Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Nytårsmenu
Forfatter: 
Dato:  21-12-2015 10:04

Vil bare høre hvad i skal have nytårsaften? Kunne godt bruge lidt inspiration. Både snacks, drinks, vin og fra forret til dessert

 

Vi skal kun være 4 voksne og 4 børn i år, så kunne godt finde på at gøre lidt ekstra ud af det.

 


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-12-2015 10:41

Jamen du kan da lige høre vores

 

Forret:

Jomfruhummer med hjemmelavet mayonnaise

Tigerrejer stegi med pankorasp

Blinis med stenbiderrogn

 

Hovedret:

Beef Weelington med rødvinsglace, dertil hasselback kartofler og salat

 

Dessert:

Panna cotta med friske bær

Chokoladekage med hindbærcoulis og hjemmelavet vaniljeis

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg ved ikke..
Forfatter: 
Dato:  21-12-2015 11:35

om vi får gæster eller om vi bare skal være to i år (vi tager ingen steder af hensyn til hestene og skudræd hund der bare har bedst af at være hjemme i hans trygge faste rammer)..

 

Men jeg overvejer at vi skal have:

- rejecocktail med dressing og flutes

- culottesteg med hasselback kartofler, let salat og bearnaisesovs

- skildpadde islagkage fra Toms til dessert

 

Derudover vil jeg indkøbe lidt chips og dip, chokolade og lidt slik..

 

Alt i alt ikke noget voldsomt fancy, men det er nemt og velsmagende og det kan jeg godt lide ;-)

 

Jeg må ikke drikke alkohol, men kæresten skal være velkommen til at drikke vin eller øl..


 

Hø i minibig sælges, befinder sig i

7330 Brande

Skriv PB for mere information

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tapas.
Forfatter: 
Dato:  21-12-2015 19:20

Igen i år skal jeg være alene nytårsaften, da jeg har dyr der ikke synes det er vildt sjovt, plus jeg, efter eget valg, har hesten d. 1. januar (elsker den ro der er over landet om formiddagen, dér på årets første dag). :-)

Jeg plejer at hygge mig med tapas, i form af lidt god skinke, pølse, forskellige oste + tilbehør dertil, oliventapernade, pesto, ovnbagt fennikel m. bacon, tzatziki, div. egnede rå grøntsager og noget godt brød, samt smør.
(Der er en million milliard muligheder inden for tapas/meze, søg på nettet og pluk løs i mulighederne.)

Til dessert nyder jeg denne ene dag om året en million kalorier, i form af mascarponecreme m. friske bær (hindbær, brombær, blåbær, hvad der er til at få fat i).

I år overvejer jeg at nyde en "rejecocktail" m. krebsehaler i stedet for rejer, til forret. :-)


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-12-2015 20:24

Salvia: Jeg gør næsten det samme. Dog holder jeg mit til antipasti. Jeg gider ikke varme eller lune retter. Ikke når jeg sidder og hygger selv. Det bliver for hurtigt koldt. Det er noget andet, når jeg er ude at spise. Der bliver det jo serveret lidt hen ad vejen.

 

Men ja...... et udvalg af gode oste, skinke, pølser, laks og skaldyr. Godt brød, smør og lidt jomfruolivenolie. Og så masser af oliven, og rå grøntsager og lidt frugt. Og så en flaske (Eller 2) champus. Synd man ikke kan få jordbærchampagne for voksne mere


VH Pernille

 

"There's never enough time to do all the nothing you want."? -Calvin

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-12-2015 18:52

Ej nogle lækre ting i skal have.

Jeg er desværre den eneste i vores nytårsselskab der kan lide tapas, ellers var det skam det, jeg havde smovset i mig...

 

Vi bliver 3 mennesker først. Min kæreste og jeg, samt vores fælles rigtig gode ven Simon :)

 

Vi er lidt alternative tror jeg, vi mødes nok kl. 11 eller 12 om formiddagen og er sammen hele dagen.

Vi skal spille computer og hygge hele dagen (Jesper og jeg smutter også ned og træner, jeg skal til 1,5 times spinning så jeg kan spise med god samvittighed!).

 

Om aftenen gør vi os klar og vi skal have:

 

Forret: endnu ikke bestemt, vi overvejer om vi overhovedet skal have forret

Hovedret: kalvemørbrad med ovnbagte kartofler og MEGA god hjemmelavet sovs!

Salat: det er mig der laver den :) Salat med grønt, sammen med granatæblekerner, æblestykker, valnødder og feta. Mmh!

Dessert: "Smeltende" chokoladekage. Dem hvor man skærer ind i kagen og så flyder der chokolade ud. Måske hjemmelavet is hertil :)

 

Og så skal vi have uanede mængder alkohol som sædvanligt (Vi var lige i Tyskland igår, og man er som bekendt kun ung én gang).

 

Når vi har set fyrværkeri tager vi ned til vores gode venner Mads og Stine og fester sammen med dem og deres venner resten af natten for fuld smadder.

 

Vi tager IKKE i byen. Vi synes faktisk alle det er mega nederen at være i byen nytårsaften, for der er alt for mange mennesker og folk der er uansvarlige med fyrværkeri.

Det er meget hyggeligere at feste i gode venners lag og hygge :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg aner
Forfatter: 
Dato:  22-12-2015 22:54

ikke, hvad vi skal have hovedret og dessert. For vi bliver 12 personer (voksne + børn) og min mand og jeg står for forretten, som jeg tænker skal være blinis af forskellig art.. Selv vores 2 årige datter kan lide det ;)
Og så skal vi have hjemmebagt kransekage, da dem der holder festen er lidt nogle bage-entusiaster


Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

Stop dyremishandling.

 

Enggaarden - livskvalitet for heste

Nu som hesteejer igen

Fjordglimt Miss Armani - Welsh Cob

Kongshøjs Happy Ending - Welsh Mountain ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kun manden og jeg
Forfatter: 
Dato:  23-12-2015 21:03

I år bliver det vist kun manden og jeg. Så jeg har planlagt lidt nyt og lækkert.

Forret bliver råmarineret helleflynder samt grillede kammuslinger med fløde/fennikel råkost og lidt peberrod.

Hovedret bliver oksemørbrad med rødvins sauce og stegte kartofler. Af grønt hertil er jeg ikke helt nået frem til.

Desserten bliver vandbakkelser med ostecreme fyld eller lemoncurd creme.

Til det hele får vi champange/spumante.

 

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider