hjemmelavet marmelade.

 

Vi fandt også ponyerne og gik på loppemarked.

 

Og så gik vi på natte-vandring for at fange pokemons... Det skal man passe på med, for der er IKKE gadebelysning på Langeland om natten! Er du da gal der blev mørkt, de 5 minutter hvor månen forsvandt om bag en sky

Vi stod bare dér på en øde vej med marker rundt om. Der var ikke engang bylys i horisonten til at lyse op, og det var herligt.

 

Dejligt afbræk altså, jeg skal til Langeland igen en dag


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider