Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Undersøgelse om dansk varmblod
Forfatter: 
Dato:  13-05-2016 09:06

Hej alle.
Jeg har projekt i skolen som omhandler dansk varmblod heste.
Håber i vil besvarer denne undersøgelse hvis i har en eller flere dansk varmblod.

Link: www.onlineundersoegelse.dk/s/ ec61b59

Knus Freja

0
0
Svar på denne tråd
 
 har svaret..
Forfatter: 
Dato:  13-05-2016 09:20

men mit svar giver faktisk ikke det rigtige resultat..

 

Jeg har nemlig flere varmblods og ikke alle er forsikrede.. de unge af eget opdræt er ikke forsikrede.. det er kun ridedyrene og følhoppen der er forsikret.

Grunden til at ikke alle er forsikrede er at de kun er livsforsikrede. De er af eget opdræt og det er pænt dyrt at forsikre dem i dag, så har valgt, at når de bliver 3 år bliver de livsforsikrede..


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svaret :)
Forfatter: 
Dato:  13-05-2016 09:46

Tak for svar! :D

Sætter også stor pris på andre svar :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  13-05-2016 10:10

Jeg har også svaret, men har heller ikke haft mulighed for at give korrekt begrundelse.

Jeg har flere heste og har af den grund valgt ikke at forsikre mine, pga jeg ville skulle give omkring 15.000 kr i forsikring om året. Ud fra det har jeg vurderet at hvis mine heste holder sig bare nogenlunde sunde og friske, vil jeg selv opspare den evt forsikrings sum som jeg ville få udbetalt fra forsikringen.

 

Og mit regnskab ser sådan ud efter 10 år:

Jeg har faktisk været rigtig uheldig at miste 2 heste til tragisk uheld og uhelbredelig sygdom. 2 heste som ville have indbragt 60.000 kr tilsammen hvis de var forsikret.

Der ud over har jeg haft en skade på en hest som kostede 4000 kr, et kolik tilfælde på 6000 kr.

 

Så alt i alt har jeg haft for 70.000 kr, som jeg delvist kunne få fra forsikringen hvis mine heste var forsikrede. ( delvist er pga der er selvrisiko ved sygdom.

 

Hvis jeg havde haft forsikret mine dyr i alle 10 år, havde jeg måtte betale 150.000 kr for at have alle dyr forsikrede. Så ifølge min egen udregning kan det stadig bedst betale sig for mig, ikke at have mine dyr forsikrede. Og med den kedelige statistik jeg har haft for at miste dyr, kan fortjenesten næsten kun blive bedre, over de næste år.

 

Så mit svar på din undersøgelse har været at jeg ikke har råd til at forsikre.

Det dækker over at jeg kunne godt have råd, men jeg har ikke lyst til at have råd til at betale for mere end jeg mener jeg kan få brug for.

 

Hilsen Ane

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 undersøgelse
Forfatter: 
Dato:  13-05-2016 11:12

Hej

 

Har også svaret, men mit svar er ikke korrekt.

 

Min hest er nemlig for gammel til at være forsikret

Han har dog tidligere været forsikret både liv, uanvendelighed og sygdom

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har valgt ikke..
Forfatter: 
Dato:  13-05-2016 12:03
At svare..

Min hest er simpelthen for gammel til forsikring..

 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-05-2016 12:21

Jeg har også svaret, men ligesom flere andre har jeg ikke mulighed for at svare korrekt. Jeg synes et lille skriftfelt hvor man kunne begrunde et svar ville have været en god ting.

Det er jo ikke fordi det "vrimler" med svarmuligheder

 

Held og lykke med undersøgelsen, håber du alligevel kan få et brugbart resultat.


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider