Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 kollegie/studiebolig i nærheden af Århus
Forfatter: 
Dato:  26-03-2016 12:53

Står i den situation at jeg måske skal flytte til århus og skal derfor finde noget at bo i. Men da jeg ikke har den store kendskab til århus og området tænkte jeg, at jeg ville spørger her inde .

Så mit spørgsmål kan I anbefale nogle studieboliger i Århus eller i nærhden af århus?

Og er der nogle I ligefrem vil fraråde?

På forhånd tak for hjælpen

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  26-03-2016 21:46

I første omgang tænker jeg, at det er rigtig svært at komme ind.

Folk har tit været skrevet op længe.

Til studiestart boede de studerende i skurvogne og campingpladser.

Og desværre er der inddraget nybyggede studieboliger til flygtninge, så der er ikke blevet flere.

 

Jeg kender ikke meget til selve studieboligerne, men jeg ville holde mig fra Gellerup, for har hørt rigtig meget dårligt derfra.

Men måske et sted der er nemt, at komme ind, fordi der er større udflytning der fra.

 

Mht. fordel, afhænger det vel osse lidt af, hvilken ende af byen du ska læse i.

 


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  27-03-2016 08:30

Det er åndssvagt svært at komme ind i nogen som helst studieboliger.

Da jeg flyttede til Århus i 2011, boede jeg de første 3-6 måneder i en ombygget garage (som ikke var godkendt til beboelse; det var også rædsomt at bo der). Og så var det 12km fra universitetet,

 

Min veninde har netop fået bolig via UngdomsboligÅrhus.dk - hun har stået på venteliste i flere år. Boliger er få, eller meget(!) dyre - eller også skal du optjene anciennitet over ret lang tid.

Jeg tror selv jeg stod på ovennænvte liste i et år eller to, uden jeg helt kan huske det. Og det var altså stadig i Brabrand.

Skjoldhøjkollegiet i Brabrand er.... ikke ret optimalt. Nogle oplever ikke noget negativt, og deler bygning med nogle fine folk - men andre er slet ikke så heldige. Bygningerne er desuden ualmindeligt uinspirerende (beton!).

MEN - til at starte med, tror jeg måske næsten bare du skal slå til på hvad som helst, du får tilbudt :)


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm......
Forfatter: 
Dato:  27-03-2016 10:35

tak for svar :) også selvom det måske ikke var de mest positive svar :P.

Det skal måske nævnes at afstanden ikke er det afgørende for mig...det skal bare være muligt at komme frem og tilbage med offentlig transport ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Studiebolig
Forfatter: 
Dato:  27-03-2016 21:14

Jeg kan anbefale http://ungdomsboligaarhus.dk/, der har jeg fundet bolig flere gange. Tilmeld dig boliggarantien derinde hurtigst muligt, så er du garanteret at få noget, men til gengæld bliver du også nødt til at sige ja til hvad end du bliver tilbudt. Hvis ikke bliver du smidt af listen(men beholder selvfølgelig stadig din bruger og din anciennitet), og må så søge på lige vilkår med alle andre.

 

Jeg startede med at bo i Gellerup da jeg flyttede til Århus(fik det gennem boliggarantien), og jeg synes det var et fint sted at bo. Jeg oplevede ikke at være utryg på noget tidspunkt, heller ikke om aftenen eller natten på vej hjem fra fest. Men det kommer nok an på, hvor utryg man generelt er, og hvad man er vant til.


Maiken

Kun døde fisk følger strømmen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2016 22:09

tak for svar ... har faktisk været inde på den hjemmeside. Men ville lige høre om der var nogle steder folk kunne anbefale .

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ladegårdskollegiet
Forfatter: 
Dato:  03-04-2016 22:01

Jeg studerede min bachelor i Aarhus og boede på Ladegårdskollegiet, som ligger i Skejby. Det var jeg rigtig glad for, da det ligger lidt ude fra byen (jeg er ikke et bymenneske ) og prisen var også ok. Fra Skejby tager det ca. 15 min til Aarhus universitet på cykel. Jeg studerede på Ingeniørhøjskolen og det tog mig 30 min på cykel, hvilket passede mig rigtig fint. Det er vist heller ikke det allersværeste at komme ind der, selvom der selvfølgelig er lidt ventetid. Jeg skrev mig op ca. 1 år før studiestart på http://www.ungdomsboligaarhus.dk, så jeg var heldig at få en bolig på Ladegårdskollegiet ved studiestart.

 


Med venlig hilsen


Katrine

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  03-04-2016 22:42

Min veninde læser i Århus og bor omkring Randers.

Det tager en del tid med tog selvfølgelig, men hun skal ikke møde ind på studiet hver dag, så det er vidst ikke så slemt.

Jeg ved bare hun er rigtig glad for at bo i en meget lækker og nybygget lejlighed, frem for at skulle gennem "bolighelvedet" inde i Århus.


Desværre kan jeg ikke huske hvad stedet hedder... Tror ikke det er decideret et kollegie, men nærmere nogle ungdomsboliger/lejligheder.

De ligger ihvertfald omkring Randers. Så måske prøv at søge ungdomsbolig udenfor Århus også, hvis du kan overleve lidt tid med toget.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-04-2016 16:39

Personligt ville jeg nok holde mig fra Skjoldhøj Kollegiet og generelt Aarhus Vest.

 

Prøv at kigge på Hjortshøj og Egå, som er dejlige naturområder.

 

Normalt ville jeg også sige Beder/Malling, men toget kører ikke her fra sommeren 16.

 

I Randers kan du få en treværelses for samme pris som et klubværelse i Aarhus, og der går både tog og bus.

 

Der er også Skanderborg og Ry, hvis man er villig til at pendle lidt :)

 

Jeg orker ikke Aarhus midtby, så jeg rykkede til Tilst. Er dog nærmest aldrig hjemme og skal ikke leve på Su ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  10-04-2016 16:58

Hvis du ikke er bange for offentlig transport er der en del byer omkring århus, der kunne være aktuelle og meget nemmere at få en lejlighed i. Jeg selv bor i Randers og pendler. Det er billigere og nemmere at finde en lejlighed her, og der er ret gode bus /togforbindelser til Århus herfra.
Jeg giver lidt 3700 for 74 m2 i Randers i en pæn lejlighed i en boligforening med ti minutters gang til midtbyen. I Paderup er der ungdomsboliger for folk under uddannelse på 28 m2 med 1 værelse, pænt badeværelse og lille køkken til et sted ml. 2000-2500 ca.

Der går tog, hvis man skal ind omkring Århus midtby, eller hvis man skal med en busforbindelse, der går tæt fra banegården. I så fald kan man jo forsøge at bosætte sig omkring banegården i Randers, så det er nemt at komme dertil. Der er masser af lejligheder i området i Randers.
Skal man læse på Uni eller området omkring Uni (eller de andre områder mellem afkørsel nord og havnen /rutebilsstationen), går der buslinjer fra randers med en transporttid på mellem 30-45 minutter et par gange i timen. Så kan det give mening at bosætte sig omkring Bøsbrovej, Paderup eller Randers midtby. Der er rigtigt mange lejligheder i en radius af ca ti minutter på cykel (eller endda på gåben) og til buslinjen mod århus.
Grunden til, at transporttiden ikke er længere er, at bussen kører ad motorvejen :)

Det eneste problem er, at det er træls, hvis man vil hjem midt om natten eller sent om aftenen i weekender /helligdage. Her er der et "hul" på et par timer, hvor der ikke er så meget transport... Så det skal man måske tænke på, hvis man er en festabe og det er meget vigtigt for en, at den fest foregår i århus :) Men det kan jo også være en fin midlertidig løsning i stedet for at være nødt til at couch-surfe :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 bolig århus.
Forfatter: 
Dato:  10-04-2016 21:36

Hvis du søger en dele-lejebolig igennem ungdomsbolig siden sammen med fx en veninde tager det noget kortere tid.

Jeg har aldrig boet uden for ringgaden i aarhus så for mig tog det jo en evighed at finde noget til en person. Jeg fandt en anden lejlighed inden jeg fik noget i gennem siden, men det tog under 6 måneder fra vi søgte til jeg fik tilbudt en sammen med en veninde (igennem ungdomsbolig siden)

Jeg ville også tilmelde mig ungdomsbolig hjemmesiden hurtigst muligt da den tæller ancinitet. hvis du nu bor langt fra århus kan du også søge det boliggarant så du kan komme frem i køen.

 

Du skal som sådan ikke være bange for at sige ja til skjoldhøj kollegiet. både min kæreste og min gode veninde bor der. Min veninde bor på en gang med så mange søde mennesker. De laver madklub to gange i ugen og kommer og joiner os (vores læsegruppe) når vi laver mad der ude.

 

området er ikke så slemt som det har ry for efter min erfaring.


If life gives you lemons KEEP them!

Because, Hey free lemons!

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  25-05-2016 11:41

tusind tak for svar alle sammen ...beklager jeg ikke har svaret før nu, men er ikke så tit på HN mere.

Det ville ikke gøre mig noget at skulle bruge lidt tid på transport og havde faktisk også selv lidt tænkt på Randers som nogen af jer også nævner .

Men endnu engang tusind tak for jeres råd og fordi i ville dele jeres erfaringer .

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider