Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Snestorm på vej!
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 14:31

Hej.

 

Så er der snestormvarsel på DMI (gældende for Sjælland, Fyn, Lolland og Falster samt småøerne - yay! :D Er der noget bedre end årets første sne?
Det falder tilmed i en weekend, hvor de fleste af os ikke skal på arbejde. Perfekt!

Om lidt tager jeg ud i stalden og så vil jeg muge ud, give Madicken lidt ekstra halm - og håbe på at det begynder at sne imens! :)

Derefter er det hjem under et tæppe og læse en bog!


Er jeg den eneste, der glæder mig til den første sne? :D Hvad vil I andre gøre?

 

Et par billeder fra de få dage med sne, vi havde i december:

 

Billede

 

Billede

 

Heidi

3
0
Svar på denne tråd
 
 Snestorm
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 14:53

Det sneer allerede i København. Jeg ved ikke om jeg tror så meget på decideret snestorm, men der skalda nok komme noget, og de har lovet frostvejr, så det bliver nok også liggende en halv dag.

 

Jeg synes IKKE at det er fedt. Når man bor i byen, bliver sne hurtigt til sådan noget grå snask og det er bare ulækkert. Og efter at have boet på bøhlandet i mange år, hvor der kom meget sne og jeg sneede inde, så synes jeg egentlig også, at jeg har prøvet nok af det. Det eneste ville være, hvis der kom nok sne til at man kunne stå på ski i København. Se, det ville være fedt!

 

Jeg har egentlig planer om at gå ned og se juleoptog her kl. 16, men det bliver vist ikke længe. Og så noget take-away sammen med en jeg godt kan lide.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 16:07

Jeg bor i SdrJylland og her skinner solen fra en skyfri himmel.

 

Jeg så årets i onsdags i Sønderborg. Godt nok ikke mange fnug, men en ny-opereret mand, jeg sad sammen med, og ventede på hjemtransport, blev så begejstret, at jeg blev helt rørt

 

Her er en lille historietime, som jeg underholdte med på facebook igår:

Nu hvor der tales så meget om den kommende "snestorm" Ja ja jeg ved heller ikke hvad vi ellers skal kalde i det lille Danmark: Sne-blæst??

Andre steder, som fx Grønland, der risikerer de flere dage uden strøm eller frisk vand.

 

Eller i omkring 1881 hvor der var 7 måneders næsten uafbrudt snestorm blandt andet på prærien i Minnesota. Hvor man mange dage i træk ikke engang kunne se over på den anden side af gaden. Folk bandt reb fra husdøren til stalddøren, så de ikke blev væk, når dyrene skulle fodres og passes, selv om stalden kun lå 7-8 meter fra huset.

 

Togene kunne ikke komme frem fra oktober til maj med nye forsyninger, så folk bandt/ vred halm til briketter, og spiste så-hvede som de malede hele dagen i kaffemøllen, og bagte til grovbrød. Og INTET andet havde de fleste at spise. Lige i denne familie var 2 forældre, 4 børn og 3 gæster, der ikke havde nået at sørge for tag over hovedet, inden vinteren satte ind. Forstil jer hvor meget hvede, der skulle males på kaffemøllen hver eneste dag.

Nogen kom aldrig over den lange sultperiode uden proteiner og vitaminer. Ingen fedt, ingen sukker osv.

 

Hele byen var ved at sulte ihjel, da forsyningerne slap op, men 2 unge mænd havde hørt om en bonde, der vist nok, måske, ikke helt sikkert, havde hvede små 30 km fra byen. Selvom om ingen vidste, hvor han boede eller OM han fandtes, fandt de unge mænd ham, og købte 60 sække såsæd til overpris. Og de nåede hjem lige inden at en ny snestorm ramte byen.


Ofte frøs det mere end minus 30 grader celsius. Og da byen var ny, så var husene det også. Og mange kun isoleret med ydervæg, tagpap og indervæg, og ikke andet.

Ja, jeg interesserer mig en del for livet udenfor storbyer omkring 1860 og frem.

 

Nogen der ved hvilken bog, at jeg først og fremmest har denne historie fra??


VH Pernille

 

"There's never enough time to do all the nothing you want."? -Calvin

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 16:13

Jeg var på arbejde i dag, på en højhellig lørdag, og var da også nervøs over dette varsel.

Jeg har en time til og fra arbejde, med en bus, et regionaltog og et intercity tog. Og jeg frygtede da at DSB ville strande mig ude på bøh-landet

 

Sneen begyndte at falde ude ved stalden hvor jeg arbejder omkring kl 14, og jeg nåede heldigvis at komme hjem uden at sidde fast med DSB fordi der var landet tre snefnug på skinnerne ;)

 

Ja sne i byen er ikke altid det kønneste, men derude på landet var det nu rigtig hyggeligt i dag, men KOLDT!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 17:35

Ja, min datter er begejstret og har planlagt at bygge snemand i morgen.

 

Jeg er knapt så begejstret, da det har regnet næsten hver dag her i november og sneen bliver til vand når det tør igen om et par dage. Det har virkeligt trukket tænder ud med alt det vand, jeg har måtte muge i bund hver dag i min løsdrift for at holde det tørt , mulerne har slæbt mudder ind plus at de tkke har gidet at være så meget ude som de plejer, så meget mere møg. Nu har jeg så forberedt og lagt smuld i stedet for halm, så jeg håber det hjælper mere på det.

 


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Snevejr
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 17:56

Lady Pernille: det lyder som én af Laura Ingalls' historier

 

Heller ingen sne her i det jyske... til stor skuffelse for mig som æææææælsker sne - og helst ledsaget af en 7-10 minusgrader.

 


Nu med skovtursquarter

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 19:04

Jeg er ikke så begejstret.

Jeg synes, det er træls at have hest om vinteren. Beskidte, våde dækkener... kolde tæer... løbende næser... hue vs. ridehjelms-dilemma... Frossen jord på folden... Glat...

 

Og så kørte jeg hjem fra stalden i rigtig ubehageligt snevejr. Kunne ikke se striberne på vejen det første stykke af motorvejen hvor der ikke kører så mange, først da jeg kom et par tilkørsler frem mødte jeg andre og kunne lægge mig i en andens spor. Vi kørte 70 km/t. Og jeg har i øvrigt ikke fået vinterdæk på endnu...

 

For ikke at tale om, at hesten vitterligt rystede af kulde i dag med 300 g vinterdækken på.

3
0
Svar på denne tråd
 
 sne jubiiiii
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 19:30

Her hygges i stuen, brændeovnen er tændt og aftensmaden sat på tallerkner og dækket over. Vand er hældt parat på elkedlen og thermokrus hvor i der er puttet cacaopulver, er sat parat på køkkenbordet.

Jeg venter bare på at vores chauffører kommer hjem fra aften saltning på landevejene, så de kan få lidt mad og varm cacao.

 

Her daler sneen ned, flt ser det ud og jeg nyder hyggen.

 

Ja det betyder man skal tænke sig om i trafikken, og ja det betyder lidt mere besvær når man er heste ejer, men det er da hyggeligt med sne.


 


IMC nu med ny PROP.

 

 

 

Helt nye læder ridestøvler sælges.

www.heste-nettet.dk/marked/nedsat- helt-nye-derby-topper-laeder- ridestoevler/a/23987/

 

 

SORT HAVRE SÆLGES 4370 ST.MERLØSE

.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 20:01

Kristine: Bingo

Det er fra bogen: Den lange vinter blandet med flere historier om Lauras liv, som ikke er beskrevet i bøgerne.

Jeg nævner fx at de har 3 gæster i den lange periode. Det står der intet om i bogen, men......

 

Vi ved at Nellie Olsen ikke var en rigtig person, men en blanding af 3 piger, som Laura ikke kunne fordrage. Alle havde hun gået i skole med.

 

Een af disse piger giftede sig, fik et barn (Køn uvist) og hende og hendes mand skulle logere hos familie Ingalls i et par uger, mens manden byggede eget hus. Men han nåede det ikke, før de første snestorme væltede ind over byen.
Så de boede som uvelkomne gæster i 8 måneder. Da de var logerende, mente de ikke at de skulle hjælpe med at male hveden i kaffemøllen, vride halmbriketter i stalden eller på anden måde hjælpe til. De brokkede sig bare over kosten, tog de bedste pladser ved karkelovnen og havde iøvrigt ikke råd til at betale for end 2 måneders logi.


VH Pernille

 

"There's never enough time to do all the nothing you want."? -Calvin

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

2
0
Svar på denne tråd
 
 Hver sin lyst!
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 20:15

 

Ingen sne her, heldigvis, men der var lidt frost her til aften. Okay, hellere 2 graders frost og 1 cm sne end den evige regn!

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges, evnt. bytte.

1
0
Svar på denne tråd
 
 sne sne sne, hvor man kigger hen...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 21:32

Weeeeeeeee der ligger ca 15 cm udenfor og det vælter ned i STORE fantastiske snefnug :)

 

må se om jeg kan få et billede af det :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Sne eller sne
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 21:54

Vi har fået max ½ cm sne selvom vi bor på Sjælland, og da jorden er våd flere steder så forsvinder meget af det i samme øjeblik det rammer jorden.

 

Jeg ved ikke lige om jeg ser frem til en vinter med sne, vi er nemlig nærmest forsvundet fra kommunens liste over steder hvor sneploven skal køre. Så hvis ikke det var for en flink nabo med sneplov, så ville vi flere vintre have været sneet inde i lange perioder.

 

Det her er vores vej for 7-8 år siden, dog er billedet taget væk fra den offentlige vej, men der var lige så meget sne den anden vej. Det kostede 3 dage fra arbejde.

Billede

Et år kom kommunens sneplov slut marts trods der havde ligget sne fra før jul.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hingsteføl med særdeles god afstamning sælges

 

Killinger bortgives

0
0
Svar på denne tråd
 
 morgen sne
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 08:10

Jeg er stået op til 30cm sne her i nordsjælland.. - Det sner fortsat. MEGET.
Bilen tror jeg nok jeg må droppe at få ud, så venter på et lift af min mor, som har stor firshjulstrækker så vi kan komme ud til de firbenede.
Heste var inde før der kom sne i går, kl 15-16, så det bliver spændende at se hvad de siger.

Jeg er ikke fan af snevejr og vinter, det er alt for koldt til mig, medmindre jeg har 5 par bukser, 8 bluser, 3 trøjer, 1 jakke + overtræksbukser og gerne pandebånd og hue. Og så går jeg som en pingvin.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hyggeligt
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 08:38

Det er da hyggeligt. Husk vinterdæk og lavere fart


Venlig hilsen

 

M

 

 

Jeg troede ikke, at moderskab var noget særligt. Jeg tog fuldstændig fejl! :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Elsker sne.....
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 09:53

Jeg elsker sne og vintervejr - frost og flot solskin.

 

Lørdag var i Midtjylland fantastisk smuk, ingen vind og smukt solskin :-)

Så hestene var ude helt til kl 20

 

I dag stod vi så op til snevejr og blæst - brrrrr.

Heldigvis ikke de store mængder sne, som på Sjælland, kun et par cm, så det lige er lidt hvidt derude.

 

Så jeg lod hestene blive inde og hygge sig med lidt hø - mennnn det var altså ikke det hestene ville :-) Så de røg ud i sneen og blæsten - og de bimsede rundt og bukkede og hvinede :-) Normalt plejer de bare at tulle ud og spise hø eller græsse - så det var tydeligt nogle heste som havde det sjovt i sneen :-)

 

Håber dog at det ligger sig her over middag, så jeg kan komme afsted med traileren, for ellers må de få en ekstra fridag.

 

mvh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 11:21


Ja, jeg gør mig skyldes i at være "meget dansk" (kalder et blæsevejr for en storm!), når der kommer varsel om snestorm - jeg håber altid på det bedste og følger dmi nøje! ;D

Der blev dog ingen snestorm her, øv! Mens jeg var ved at ordne boksene blev regnen til slud, men det betød bare, at jeg blev helt våd og alt halmen klæbede til mig, da jeg skulle strø! ;D Og da jeg så kom hjem til min egen by fra hestene... ja, så var der kun regn!
Bor på Sydsjælland.

Min søster i Nordsjælland, derimod... hun sendte de flotteste billeder! Jeg er så misundelig!

Jeg skal ud at ride her om lidt og indvi de nye thermoridebukser - for selvom vi ikke fik sneen, fik vi sandelig temperaturerne og vinden alligevel! De lover dog fortsat mere sne, så mit håb er da ikke helt ude endnu! :D Men snevejrsridetur bliver det desværre nok ikke til i denne omgang.

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ponyernes vinterparadis
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 12:47

Her hos os ved Helsinge i Nordsjælland havde sneen tynget elbåndene ned i det flybare hegn, som ellers skulle holde ponyerne ude fra det høje græs. Jeg havde fodret med wrap i løsdriftstalden i morges, og da var de fire langhårede megaponyer inde. Men lidt senere gik de og udlevede alle deres højlands- og fjordpony-instinkter for at finde græs under sne. Skrabe, skrabe, skrabe, gumle, gumle, gumle....

Billede

 

Tre højlændere og en fjordhest gør, hvad de er allerbedst til

4
0
Svar på denne tråd
 
 kun et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 13:07

sne - hvad er det?

 

her på sydlangeland er der INTET - kun regn



0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 13:21

Valby var så smuk sent igår aftes, sneen dalede bare langsomt ned fra himlen, mens de fleste mennesker var indenfor, så sneen forblev uforstyrret og smuk på jorden.

 

Jeg bor på en allé og det så smukt ud med mange cm sne på træernes grene.

Her til morgen vågnede jeg spændt, men måtte konstatere at en del fra igår er smeltet, der ligger måske 5 cm :/

Vi har regn/slud lige nu, så det er nok derfor det smelter.

 

Og nede på gaden er sneen skæmmet af hjulspor og fodspor.

Men igår aftes var det virkelig flot!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke hyggeligt
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 13:40

Tja, jeg synes så ikke det var hyggeligt at vågne op til dette syn, 80 cm sne. Var dog glad for at døren åbnede indad.

 

Billede

 


Hilsen Helle

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 16:58

Sneede inde, bilerne kørte fast og kunne ikke komme hjem og fodre dyret før her til morgen :-( MEGET sne. 48 cm målte vi det til


Med venlig hilsen Cecilie :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ad sne!
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 23:49

Den her del ad Midtjylland er der ikke faldet så meget som et fnug, hvilket passer mig fint :) kan ikke døje sne


Nu Med Egen Hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2015 10:02

Heste-nettet bruger (2): jeg kan varmt anbefale de elefanthuer, som er lavet til at tage ind under ridehjelmen Dem kan man IKKE fryse i!


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Wintereventyr
Forfatter: 
Dato:  23-11-2015 12:54

BigWhopper: hvor kan man købe sådan én?

 

Lady Pernille: jeg nørdede en del i Laura Ingalls, da jeg var ung teenager for et par og 30 år siden. Utroligt at min hjerne kan huske en begivenhed fra en bog læst for mange år siden, men ikke hvor jeg lagde bilnøglerne i morges

LI og historien om hendes historier er jo spændende i sig selv.

 


Nu med skovtursquarter

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2015 13:27

Kirstine: Bla. Horze har dem (godt nok hvor de også dækker underdelen af ansigtet). Jeg kan ikke huske hvor jeg selv købte min, men den er af fleece og med tyndere stof på toppen af hovedet så hjelmen kan være der. Min lukkes foran halsen, og dækker så ikke selve ansigtet. Den er rigtig varm.


Hilsen Anne

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  23-11-2015 14:02

Kirstine *Jenson* Jeg nørder stadig. Men jeg er så også både pensionist og autist/ asperger.

Men hvis du vil vide mere om baggrunden og hvad man senere har opdaget så kan jeg anbefale denne side. Selvom den ikke er så aktiv mere.

 

Fx fik Ma (Caroline) en søn. Efter Carrie og før Grace. Freddie, der døde 9 måneder gammel.
Laura fik en søn, der døde kort efter fødslen.
Lauras datter, Rose, fik en søn, der også døde som spæd. Og ikke andre børn.

Ingen af Lauras søstre fik børn.


VH Pernille

 

"There's never enough time to do all the nothing you want."? -Calvin

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er totalt
Forfatter: 
Dato:  23-11-2015 20:00

Jeg er 33 år og ELSKER sne!!!

 

Så lykken var stor da jeg slog øjnene op til 1cm sne søndag morgen, og endnu større da det fortsatte og blev ved og ved og endte med ca. 20 cm! (y)

 

Gik over og afleverede min datter ved en legekammerat kl. 11:00 her var der 2cm, da jeg gik hjem (ca. 1,5km) var vores fodspor forsvundet og der va ca 5cm.

Da vi hentede hende kl. 14 var det stoppet med at sne, men der lå nu 20-25 cm!

 

SKØNT.

 

Desværre er det allerede igang med at smelte nu :(

 

Der var minus 6,5 grader imorges da jeg kørte på arbejde og plus 2,5 da jeg kørte hjem + lidt småregn :(

Øv vil hellere have minusgrader og masser af sne, frem for plusgrader og regn...

 

Billede

 

Her er et billede fra kl. 11 da vi gik

 

Billede

Og her er et billede fra kl. ca 14 hvor vi hentede datteren igen...

 

Billede

 

Og disse billeder er fra i dag kl. 16 - mine skønne julenisser :)

 

Billede

 

Billede

 


Venlig hilsen Christina


Små fødder sætter dybe fodspor...

 

Alt muligt sælges, børnetøj 0-6 år, legetøj, hjemmelavede ting osv.

*Klik klik*

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider