Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Klip og bedøvelse
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 20:34

Hej er der nogle der ved hvor tæt på et stævne jeg må bedøve en hest som som skal klippes :)

Julie

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvilket præperat
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 09:30

det kommer an på hvilket præp. du vil bedøve med. Hvert enkelt præp. har en indlægsseddel der fortæller hvor mange dage der går før stoffet er ude af kroppen

 

 

Karina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 09:48

Som Karina nævner, det er helt an på hvad du vil benytte til at bedøve hesten med.

 

Evt. kan du spørger din dyrlæge :)


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 bedøvelse???
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 11:44

Hvad sker der dog i den Danske hesteverden i dag???

At skulle bedøve en hest når den skal klippes er da helt ude i skoven,vorherre bevares.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

1
2
Svar på denne tråd
 
 Svar til Den Gamle Smed
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 17:26

Som udgangspunkt vil jeg give dig ret. Langt størstedelen af de "klippeskrække" heste kan trænes til at kunne klare oplevelsen (det er ofte et spørgsmål om, at rytteren forberedes til opgaven, så vedkommende kan træne hesten).

 

Men et fåtal han være så ekstremt kildne eller følsomme, at det kan være en kæmpe hjælp for alle (også rytterens sikkerhed), at hesten får lidt at slappe af på. Ikke at hesten nødvendigvis skal fuldbedøves (jeg har set ret gode resultater med Sedalin, som "kun" sløver hesten, men den er stadig 80% vågen og med i oplevelsen), men nogen heste hidser sig så meget op, at læring kan være rigtig svært.

2
2
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider