Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 jeg tror min kat er gravid
Forfatter: 
Dato:  24-05-2016 22:34

Jeg tror min kat er gravid og jeg vil gerne have det tjekket hos dyrlægen koster det penge og få den tjekket eller skal man bare bestille tid ? Mvh Shalini

0
0
Svar på denne tråd
 
 Naturligvis,....
Forfatter: 
Dato:  25-05-2016 08:08

... koster det penge. Dyrlæger arbejder ikke gratis :)

Hvis du ikke ønsker at katten skal have killinger, vil det bedste være at bestille tid til at få den steriliseret. Det kan godt gøres selv om den er gravid - hvis det lige er sket. Dyrlægen vil sandsynligvis ikke gøre det hvis killingerne er lige ved at være klar til at fødes (spørg).

Der er SÅ mange stakkels ynkelige overskudskillinger i verden - så med mindre man har fremtidige hjem parat til de små, er det smarteste at man sørger for at få neutraliseret sin kat. Det koster - men i betragtning af kattens forventede levealder, er det jo et beskedent beløb at bruge på at sikre den mod slagsmål, sygdomme og hæmningsløs avl.

 

Held og lykke med katten.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

16
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  25-05-2016 12:17

Jeg giver Lisbeth 100 % ret, og så lige..........

 

Hvis du vælger at få killingerne, så vil du selvfølgelig, som god ansvarsfuld katteejer du er, sørge for at disse killinger er kastreret, vaccineret og mærket inden de skifter hjem, ikk'??


VH Pernille

 

"Du er et spørgsmål, der endnu ikke er stillet"

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

8
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-05-2016 17:15

Selvfølgelig koster det penge. Ingen har lyst til at arbejde gratis. Buschaufføren kører ikke gratis, og håndværkeren fikser ikke dit toilet gratis heller.

 

Hvis katten er langt nok henne, vil man kunne ultralydsscanne hende og tælle antallet af killinger.

Mange ejere vil gerne have taget røntgen, fordi det er nemmere at se det præcise antal killinger på røntgen. Det er der heldigvis mange dyrlæger der ikke tilbyder, eftersom røntgenstråler er skidt for katten, killinger og personale, og derfor kun skal benyttes til diagnostik af sygdom, og ikke til at tælle antallet af killinger/hvalpe.

 

Så husk at bede om ultralyd, hvis du vil kende antallet.

 

Og som en anden skriver, sørger du selvfølgelig for at få alle killinger vaccineret, neutraliseret og afsat til kattevenlige hjem.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

5
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-05-2016 19:32

du kan jo starte med at tjekke hendes brystvorter. er de røde/lidt hævet, ja så er der familieforøgelse på vej.

 

www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/ sprog=1/grp=2/menu=5/

 

ville nok også vælge at få hende steriliseret nu.

der er bare alt for mange uønsket katte i danmark, til at man behøver at lave flere.

 

og det siger jeg med 14 katte selv - alle er neu. men har så også arbejdet for kv i mange år, og har set alle de uønsket/overskud killinger.



5
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider