Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Skal man bruge pas til grænsehandel?
Forfatter: 
Dato:  07-01-2016 14:42

Jeg har planlagt en grænsehandeltur på søndag. Havde et gyldigt pas, men var nede og forny det i dag, da børnene alligevel skulle have lavet pas og mit ville udløbe i foråret. Skrankedamen kom så til at annulere mit pas hvilket åbenbart ikke kunne gøres om.

 

Så nu har jeg ikke noget pas. Jeg har læst alt på nettet, men jeg synes ikke rigtig det er til at læse om det er nok med et kørekort. Nogen skriver at et eu kørekort er nok, men hvad er et eu kørekort? På borger.dk skriver de først at pas ikke er nødvendigt, men senere at det er nødvendigt.

 

Bliver jeg nødt til aflyse eller hvad tænker i?


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 dumdidadej
Forfatter: 
Dato:  07-01-2016 14:57

Hejsa,

du skal i princippet altid have passet med når du passerer den dansk/tyske grænse. I forbindelse med fritagelse for pant er kørekortet ok.

Med den ekstra kontrol pt. turde jeg ikke tage chancen og køre uden pas.

 

Hilsen Sus

0
0
Svar på denne tråd
 
 123465
Forfatter: 
Dato:  07-01-2016 14:57

 

Under normale omstændigheder har det ikke været et problem at krydse grænsen med kørekort/anden ID. Men pga. flygtningesituationen er der jo midlertidigt indført stikprøvekontroller af pas ved grænsen. (Dog måske ikke ved Aventoft/Tønder-overgangen?) Dvs. at som det er nu, er du under alle omstændigheder forpligtet til at have det med - jeg tror ikke, det er et problem at komme IND i Tyskland, men den anden vej kan blive problematisk, hvis I stoppes, eftersom det er danskerne, der har indført kontrollen.

Personligt ville jeg ikke løbe risikoen... :o/

 

Kan du ikke få lavet et midlertidigt pas? :)

 

/Scarlett

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  07-01-2016 15:12

Midlertigt pas? Den mulighed nævnte hun slet ikke.


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-01-2016 18:09

Jeg har aldrig mit pas med når jeg handler ved grænsen, kørekort er nok til at slippe for panten osv.

 

Men som de andre skriver, så har genierne indført grænsekontrol, så jeg ville personligt ikke tage derned uden pas.

 

Sjovt damen ikke nævnte midlertidigt pas. Min kæreste fik det engang lavet i lufthavnen, fordi hans eget pas var udløbet (nej, det tjekkede han ikke lige hjemmefra ;) )

Han skulle blot rejse inden for EU og derfor var det vidst muligt at få sådan et midlertidigt pas.

 

Det var som sagt i lufthavnen, men du burde da kunne få det på borgerservice også.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Pas i Tyskland
Forfatter: 
Dato:  07-01-2016 22:04

Man har altid skulle have passet med til Tyskland.

 

Nedenstående er sakset fra Borger.dk

 

"Danmark er sammen med en række andre lande med i Schengen samarbejdet.

 

Dette betyder, at når du rejser til følgende lande uden for Norden, skal du ikke vise pas ved grænsen:

 

Belgien, Estland, Frankrig, Grækenland, Holland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Polen, Portugal, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.

 

Men da du skal kunne bevise dit statsborgerskab, skal du alligevel medbringe dit pas, når du opholder dig i et Schengen-land uden for Norden."

 

Et kørekort kan ikke bruges til at bevise statsborgerskab i Tyskland.

 


Caroline
Heste er født med en fri vilje og nogen gange gør de brug af den

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  07-01-2016 22:46

Har udsat turen. Ringede til en bekendt som er politibetjent og han var meget klar i spyttet. Pas ER nødvendigt

 

Nødpas er kun gratis hvis det bestilles samtidig med et nyt pas.


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nødvendigt ja
Forfatter: 
Dato:  08-01-2016 09:03

Korrekt at man skal have passet med. Vi blev stoppet en dag i Tyskland på vej over grænsen. Flink tysk politimand, der lod os nøjes med en advarsel om at huske passet næste gang.

 

Man skal som udgangspunkt ikke vise pas, men have det med og kunne fremvise det ved efterspørgsel.

 

Så er der jo også den midlertidige grænsekontrol, der nok gør det endnu mere nødvendigt.

 

Det er er kun i Norden, vi kan rejse uden pas - her skal vi pt. også blot fremvise kørekort for at komme til Sverige, som jeg har forstået det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-01-2016 09:51

Jeg bor hernede i "ingenmandsland"... (næsten dag).... Vi har aldrig pas med. Måske fordi vi føler os lige så meget hjemme hos Calle og Fleggaard som på den rigtige side af grænsen...


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi bor lige syd
Forfatter: 
Dato:  08-01-2016 10:27

for grænsen (de sidste 2 år) og har altid pas med, når vi kører til DK. Er kun blevet stoppet en enkelt gang - og da ville de bare vide, hvor vi skulle hen og bad ikke om pas.

Med de seneste stramninger omkring grænseovergang ville jeg ikke tage chancen uden pas (selvom jeg er RET sikker på, at en dansktalende person i bil med danske nummerplader nok skal komme hjem igen, hvis de bare har kørekort med) - men det kan jeg jo også se, at du er kommet frem til


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis det nu var
Forfatter: 
Dato:  08-01-2016 10:30

virkelig vigtigt for dig at komme afsted, så ville jeg henvende mig til samme skrankedame igen og forlange et midlertidigt pas gratis, når hun nu annullerede dit, før du fik et nyt. Det må da have været en fejl fra hendes side.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

4
0
Svar på denne tråd
 
 Altid pas
Forfatter: 
Dato:  08-01-2016 17:16

Altid Pas når man rejser i EU - kun undtaget i Norden (dog pt kørekort eller pas til Sverige) - de fleste andre lande i EU har ID kort, men det har vi ikke i Danmark og derfor skal man altid medbringe gyldigt pas.

Mange tager chancen til Tyskland uden pas - og skulle man blive taget i at krydse grænsen i dette, må man jo bare acceptere sin bøde eller nægtelse af indrejse (hvis det er på vej ind i landet).

Men synes at personen i Borgerservice burde have tilbudt dig et nødpas uden beregning, hvis hun vidste at du skulle bruge dit pas!

Mange hilsner
Melina


Rid & Rejs

www.ridogrejs.dk
Oplev verden på hesteryg

Facebook: www.facebook.com/ridogrejs

YouTube: www.youtube.com/user/RidogRejs

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  08-01-2016 20:23

Ja hun var faktisk ikke en særlig rar person. Startede med at give mig en skideballe over at jeg kun havde trukket et enkelt nummer, når jeg jo skulle bruge 3 pas. Om jeg da ikke kunne forstå at jeg skulle trække 3 numre - øh nej det gør jeg da heller ikke på apoteket hvis jeg skal købe creme til både mig selv og andre i familien. Eller hos bageren, hvis der er andre end mig der skal have en onsdagssnegl

Fortsatte i samme rille og skældte ud over at der ikke stod navn på de tre boner fra Photocare som jeg medbragte (de sender billederne digitalt til borgerservice). Hun var ved at smide os ud af køen fordi de tog 30 sek. for min søn på 3 år at komme op fra stolen og hen til disken og afsluttede så showet med at annulere OG makulere mit pas. Tænker at klage, men venter lige til de pas ligger i postkasse. Min mor fortalte så en lignende historie om samme dame

 

Det er synd for hende. Tænk at være så ond i sulet - godt det ikke er mig


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

4
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-01-2016 00:00

Ej føj da!

Undskyld men sikke et rædselsfuldt menneske, for pokker da. Man skal da ikke trække tre numre, det er ét nummer pr. kunde!

 

Stakkel, hun må have det skidt derhjemme eller noget, det er da ikke normal opførsel.

 

JA, hun burde have givet dig et nødpas uden beregning, selvom hun ikke lyder som typen der indrømmer sine fejl og giver noget gratis.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 
 hvad er
Forfatter: 
Dato:  09-01-2016 14:37

Hvad er logikken i at trække flere numre?

 

Så risikerer man da at skulle rende fra person til person, hvis der er flere "kasser" åbne. Så bliver det da først træls for alle.

 


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2016 19:10

Skrankedamen har da vist i den grad haft en offdag eller også er hun ved at være pensionsmoden

 

Mvh

 


Tina

 

 

Står din kommende avlshingst eller ridehest hos os?

 

 

Gode palomino, varmblodsheste, føl og plage sælges

Kvolsbæk's Amazing Aqua DH og HB1 kåret cremello varmblod

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-01-2016 13:01

Citat fra Dagens: "Politiet bliver kimet ned af borgere, der vil vide, om de skal medbringe passet på ture over grænsen.

Har du planer om en smuttur til Tyskland i weekenden for at fylde bagagerummet med billige sodavand og guf, så skal du huske noget særligt udover penge og bil. Du skal nemlig have dit pas med.

Det oplyser Syd- og Sønderjyllands Politi, som i disse dage bliver kontaktet af mange forvirrede borgere, der ikke kan finde ud af, om passet skal med eller ej, når destinationen er Tyskland. Forvirringen er særlig stor, når det bare drejer sig om en hurtig indkøbstur over grænsen.

- Svaret er, at ja, det skal det. Også på en kort tur. Dansk politi skal se det ved tilbagerejsen til Danmark, oplyser Syd- og Sønderjyllands Politi.

Hvis man alligevel skulle glemme passet på den næste indkøbstur til Tyskland, så skal danske borgere nok komme hjem igen, men det kan blive lidt mere besværligt.

- Hvis det viser sig, at man ikke har sit pas med, risikerer man at kontrollen af identitet og adkomst til at rejse ind i landet kommer til at tage et stykke tid. Så skal kørekort og anden ID måske slås op og sammenholdes med andre registre. På den måde bliver man ikke bare selv forsinket, men forsinker også de øvrige rejsende, meddeler politiet.

Så opfordringen fra ordensmagten lyder: Ha' passet med hver gang!"


VH Pernille

 

"There's never enough time to do all the nothing you want."? -Calvin

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Altid passet med
Forfatter: 
Dato:  21-01-2016 16:57

Når vi kører over grænsen, også selvom det oftest kun er smutture.

Var nede over i morges, men selvom der stod en politimand klar ville han ikke se pas. Vinkede mig bare over.

Men kom også alene i dansk indregistreret bil og trods mørkt hår, ligner jeg nok ikke en asylansøger/flygtning.


/Tina

 

»Mødre holder deres børn i hånden for en tid, men i deres hjerter for evigt«.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pas i Tyskland
Forfatter: 
Dato:  31-01-2016 18:25
I princippet er pas ikke nødvendigt i Schengenlandene, men du skal til enhver tid kunne dokumentere din identitet og statsborgerskab, og da vi danskere kun har pas og ikke ID kort, så skal man have sit pas på sig hele tiden.

Kørekort er ikke gyldigt som ID, da mennesker med andre statsborgerskaber også kan få udstedt et dansk pas.

Jeg bor selv i Tyskland og har efterhånden vænnet mig til hele tiden at slæbe mit pas med.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider