Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Valg af cykelhjelm
Forfatter: 
Dato:  23-06-2016 07:44

Jeg er nået dertil i mit liv, hvor det er gået op for mig, at jeg ikke er udødelig og som cyklist i KBH, er det jo bare et spørgsmål om tid før jeg bliver væltet omkuld. Jeg har derfor besluttet mig for at investere i en cykelhjelm.

Men hvilken skal jeg vælge? Jeg vil gerne have en, der ikke er for stor og klodset, og gerne en hvor man kan have håret sat op inde under. Findes det??? Jeg har også læst mig frem til at der findes nogle hjelme, som er en krave, man har på. Har I erfaringer med dem???

Alle tips og råd modtages :-)


Stephanie...


Lidt om mig: http://www.stepher.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Se godt ud eller sikkerhed?
Forfatter: 
Dato:  23-06-2016 10:06

 

Vi er af vores læge blevet rådet til at købe hjelme uden det hjul i nakken som gør at hjelmen kan stilles i str. fordi, hun har set alt for mange nakke skader som følge af fald hvor skruedimsen har ødelagt mere end den har gavnet. Når en læge kastede så meget tid og energi i at forklare sammenhængen som hun gjorde, så har vi taget det til efterretning. Info er hermed givet videre, så er det op til andre om de tør løbe ricikoen.

 

Desuden så er det med hår under hjelmen en rigtig dårlig idé! Pasformen på en hjelm er ikke særlig god, hvis håret pludselig skal være der også. Man kan gøre det under en hat eller hue, men ikke hjelme. Tidligere artikel her fra hn:

www.heste-nettet.dk/nyheder/12185/

Der var vist tidligere et billede..

 

Det er vigtigt at håret ikke flagre og hænger fast i alt muligt så det er noget af en balancegang.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Vindott, Islænder hoppe, sælges evnt. bytte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cykelhjelm
Forfatter: 
Dato:  24-06-2016 09:03

tak for det tip, så vil jeg da gå udenom den med indstillingen i nakken. Angående håret, så overvejer jeg at købe to hjelme. En almindelig og en krave. Så kan jeg have kraven på når håret er sat op.


Stephanie...


Lidt om mig: http://www.stepher.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider