Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Smagen af hund :'(
Forfatter: 
Dato:  20-06-2016 07:27

 

Kan slet ikke forestille mig, hvordan mine hunde og katte ville føle, hvis nogen kidnappede dem, satte dem i et lille bur og pinte og plagede dem, for til sidst på mest bestialsk vis, at slå dem ihjel for at spise dem til en stor fest tirsdag, altså i morgen....

 

Det er ikke destomindre virkelighed for 1000-vis af hunde og katte ved festivalen i den kinesiske by Yulin.

anima.dk/landbrugsdyr/stop-yulin- hunde-og-kattek%C3%B8dsfestival- 2016#.V2d9kaLy9RQ

 

Det er helt sikkert med garanti en by jeg ALDRIG nogensinde kommer til at besøge i dette liv!

 

Hvordan vil du have det hvis det var dit kæledyr som blev behandlet på den måde?


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Vindott, Islænder hoppe, sælges evnt. bytte.

0
1
Svar på denne tråd
 
 I Kina spiser de (stadig) hunde
Forfatter: 
Dato:  20-06-2016 11:59

Her er en artikel omkring emnet, skrevet af Jan Larsen, som er tidligere kinesisk udenrigskorrespondent...


pov.international/i-kina-spiser-de- da-stadig-hunde/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-06-2016 17:42

I Kina spiser de hunde, og i Danmark spiser vi svin.

Én og samme sag. Produktionsdyrene har det faktisk heller ikke specielt fedt. Kan godt være de spiser "små søde hunde", men herhjemme spiser vi altså gladeligt SØDE intelligente grise og køer.

Jeg mener ikke, at den ene art er mere værd og det er mere synd for, end andre.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

14
3
Svar på denne tråd
 
 Stakkels dyr.
Forfatter: 
Dato:  20-06-2016 20:36

For mit vedkommende er det ikke så meget det at de spiser hunde/katte. Det er jeg ret ligeglad med - det er måden de bliver behandlet på, og måden de bliver slagtet på, som er et problem for mig. Jeg ville personligt blive ret vred, hvis nogen stjal min hund, slog den ihjel på sindssyge måder og derefter åd den.

Behandlede de dem ordentligt, så måtte de for min skyld godt spise hunde.

 

Og det samme gælder svin herhjemme - de skal behandles ordentligt.


Med Venlig Hilsen

 

Kathrine Nielsen

 

R.I.P. Redwood Mickey Mouse <3

8
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-06-2016 21:40

Helt enig med Kathrine, hvis de behandles voldsomt er det selvfølgelig ikke okay.

 

Jeg er bare ikke så stor fan af det der med, at der forskelsbehandles for forskellige arter.

Nej, jeg har umiddelbart ikke lyst til at spise hund, men er fuldt ud klar over, at det skyldes den kultur jeg er vokset op i. Og jeg er fuldt ud klar over, at en gris og en ko er lige så meget værd.

Og derfor kan jeg ikke tillade mig selv at blive harm over, at andre kulturer spiser hunde eller marsvin. For det er ikke hverken bedre eller værre, end at spise gris og ko.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

4
0
Svar på denne tråd
 
 self. er der forskel.
Forfatter: 
Dato:  20-06-2016 23:13

de dyr vi spiser er opdrættede til konsum. Og nej vi behandler dem ikke ordentligt.

De hunde der blir spist er hunde der bliver fanget på gaderne. omstrejfende, tidligere tamhund. Svin, er de kinesere.


귀한 시간 내주 대단히 감사드립니다


Som vi siger på landet!!


En fjollet signatur, som så meget andet....


1
0
Svar på denne tråd
 
 Spise gadehunde
Forfatter: 
Dato:  21-06-2016 00:56
... Men hvis vi er enige om, at hunde, køer heste og marsvin alle har ret til at blive holdt under rimelige forhold, så er det principielle problem ikke at dyrene bliver slået ihjel og spist.
Det principielle problem er hvis dyrene lever uacceptabelt dårligt.
(Og så ville jeg aldrig spise gadehunde eller andre dyr, som har ekstrem høj risiko for at videregive diverse parasitter og andre eksotiske infektioner).

Hvordan begynder folk at behandle dyr godt?
Jeg tror ikke på at der findes folk, som holder af at behandle deres råvarer dårligt. Både for dyrenes skyld, men også for råvarernes skyld. Så gad vide om et minimum af viden om ikke kunne bidrage?
Jeg tror simpelthen ikke på, at der står en kineser med et ondt hahr hahr hahr, der er en tegneserieskurk værdigt.

Og så vil jeg hellere være malkeko i en moderne stald = løsdrift osv, end kæledyr for folk der ikke aner hvad de gør.
3
0
Svar på denne tråd
 
 Flået levende
Forfatter: 
Dato:  21-06-2016 11:22

 

Det er ikke bare det at de spiser hunde og katte, men måden de behandler dyrene på. Det er fuldstændigt uanstændigt og groteskt!

 

For nogle år siden var dokomentaren flået levende som satte fokus på kinesernes måde at håndtere de ting de spiser og det var IKKE for sarte sjæle!

 

I kina spiser de rigtig mange bizare og mærkelige ting som europæere aldrig ville rører, fred være med det, hvis dyrene blev aflivet ordentlig, hurtigt og smertefrit, men det gør de jo ikke!

 

INGEN danske slagtedyr bliver pakket på den måde når de skal på slagteri, ingen grise bliver opskåret levende, sammenligningsgrundlaget er ganske enkelt tåbeligt!

 

Hvor mange af jer der mener at danske produktionsdyr har det så skidt har rent faktisk været i stalde og deltaget i arbejdsgangen? hvor mange har overværet slagtninger på slagterierne herjemme?

Jeg har ikke været i Kina, men billederne og film derfra får mig til at kaste op i afsky!

 

Tilgengæld så er rigtig meget af det pålæg og kød i køledisken jo ikke endgang dansk, så hvilke regler danske landmænd er underlagt er egentlig ret ligegyldigt. Forbrugerne vil bare have noget der er billigt! og med den regelbryde der efterhånden er oparbejdet så opgiver flere og flere danske landmænd at få bedriften til at løbe rundt og i stedet fyldes kød fra især østeuropa i kurven og hvor mange ved egentlig hvordan forholdene er der og ikke mindst reglerne om medicinering, pladskrav, transport, osv. osv. er der hvor fødevarene kommer fra.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Vindott, Islænder hoppe, sælges evnt. bytte.

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-06-2016 15:29

"Hvor mange af jer der mener at danske produktionsdyr har det så skidt har rent faktisk været i stalde og deltaget i arbejdsgangen? hvor mange har overværet slagtninger på slagterierne herjemme?"

 

Det har jeg, og jeg var ikke synderligt imponeret. Dog kunne jeg sagtens se, at vores standard er langt højere, end hvad de har i andre lande, hvorfor jeg spiser dansk kød og mælk.

Især slagtningerne var jeg ikke fan af. Synes det var acceptabelt for grisenes vedkommende, men kvægene.. Ej, det var sgu lidt sørgerligt :/ Ikke sådan mega-forfærdeligt, stadig langt bedre end hvad man ser andre steder. Men jeg var på slagteriet i en uge, og jeg vænnede mig ikke så meget til det, som jeg troede.

Det skal siges det var et kæmpe slagteri. Har også været på et meget mindre, hvor forholdene var bedre, simpelthen i kraft af at det ikke tog lige så mange dyr ind, og de var ikke lige så stuvet sammen på en lang række, som de var på det store sted. Her var rækken kortere, hvorfor de ikke skulle stå og panikke i rækken længe af gangen, modsat det store sted.

 

Selve vores produktion synes jeg er OK. Især friland, det har jeg det rigtig godt med. (Jeg har set både konventionel, friland og øko). Standarden er langt højere end hvad vi ser andre steder.

 

Nå, nok om det. Jeg kan se vi er enige så, jeg misforstod bare indlægget og troede det handlede om at det var synd, fordi det var hunde.

Men nej, de behandles uden tvivl ikke pænt, og helt ærligt har jeg nul tiltro til Kinesernes dyrevelfærd. De har helt simpelt bare ikke respekt for dyrene, de ser dem ikke som levende væsner. Vi husker vel alle videoerne, hvor de flår pelsen levende af Angora kaniner.

Du kan også på diverse markeder købe levende fisk, søheste osv i små fine plastik-bolde med vand, som du så kan hænge på din rygsæk (indtil dyret inden i dør). Den var vidst ikke gået herhjemme!

 

Og som en ekstra ting vil jeg fortælle om en artikel jeg læste. Kinas middelklasse vokser, og de vil have kød. Fordi nu begynder de at få råd.

Lige nu er nogle mennesker igang med at lave en gård, hvor der masseproduceres kvæg via kloning, for at imødekomme den voksende efterspørgsel på kød. Jeg er ikke anti-kloning nødvendigvis, men synes egentlig der er noget ækelt over at masseproducere det på den måde, også før vi kender langtidskonsekvenserne.

 

Kloningen er én ting, men forestil jer kinesernes "dyrevelfærd" for køerne i langt større skala, nu hvor de skal fodre en voksende middelklasse.. Av :/


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  23-06-2016 14:18

Ja, det er frygtelit hvad der foregår til hunde- og kattekødsfestivalerne.

 

MEN, hvis man gladeligt sætter tænderne i en bøf og drikker et glas mælk til, så er man i mine øjne ikke en skid bedre end kineserne..

 

Et dyr er et dyr, uanset om det så siger muh, vov, øf eller miav.



0
1
Svar på denne tråd
 
 Ærgeligt
Forfatter: 
Dato:  24-06-2016 08:02

Imaginations, det er simpethen sådanne udtalelser der får mig til at ryste på hovedet.

 

Jeg spiser kød, og det har mennesket gjort i mange mange år, så det ser jeg ikke som en fejl.

 

Men når jeg nu går efter at købe så dyrevelfædsvenligt kød som muligt, så kan jeg ikke forstå at jeg skal skydes i skoen at jeg er på samme niveau som kineserne, som har en helt horribel tilgang til dyrevelfærd. Jeg spiser ikke hunde og katte, men det er ikke fordi de er mere værd i mine øjne, vi lever bare ikke i et land hvor det er på menuen.

 

Nå man kommer med sådanne postulater, så håber jeg for dig du lever fuldstændig efter bogen, med kun danske lokale grønsager, så du ikke ødelægger miljøet med transport. At du kun køber dansk produceret tøj, som selvfølgelig skal være miljørigtigt produceret, så du ikke ødelægger miljøet med transport. At dine sko og evt, hesteudstyr ikke er af læder, at dine møbler ikke er lavet at miljøskadelige emner osv osv osv. Fordi så er "du jo ikke et hak bedre end kineserne fordi du så smadrer hele miljøet med dine valg og dermed ødelægger naturen for dyrene" Det er præcis lige så barnlig kommentar, som din ;)

 

Fint du ikke vil spise kød, fordi det er et dyr, men jeg anerkender at jeg er et mageligt rovdyr, og så længe mit "bytte" lider så lidt som muligt, så kan jeg ikke se forskellen på mig og løven i Afrika rent etisk.

 

Ud fra miljømæssige årsager, så giver det for mig det samme om man spiser kød, eller går i tøj som er produceret langt væk og i mange tilfælde med miljøskadelige stoffer, har møbler der er ligeså.

 

Som menneske har man ansvaret for at træffe så mange "rigtige" valg som muligt, men ingen kan sige hvilket valg er det rigtigste.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

4
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider