Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Har du sovet godt?
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 10:33

 

Ifg. TV2 så har 8% af danskerne et farligt søvnmønster.

 

Har du?

 

go.tv2.dk/2015-03-12-grafik-saadan- paavirker-soevnloeshed-din-krop-og- hjerne

 

 

Jeg får 4 timers søvn om natten +/-

 

Enten kan jeg ikke falde i søvn eller også så vågner jeg om natte og kan da ikke falde i søvn igen, pga. støj fra de mange vi har vindmøller i området. Det er tortur. NÅR jeg sover er det ikke fordi jeg er træt, men fordi jeg bliver udmattet.

Gad vide hvor længe kroppen kan holde til det ..

 

Ved ikke rigtig om jeg skal grine eller græde over grafikken i linket.

På figuren er der 8 prikker. Jeg kan sætte x ved de 5. ...

 

Gad vide om man kan tvinge sig selv til at sove i støj og vågne op udhvilet...?

 

Vil da prøve at nærlæse de 10 råd og se om nogle kan implementeres i søvnrytmen. Vi har ikke tv i soveværelse og det med at læse er jeg nok stille gået bort fra, for jeg kan aldrig huske, hvad jeg læste dagen før..

 

Det kunne være 'rart', hvis andre har dårligt søvnmønster, hvis vi kunne komme til at dele erfaringer.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 12:58

Jeg er ked af du stadig er så plaget :(

Fik i nogensinde lavet en måling i jeres hjem, eller er i stadig på venteliste til måleudstyret?

 

Jeg har faktisk sovet godt i nat, men blev vækket brat da min telefon ringede.

 

Jeg skal have 8 timers søvn, ellers fungerer jeg IKKE. Bare 7 timer er nok til at få mig helt ud af balance, derfor er eksamensperioder og des lige også rigtig hårde for mig :/

 

Jeg kan også genkende nogle af de symptomer der listes i grafikken, især når jeg netop ikke får søvn nok. Søvn er livsnødvendigt, det er det eneste tidspunkt vi kan forny vores celler og forarbejde mentale indtryk osv.

Der er lige en dreng i Asien der døde, fordi han spillede computer så mange timer i træk, at ja han havde ikke fået søvn i flere døgn.

 

Jeg går og skælder ud på min overbo i øjeblikket

Fint nok at manden har sit fjernsyn kørende samtlige tidspunkter han er hjemme, så længe det er inde i stuen (jeg tager ørepropper i).

Men nu har han skisme fået sig et fint tv og en fin radio i SOVEVÆRELSET, så jeg ligger tit og venter på at manden gider slukke for l*rtet om aftenen/natten, så jeg kan sove.

Om morgenen bliver jeg også af og til vækket af hans radio, hvis han står op før mig. Det er VIRKELIG højt, man kan ikke bare tage dynen over hovedet.

 

Nu er det faktisk en uges tid siden det sidst skete, og jeg har sovet SÅ meget bedre. Det er helt vildt, forskellen jeg kan mærke på mit humør, min stress, min koncentration på studiet osv, afhængigt af om jeg har fået min søvn, eller om jeg er blevet holdt vågen/vækket tidligt.

(Jeg har selvfølgelig prøvet at sove med ørepropper, men jeg hører ikke min alarm så det er lidt et problem).

 

Jeg troede så jeg skulle gå og glæde mig til at flytte i et hus, for så var der ikke mennesker på den anden side af ens loft/vægge/gulv der larmede.

Men så kan jeg læse din historie med vindmøller og ja :/

 

Gad vide om man kan få lov til at sove-teste et hus før man køber?

 

Jeg er så frygteligt afhængig af nok søvn og det irriterer mig.

Mine 8 timer er et minimum, det er det jeg får på hverdage for der er ikke tid til mere.

De dage hvor jeg fungerer helt i top, der får jeg nærmere 10 timer. SÅ er jeg frisk, fx hvis vi først skal møde sent, så får jeg sovet dejligt længe.

Det er de eneste gange jeg vågner af mig selv. Jeg vågner aldrig af mig selv efter 8 timer. Jeg har bare et stort søvnbehov åbenbart, og det passer ikke ind i det moderne samfund med alt det man skal nå ;)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Qwerty
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 14:40

Det er da frygteligt, hvis støj skal ødelægge jeres nattesøvn i årevis! Sært nok er nogle mennesker mere plagede af støj end andre, som på en eller anden måde kan lukke det ude.

Mine søvnproblemer er stort set forsvundet sammen med min stress og depression - som jeg altså tror kom før søvnproblemerne, men da klart blev forstærket af dem.

Der er stadig ting, der kan gøre mig lysvågen og desperat, især blinkende lys (også selv om det kun er en diode i den anden ende af rummet), elektriske kredsløb der "hyler" (tv på stand-by, eller nogle mobilopladere) og så uregelmæssige lyde såsom dryppende vandhaner eller ting, der klaprer i vinden. Naboens lille vindmølle kan jeg leve med, og bortset fra de første to nætters undren, er det dejligt beroligende med hans køers gumlelyde.

Ting, der kan hjælpe mig, når jeg ikke kan sove er:

- At få slukket alt elektronisk udstyr.

- At stå op, lave mig en kop te med mælk, og sætte mig i sofaen med min dyne og en bog. Så får jeg slappet af, istedet for at blive irriteret. For mig flytter det, at læse, bevidstheden fra mine omgivelser og min situation. Og når jeg har læst de samme tre linier fem gange uden at opfatte dem, slipper jeg bogen og sover. At jeg så næste gang skal bladre lidt tilbage, er vel ingen katastrofe.

- Da jeg var syg med stress, tog jeg i en periode baldrian. Det hjalp lidt.

- Er jeg sådan dagligdags småpresset over ting, jeg ikke synes jeg får nået, bruger jeg natten på at skrive en liste over dem. Så kigger jeg på, hvad jeg kan lave uden at vække resten af familien - og ender somregel med at lægge vasketøj sammen. Bagefter mener min underbevidsthed, at jeg har fortjent at sove.

Jeg ved, at nogle mennesker med tinitus bruger at overdøve den med beroligende lyde. Typisk noget med havets brusen. Måske en lille båndsløjfe med hesten, der æder sit hø, kunne overdøve vindmøllen?


 

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Det må være frygteligt
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 21:03

ikke at kunne sove, føler virkelig med jer.

jeg har lidt det modsatte problem, jeg har et kæmpe søvnbehov og sover meget.. På arbejdsdage står jeg op 6.30 og så snart jeg står op kan jeg glæde mig til at sove igen. Kan finde på at sove 12 timer i træk, vågner kort men falder hurtig i søvn igen.

det er sjældent jeg føler mig frisk og udhvilet en hel dag. Jeg prøver så vidt muligt at stå op 6.30 og sove igen ved 22-tiden, tit sker der desværre det at jeg er så træt ud op eftermiddagen så hvis jeg ikk holder mig igang falder jeg i søvn en time eller to på sofaen. Når jeg har fri står jeg typisk op ved 10-tiden, eller så det passer med at jeg har sovet 10-11-12 timer. Det er ikk noget jeg gerne vil men det sker bare..

Så mit problem er ligesom jer trætheden, jeg sover til gengæld alt for meget...

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 21:43

 

Faktisk, så har jeg aldrig luret hvornår jeg har sovet nok og jeg kan ikke på forhånd forudse om jeg vil komme til at sove godt.

 

Jeg kan sove alt fra 4 til 10 timer med lige stor forskel på hvor godt jeg har sovet. Jeg kan sove 4 gode timer og vågne frisk op også kan jeg have sovet 10 timer og vågne op, og på ingen måde være frisk.

 

Det eneste jeg kan lure, er at jeg sover bedst, når jeg vågner af mig selv. Så føler jeg mig mest frisk og veloplagt - men det er bare ikke muligt hvis man gerne vil passe et arbejde ;).

 

Så jeg har egentligt droppet det med at gå tidligt i seng og få 8 timers søvn, da jeg ikke rigtigt føler at det gør noget bedre.

Går i seng når jeg selv synes, om det så giver mig 4 eller 8 timers søvn.


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er en
Forfatter: 
Dato:  15-03-2015 21:51

af dem der bare har et frygteligt søvnmønster. Jeg har været på søvnklinik og blive testet for søvnapnø, men det er ikke det der er mit problem siger de. Jeg kan sove stort set altid, men kun max 1,5 time så er jeg lysvågen og trods mange gode råd, om feks. eget soveværelse, minus fjernsyn og mobil, læsning mv. er jeg ikke kommet meget videre en god nattesøvn. Jeg har omlagt mit kost fra ultra fedtfri, masser af protein og ustyrlige mængder cola light til masser af grøntsager, nødder og INGEN kunstige sødestoffer og gluten og det har hjulpet en del, der er dog stadig laaanng vej til det andre kalder en normal søvn. Min mor led af samme manglende søvn, så måske det er noget i mine gener ?? Ihvertfald har jeg svært ved at gøre mere end jeg allerede har gjort. Jeg bor langt ude på landet i en skov med 200 mtr. til nærmeste nabo, der stort set aldrig larmer så ingen støj her, jeg kan bare ikke sove , det er så mega fustrende at være træt altid og bare have lyst til at sove. Det værste er at ligge vågen nat efter nat, og bare vide i morgen er du endnu engang fuldstændig udmattet af manglende søvn. Men kostomlægningen har nok givet mig en ekstra times søvn hver nat, så det har været godt for mig.


Med venlig hilsen


Lene



0
0
Svar på denne tråd
 
 Kender det godt
Forfatter: 
Dato:  16-03-2015 00:13

Har prøvet det, da jeg arbejde 50-60 timer om ugen, og fik stress.

Ku godt ligge 3-5 timer efter arbejde, bare kigge ind i tv'et/luften.

Lysvågn og samtid ved at brænde sammen.

Så når jeg faldt i søvn, var det mest fordi kroppen tog "hovedstikket"

4-6 timers søvn, absolut ikke nok.

Migræne, slidgigt og stress, fik mig efter et år til at sygemelde mig.

Efter 3 år, lider jeg stadig under søvnproblemer, i form af, at jeg aldrig føler mig udhvilet, om det er 4 eller 10 timers søvn.

Jeg ka til hver en tid, ta en 2 timers morfar, og flere gange om dagen.


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 min søvnrytme
Forfatter: 
Dato:  16-03-2015 09:43

jeg har altid været A menneske dvs stået tidligt op og gået tidligt i seng.

 

men gennem de sidste 3-4 år er jeg endnu mere A menneske dvs sætter ejg mig på sofaen kl 20- går der ikke lang tid før øjenen lukker sig. Så jeg skal vælge hvornår jeg sætter mig på sofaen...... prøver at trække den til kl 21- dvs så sover jeg ca 21.30

 

Pt er min rytme at jeg sover på sofaen til jeg vågner af mig selv for så at gå i seng- sover hurtigt igen- men vågner så kl 2-3 stykker og er frisk- og det er en del tidliegre end ellers kl ca 5

 

så i princippet sover jeg fra 21.30-03= alt for lidt for en der plejer at sove 8 timer uden problemer......

 

Blodprøver er taget- lægen er konsulteret og pt er svaret bare at det er alderen (men jeg er jo ung???)

 

Klikker jeg på punkterne i TS link så har jeg ikke de problemer der nævnes, ja faktisk ikke et eneste af dem.

Men fakta er mit søvnmønster har ændret sig......af ukendte årsager

 

 

Karina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sove igennem
Forfatter: 
Dato:  16-03-2015 09:53

Mit største ønske er at kunne sove igennem. Jeg er så træt af at sove 2-3 timer, være vågen 1-1½ time, sove 2-3 timer og så vågne 1 time inden vækkeuret ringer og ikke kunne falde i søvn igen. Når jeg går hjemme ender det med at jeg sover til middag, hvis jeg arbejder eller laver andet hvor jeg ikke kan sove, så er jeg bare "skæv" hele dagen fordi jeg ikke har fået sovet nok.

 

Jeg har haft problemet i mange år, men det blev meget værre efter jeg fi kemo for 5-6 år siden, der blev mit søvnmønster totalt ødelagt.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søvn..
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 13:05

 

Sophie / Vi venter stadigvæk på at få målt støjniveauet i vores hjem. Vindmølle industrien er så magtfuld, at det er til at brække sig over og så rådden at det er mig en gåde hvorfor ingen journalister borer i det. Dog så kender jeg til journalister som enten er forflyttet eller fyret pga. deres interesse for netop vindmøller. Ligesom det er uforståeligt at ingen politikere tager den megen kritik alvorlig og undersøger, hvorfor der klages trods afstandskrav. I VVM rapporter regnes der baglæns for at opfylde afstandskrav og når der foretages kontrol målinger af nye vindmøller så skrues der NED for driften for at få tal der passer ind i projektet..

En nabo til et af de nyeste vindmølle projekter i kommunen har oplevet at have hjerteproblemer 2 x efter de blev taget i brug, noget som hun aldrig før har døjet med...!

 

Der er aldrig fremstillet de ekstra lovede måleapperater til Ålborg uni og det ene apperat de har er kun delvist i brug. "MAN" ønsker simpelthen ikke at få de skadelige faktorer fra vindmøllerne frem i dagens lys.

 

Min viden, undren og frygt øges konstant. Samtidig er der kun EN til at betale for det stødt stigende pris på strømmen, nemlig forbrugeren!

 

Følgende har jeg læst i sidste uge.

 

Minkskandalen - en påfaldende sindsformørkelse i de danske ministerier, f.eks. i Ministeriet for Fødevarer, Landbrug og Fiskeri

I går, den 19.3.2015 kom et tysk TV-team fra RTL på besøg hos vindmølleofre syd fra grænsen og også hos danske Kaj Bank Olesen i Vildbjerg. Kaj Bank Olesen kan fortælle, at der blev lyttet meget intenst til ham i lang tid og at han har fået lov til at lægge sit bevismateriale frem. I Tyskland er interessen for vindmølleofre blevet meget stor efter det store medie welt.de har skrevet om minkfarmen i Vildbjerg og Lammefjordens naboer til Hageholm møllerne. Det er ikke kun danske familier, der lider under vindmøllestøj, men også flere og flere tyske familier står offentligt frem.

Ministeren Dan Jørgensen har aldrig været på besøg hos minkavleren, fordi han ikke kan se noget formål med det. Efter hans mening er jo alt, som det skal være. Han vil ikke engang sætte en undersøgelse i gang, der kunne belyse, hvorfor minktæverne fødte flere hundreder misdannede hvalpe og hvorfor der skete 1600 dødsfødsler af minkunger i maj måned 2014.

Ministeren vil ikke vide, hvorfor minkfarmens dyr lider under vindmøller, der kører i kun 320 meters afstand fra staldene. Der findes ingen lov, der bestemmer nogen som helst sikkerhedsafstand for husdyr. Og han synes, det er helt i orden. Der har jo kørt vindmøller i nærheden af minkfarme i mange år. Men hvor store var de møller mon, som ministerierne henviser til? Og hvor kan offentligheden og pressen se de systematiske undersøgelser, der viser, at der aldrig nogensinde har været problemer med husdyrhold i nærheden af store vindmøller?

 

Her er Folketingets dokument ULØ-18.12.2015 fra den 18.12.2014, der viser Udvalget for Landdistrikter og Øers spørgsmål og ministerens svar:

"Vil ministeren tage initiativ til at få undersøgt spørgsmålet om vindmøllers påvirkning af husdyr?"

Og ministerens svar lyder:

"Fødevareministeriet har besluttet, ikke at foretage en udredning af vindmøllers potentielle påvirkning af husdyr."

 

 

 

NU er dyr jo ofte de første til at holde for (forsøgsdyr) de er pga. deres lave reproduktionstid nemmere at lave forskning på end mennesker, så det er jo helt galt, at en minister ikke vil klarlægge dette milliardidioti.

Jeg kender desværre også flere beretninger om folk der er døde af hjertestop, men "man" har besluttet at vindmøller er godt for miljøet...skide være med om det har en negativ påvirkning af de individer der bor i miljøet..

 

At læse om vindmøllers påvirkning, beretninger fra naboer og undersøgelser fra andre lande er en gyser uden lige!

 

 

 

Åhhh sikke en overbo du har.. tror du ikke han trænger til høreapperat? Godt du ikke skal bo samme sted som ham hele livet.

 

Marlene ?Agnes?/ Der er forskel på hvor sensitive folk er. Der er flere test' på nettet du kan tage og finde ud af hvor sensitiv du er. Jeg er super sensitiv, hurra. . Vindmøller udsender både lavfrekvent støj og infrastøj. "MAN" anser ikke mennesker for at være i stand til at opfange infrastøj, men det er forkert! MANGE mennesker (og dyr!) er plaget voldsomt af infrastøj.

Kan godt genkende det du skriver om elapperater. Jeg kan ikke sove hvis der feks er en pc tændt. Hvis manden spiller på sin telefon/tablet så kan jeg 'se' lyset selv med lukkede øjne..

Lige med en distraherende lyd har jeg prøvet noget der hedder tetra waves som de anbefalede mig at prøve efter jeg var indlagt på respirationscenteret Skejby. Det hjalp ikke, men var tværdigmod mere irreterende.. måske jeg skulle prøve med lyden af at hesten gumler hø... måske jeg bare skulle sove i stalden..

 

bulldoggen / Jeg kan godt følge dig i at det må være mindst lige så svært at have det sådan. Det er ikke noget man hører så ofte om. Har du været i udredning?

Feks. fandt man på Skejby ud af at jeg manglede jern og det syntes jeg har hjulpet en smule, at få rettet op på.

 

polkamor Lene/ Det lyder ellers til at du bor et skønt sted. Bare det var mig, men øv kun at få så korte søvnintavaller.

Det er godt at kostomlægning har hjulpet lidt. Så du programmerne på TV2?

Da jeg i fustration og desperation opsøgte en læge i Okt. '13 foreslog han at jeg spiste efter min blodtype som er 0. Det betyder bøf (ingen gris eller hvedemel mm.) og "udvalgte" grønsager, frugt mm. Jamen altså, på det tidspunkt havde jeg været vegetar i over 26 år OG var glad for min kost! Efter nogle måneders betænkning og ønsket om at blive rask så skiftede jeg vegetarkosten ud med røde bøffer, hjemmebagt stenalder brød og andet fra blodtypekostlisten. Jeg fik det faktisk bedre og på et tidspunkt stopped jeg ligefrem med at sove om dagen. Kramper i benene, svimmelhed og 3-ugers hovedepine mm. forsvandt som dug for solen. Desværre forsvandt søvnproblemet ikke. Den årelange forkerte kost betød også et vældigt underskud af forskellige vitaminer og mineraler som jeg har fået rettet op på.

Sjovt nok så står der om blodtype 0 at sygdomsmønsteret for denne type bla. er stofskifteproblemer. Netop stofskifteproblemer er jeg meget plaget af. Faktisk så meget at jeg på andet år har et selvfremprovokeret (?) sår på halsen ud for skjoldbrugskirtlen.. + jeg har fået et i panden... ingen tager små blodrøde sår, der kommer af sig selv alvorligt.

 

SøPølsen / Ja, kroppen tager hovedstikket. Det er nemlig et ret godt dækkende ord; Men bestemt ikke spor sjovt at have det sådan.

 

Karina / Det er som om vi har samme udfordringer langt hen ad vejen, men underligt at du ikke har nogle af de symptomer der nævnes.. Jeg falder nemt i søvn på sofaen og må ofte bruge 2, 3 eller 4 aftener på at se den samme film (hurra for optageren ).

Jeg har efter debatten startet prøvet at gå i seng kl.22 - 22.30 og har oplevet at få 5 - 6 timers søvn i streg. Kunsten er at falde i søvn og ikke skulle op på potten om natten.

Desuden så er det virkeligt kedeligt ikke at kunne se en film sammen med manden..

Falder jeg i søvn på sofaen så er søvnen spoleret for resten af natten.

 

Charlotte (Stutteri Lund) / Det lyder bestemt heller ikke hverken godt, rart eller sundt. Er det "normalt" for kemo patienter at man oplever dette?

 

 

Min mand har foreslået at jeg skulle opsøge en hypnotisør. Har nogle af jer prøvet dette?

 

Overvejer klart at flytte, men pokkers, hvis det vil være det samme et andet sted!

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-03-2015 19:44

Anette: Jamen jeg fatter det slet ikke.. Hvorfor i alverden lukker alle øjnene?

Nu er jeg normalt ikke komspirationsteoretiker, men det kan næsten lyde som om at nogen betales/trues til ikke at gå i dybden med de her ting.

Der er en stor eksport af vindmøller herhjemme fra, skal vi jo huske...

 

Det lyder helt håbløst - og de stakkels mink :(

Jeg forstår faktisk ikke de ikke undersøger det! Det kan da også sagtens være en fordel for dem selv - hvis de vitterligt ikke tror det er vindmøllernes skyld, så er det da fint at få en rapport af det, for så har de da beviser for at de har ret, og det er noget andet der gav alle de misdannede fostre.

Så hvis de tror på dem selv, så er det da bare at få undersøgt sagen!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 ok indrømmer det ene punkt passer
Forfatter: 
Dato:  24-03-2015 07:10

overvægten er der- men tror nu mest det skyldes mit arbejde (slikfabrik) og ikke at jeg sover dårligt

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-12-2015 12:59

Har du overvejet at gå i seng med hørebøffer i ørerne? Man kan få alskens app´s til sin telefon, som hjælper en til at sove.

 

Jeg har selv problemer med søvnen, da jeg er meget sensibel ift. søvn/søvnbehov. Men det har hjulpet i den grad at lytte til historier, lyde, stille melodier, antistress/afslapning m.m.


Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

Stop dyremishandling.

 

Enggaarden - livskvalitet for heste

Nu som hesteejer igen

Fjordglimt Miss Armani - Welsh Cob

Kongshøjs Happy Ending - Welsh Mountain ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 kkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  22-12-2015 23:46

jeg sover som en sten, kan af og til have problemer ved fuldmåne, men jeg hader også at sove med noget som helt form for lys, så ruller jeg gardinet ned og sover igen :D

Jeg bor super tæt på to vindmøller, aldrig har de skabt problemer for min søvn ej heller min kæreste. og mine dyr har hverken deforme hove eller ændret adfær af at bo op af en mølle :)

jeg er nok mærket af at min kæreste er vindmølle montør, men jeg synes det er lidt ærgerligt alt det vindmøller pludselig får skyld for. Der er nogen der har været så geniale at opfinde en miljø venlig måde at lave strøm på og så er der altid nogen som skal prøve at stikke en kap i hjulet, altså tvivler på at der er nogen der har lavet møllerne for at gøre livet surt for alle andre mennesker. De arbejder hele tiden på at gøre det bedre, tro det eller lad være, flere og flere bliver lavet på vandet i stedet for i bebygget områder. Men rom blev jo ikke bygget på en dag. Jeg ved at de hele tiden arbejder i at lave møllerne bedre også på støjområdet.

Og ja de tjener penge på det selvfølgelig gør de det, vi andre vil sku også tjene penge :)

Jeg synes det er fint at at der er nogen der har et andet syn på vindmøller, dettet er bare MIN holdning :)

 

Trådstarter har du sovet andre steder for nyligt, hvor du så ikke har haft s'vnproblemer?

 


Venlig Hilsen Leandra :)

1
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider