Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jeg er vild, han er blid
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 13:49

Overskriften siger sig selv. Jeg er vild, han er blid, hvordan mødes vi? Og jeg vil gerne lige sige på forhånd at hvis man skriver et eller andet i retning af: "I passer ikke sammen, drop ham" så skynd dig væk fra det her emne, jeg er ikke interesseret i dit svar.

0
5
Svar på denne tråd
 
 Hva snakker vi om
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 14:47

I hvilken retning mener du?

Forskellige/modsatte i forhold til hvad..

Livretter, job, oplevelser, fritidsinteresser, lagengymnastik???

Mødes på midten, måske? Du drosler lidt ned, og han rykker lidt ud af sin komfortzone.

Det er svært at komme med et konkret bud, når oplægget er så kort og unuanceret.

 

Venlig hilsen

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

3
0
Svar på denne tråd
 
 uddybning
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 15:04

Hold kæft man hvor er jeg vred. Har lige fået en besked hvor der stod at jeg ikke var klar til det forhold. Jeg har udtrykkeligt skrevet at jeg ikke gider sådan nogle beskeder. Selvfølgelgi er det meget nuanceret. Han er også vild og jeg er også blid. Men ja, også meget @!#$. Han vil ha det blidt og jeg vil ha det vildt. Jeg kan være meget rebelsk og ha er meget stille og rolig, følsom og omsorgsfuld. Og jeg er stærk og han har truffet nogle valg tildligere i sit liv han selv synes er svage. Vi har snakket om at han kan være naiv.

0
7
Svar på denne tråd
 
 Hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 15:21

Forskellighed er vel ikke nødvendigvis lig med problemer i et forhold.

Men kommunikation og rummelighed over for hinandens lyst eller mangel på samme er nok nødvendigt :-) Og ikke mindst respekten for hinanden må aldrig tilsidesættes, selvom man er uenig.

Spørgsmålet er jo så, om man er så forskellig, at der vil være nogle ting, som man må give helt afkald på for den anden. Kan man leve med det, uden at blive bitter?

Man kan jo vælge, om man kun ser problemer eller bare at man ikke har fundet løsningen endnu.. (Lidt lommefilosofi er altid godt )

 

Mia F.

 


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

4
0
Svar på denne tråd
 
 uddybende
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 15:32

Vi har begge været igennem nogle hårde ting som for mig har gjort at jeg er blevet lidt kritisk overfor nye mennesker. For hans vedkommende har det gjort at han er begyndt at acceptere dem mere. Han har sagt at han ville ønske jeg kunne elske verden igennem ham. Han har sagt at han tror jeg bliver nødt til at bliver lidt mere blid og han lidt mere vild for at vi kan mødes. Men det er også det at han er så omsorgsfuld og naiv jeg elsker ham for. Jeg tror nogle gange jeg har brug for det når jeg er vred over noget nogen har gort mod mig eller mod andre at han så bare accepterer det istedet at blive vred. Men jeg vil ikke være bange for at være rebelsk. Og på mange måder er jeg svag og han er stærk.

0
3
Svar på denne tråd
 
 Okay nu
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 16:28

Nu kommer jeg til at lyde tusse gammel osv. (Bær over med mig)

men det lyder som om I faktisk har en god fornemmelse for hinanden, set ud fra dit sidste indlæg.

At kende sine egne og den andens stærke og svage sider gør, at man kan komplementere hinanden. Det lyder det jo til, at I gør

 

Og det er jo tit sådan, at de opfarende og temperamentsfulde bliver mildere med årene. Og de milde og udglattende får lidt spidsere albuer. Det er jo det fantastiske ved at udvikle sig sammen.

Man starter fra hver sit sted og vikler sig så godt ind i hinanden, at det vil føles som en umulighed at skilles. Sådan har det været for os. Det har været en hård og lang vej. Men jeg ville ikke have været dén person, jeg er idag, hvis vi ikke havde valgt hinanden. Og holdt ved. Jeg er på nogle områder blevet stærkere og mere overbærende, og nogle områder har fået en del ar, men har overlevet pga min mands støtte og viden om, at han elsker mig trods mine fejl.

Kærlighed kommer i mange former (også for rebeller ;-D ). Kun du og din anden halvdel kender lige præcis jeres.

 

Venlig hilsen

Mia F.


Do not corner something that you know is meaner than you.

...

2
0
Svar på denne tråd
 
 Som vand og ild
Forfatter: 
Dato:  22-11-2015 20:13

Hmm sådan er jeg og min kæreste også - altså meget forskellige. Jeg er meget flyvsk, han er meget jordnær. Jeg er meget blid og overbærende overfor andre mennesker, min kæreste langt mere skeptisk. Jeg er optimist, han er realist til den pessimistiske side.

 

Hvordan mødes vi? Ja, nogle gange lader vi være. Jeg er lettet over at læse indlægget ovenover. Så er der da håb. Vi giver hinanden frihed til at være som vi er. Han behøver ikke lade sig overbevise om mine medmenneskelige holdninger og jeg må gerne ryste kærligt på hovedet over hans brok. Hvis jeg vil rejse, må jeg gøre det med andre end ham. Tilgengæld har jeg altid en privat dyrepasser som kender dyret

 

Jeg har engang været kærester med en mandlig udgave med mig selv, og et par fyre der var lige så blide som mig. Kors, det var kedeligt! Det er SÅ usægsed, og hvordan skal man kunne holde ud at bo i husstand med 2 udgaver og mig?! Hvordan skal noget som helst hænge sammen? Nej tak, jeg er ikke forelsket i mig selv, og kan meget bedre føle mig tiltrukket af min modsætning.


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Livserfaring
Forfatter: 
Dato:  23-11-2015 08:02

 

Ts, du lyder til at være meget ung og så forstår jeg bedre du beskriver dig selv som rebelsk. ;-)

 

Man siger at modsætninger mødes og hvad kan man lærer af en person som er ens spejlbillede som Trille 4 så udemærket beskriver det.

 

Da jeg mødte min mand så chekede jeg om vores stjernetegn kunne gå i spænd (ja, måske for nogle lidt for alternativt, men jeg er på mange måder alternativt tænkende! ) og jeg kan tydeligt huske at der stod nej, nix dårligt match, dog var det sådan at, hvis det fungerede så holdt det hele livet.

Nogle stjernetegn passer bare ikke sammen andre er perfekte sammen.

 

Min mand og jeg er på mange måder som nat og dag, men grundlæggende værdier som feks. børneopdragelse og politik, ser vi helt ens på. Vi har næsten holdt sammen i 30 år nu. :)

 

At forstå og, eller leve med et andet menneske er helt sikker ikke bare nemt, men det er meget lærerigt.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges, evnt. bytte.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider