Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ikke redet i 3 år - i form igen
Forfatter: 
Dato:  18-04-2016 16:49

Hej HN!

Jeg er efter 3 års pause igen tilbage på hesteryg. Jeg har fået en dejlig part 2 gange (eller mere) om ugen.

 

Men jeg er ude af træning og kan nærmest kun skridte, da jeg i både trav og galop føler mig som en sæk kartofler der bare slasker rundt. Er sikker på det også ser sådan ud

 

Hvilke træningsmetoder kan jeg bruge for at styrke mine ben nok til at kunne holde mig ordenlig fast og sidde ordenligt? I fitnesscenter såvel som hjemme.

 

Jeg vil gerne have mine ben lidt hurtigere i form end de bliver ved mild ridning 2 gange om ugen


Sagde..

Josefine & Cardi

2
0
Svar på denne tråd
 
 træning...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2016 18:29

Kære Hilden

Håber meget jeg må være med på en lytter, jeg har holdt hestefri i 5 år og har en kondi på størrelse med en valnød - ka virkelig godt følge dig...Håber vi får input fra andre......

2
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er ved
Forfatter: 
Dato:  18-04-2016 20:06

at træne musklerne op til en uges rideferie til juni med dette program (tryk på linket "Se øvelserne her") - det er de vigtigste "ridemuskler", det koncentrerer sig om. Har kun været i gang i en uge, så ved ikke, om det hjælper endnu, men skade kan det bestemt ikke

www.hippotours.dk/vaerd+at+vide/ traenings+program


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-04-2016 21:45

Først og fremmest noget god cardio, så dine lunger og hjerte kan følge med, og få ilten godt ud til musklerne.

Jeg elsker cross-traineren og spinning, løbebånd er også en mulighed, eller løb i det fri hvis du har den mulighed :)

Spinning er det, der får dig hurtigst i god cardio-form.

 

Så skal musklerne styrkes. Coren er jo utrolig vigtig i ridning, man kan ikke nøjes med at træne ben.

Tør du træne selv, så find nogle træningsprogrammer med fokus på core og ben.

Ellers er der gode hold i FW som kommer godt rundt i hele kroppen, fx Stram op. Det er ikke super høj vægt man træner med der, men man kommer rundt i hele kroppen.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-04-2016 08:52

Just do it. Om formen kommer tilbage ved at man rider, eller om formen kommer ved at man gør noget andet kan jo komme ud på ét: det er hårdt arbejde uanset. Og det er sjovere at ride end at træne i fitnesscenter.

 

Jeg startede op sidste sommer efter en ridepause på små 10 år. Til at starte med kunne jeg glemme alt om nedsidning, mine ben var lavet af gummi når jeg hoppede af og min ansigtsfarve var interessant, men jeg synes faktisk hurtigt, det kom tilbage. Det var et spørgsmål om at tvinge mig selv til at holde færre og kortere skridtpauser og om at starte med at sidde ned en halv 20-metervolte, så en hel osv. Konditionen og styrken kom tilbage af sig selv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  19-04-2016 09:14

Tak for inputs

 

Jeg kommer selvfølgelig også til at træne fra hesteryg, men jeg tænkte noget træning jeg kunne udføre de dage jeg ikke har hest

 

Men jeg må hellere afsted i fitnesscenteret


Sagde..

Josefine & Cardi

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  19-04-2016 14:05

Meh, det kommer nok an på hvor dårlig form man er i, Hn-bruger.

Det er sgu også lidt synd for hesten hvis den skal "lide" under at man slasker rundt i et halvt år, indtil man får nok styrke.

 

Så jeg synes du gør det helt rigtige OP, træn ved siden af, så bliver ridningen hurtigt 100 gange sjovere, fordi du kan ride bedre :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Rideform
Forfatter: 
Dato:  21-04-2016 18:32

Min hest stod med gaffelbåndsskade, hvor han kun måtte skridtes meget begrænset og ellers var vi ude og gå og gå og atter gå i 6 måneder. Gik i meget frisk tempo (stor hest med lange ben, der skulle skridte igennem). Var faktisk i overraskende ok rideform til at skifte de daglige gåture ud med 4-5 dage om ugen x 90 min skridt og travintervaller i naturen.

 

jeg havde jo selvfølgelig været til hest 1-2 dage om ugen i perioden. Men vil alligevel anbefale gode lange gå ture i frisk tempo. Det giver mere end man lige regner med, er gratis og altid lige ved hånden.

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider