Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 bio-behandling/leddegigt : hvad ville du
Forfatter: 
Dato:  27-01-2016 19:00

jeg er simpelhen bare sådan i tvivl

 

jeg har fået leddegigt. ja det har jeg nu haft i 1 års tid. men jeg kan ikke tåle ret meget af de produkter sygehuset kan tilbyde. så nu er jeg godtkendt til noget bio-behandling.

hvilket jo er fint nok.

hvis det ikke lige er fordi jeg har astma, og har tit div sygedomme pga mit imunforsvar ikke er optimalt.

 

nu denne bio-noget går ind og nedsætter ens imunforsvar, hvilket så øgere risikoen for bla lungebetændelser mm (som jeg har en del af i forvejen)

 

inderst inde har jeg ikke lyst til at deltage i dette forsøg - som det stadig er. pt har jeg ikke nogle problemer med leddegigten - kun slidgigten i ryggen + de andre ting.

 

det er sidste change for en evt behandling.

 

hvad ville i gøre



0
0
Svar på denne tråd
 
 bumbumbum
Forfatter: 
Dato:  29-01-2016 23:17

Umiddelbart lyder det som noget, jeg ville takke klart nej til.

Jeg ville ikke af fri vilje tage noget, der nedsatte immunforsvaret, medmindre det var meget alvorligt!

 

Og leddegigt kan du lindre af mange ikke-medicinske veje først og fremmest, hvis du begynder at føle gener af det :)

 


 

 

- Julie (med Milagro og Mimira altid i hjertet <3 )

2
0
Svar på denne tråd
 
 Tal med din rheumatolog?
Forfatter: 
Dato:  30-01-2016 15:10
Hej.
Jeg er ikke rheumatolog, men kommer fra et af de andre medicinske specialer.

Men pointen ved behandling af gigtsygdomme er todelt.
For det første, så går man efter at lindre de gener man har nu. Jeg læser det somom du egentlig har det godt i hverdagen?

For det andet, så prøver man at holde sugdomsudviklingen nede.
Ved at holde sygdommen nede går det langsommere med at udvikle følger af gigtsygdommen. Fx får man ved leddegigt skæve stilling af fingre, skader på brusk og andet godt. Det har betydning for hvordan du har det som gammel kone.
Det er simpelthen ofte lettest på lang sigt at holde sygdommen effektiv nede fra starten.

Jeg kan ikke udtale mig om risikoen ved den tilbudte medicin, men hvis du bruger almindelig sund fornuft og kontakter læge ved feber og sygdomsfølelse, så er det nok sikkert nok?
Til sammenligning dør flere af NSAID end i trafikken
4
1
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-01-2016 17:11

jeg har nu haft snakket med egen læge. og han syntes at jeg bør vente til sommer hvor jeg er mindst syg.

 

mit største problem er at jeg ikke kan tåle stort set noget gigtmedicin. derfor har jeg også "kun" prøvet to produkter, som dels ikke havde nogen virkning og dels fik jeg kraftige bivirkninger.

 

nu er jeg så tilbydt en indsprøjtning som skulle hjælpe i det lange løb.

 

det problemer jeg har skyldes min slidgigt. og den er der jo ikke noget at gøre for

 

får tramadol retare.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej ...
Forfatter: 
Dato:  31-01-2016 21:22

Jeg har også gigt i ledene, det er psoreasisgigt jeg har, og sidste år kom jeg i behandling, med en mild for for kemobehandling med nogle piller MTX ..
da jeg havde taget dem i et pr.mrd, ( skal kun tages 1 x ugentligt, hvor jeg på dagen fik kvalme og andre bivirkninger. også fik hoste og kraftig åndenød, ved fysisk aktivitet, ja der valgte jeg at stoppe helt med behandlingen, næste behandling ville være bio..
Men efter lidt efterforskning, om bhandlingen og hvad andre oplevede af bivrikninger sagde jeg nej tak.
Jeg er nu gået igang med, naturlige midler, så som gurkemeje og ingefær og alt mulig andet kost som nedsætter inflamation i ledene og bedre gigten.

Det er altid svært, hvad man skal, men kost kan ændre en del..
Jeg har ikke lyst til at erstatte mine syntomer, med bivirkninger som giver andre og nogen ganga værre syntomer...

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-01-2016 23:34

det er også mit største problem. nemlig at bivirkninger overgår det daglige.

 

har selv overvejet det naturlige. der er dog så igen lidt problemer. for har en del fødevareallergi.

men jeg må prøve mig frem.

 

hvor er man bare heldig.....



0
0
Svar på denne tråd
 
 Et tip herfra
Forfatter: 
Dato:  01-02-2016 07:38

Hej,

 

Hvis du beslutter dig for at prøve med naturlige tilskud, så er der gode forslag i tråden allerede. Jeg vil dog komme med et tip, der hjalp en ældre dame, som jeg var langt ude i familie med. Hun var henvist til at sidde i kørestol, men så begyndte hun at drikke kartoffelvand (man koger kartofler, køler vandet og drikker det). Efter et stykke tid klarede hun sig fint med kun en stok. Der findes nu produkter (i hvert fald til heste) med kartoffelekstrakt til behandling af gigt og andre typer problemer i samme boldgade, så måske kunne du være heldig at finde noget, der passer netop til dig. Så har du i hvert fald nogle valgmuligheder.

 

Held og lykke med det!

 

MVh

Jette

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider