Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jeg hader halloween...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2015 19:51

 

Alle de der skikke og traditioner som vi i Danmark får trukket ned over hovedet fordi butikkerne kan tjene lidt mere...

 

 

Jeg næger at deltage!

...men alligevel får der sneget sig nogle græskar på møddingen hvert år. Jamen hvor mange år har vi udhulet græskar? 10 eller 15 måske, max.?

 

Pigerne har i dag lavet græskar lygter. Da jeg var barn så var det allerhøjest en roe lygte og uden fest og gejl.

 

Så har vi bagt klamme fingre

www.mitfamilieliv.dk/klamme-ulaekre- smakage-fingre-til-halloween

også mest pigerne som styrede det, men de blev GODE! De ser virkelig ulækre og klamme ud, men smager ret godt. ;-)

 

Det er svært at være anti, når man samtidig nyder rollingernes glæde og (u)hyggen det giver.

 

Jeg kan stritte imod så meget jeg har lyst, men det er da også sjovt...

 

 

Hvordan fejre i halloween?


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

 

Islænder hoppe sælges.

5
0
Svar på denne tråd
 
 Men alle traditioner...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2015 20:25

...skal starte et sted og hvis man ser på hvor meget butikkerne tjener på julen, så er halloween vist ikke årets store indtjeningskilde

Nå men, vi fejrer ikke halloween i år, datteren er blevet 12 år og gider ikke rigtigt, men de 2 forgående år har vi været i Birkegårdens haver og se lygtetændning, skære græskar og kikke på de smukke haver

 

Mvh

Britt


 

 

Savnet er stort:

 

 

Lady Lianna 1984-2004

Magic 1996-2006

Cherie 1986-2009

Freja 1991- 2010

Miss Kath xx 1992-2014

 

Wintec wide dressur 16.5 - 17" KØBES

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  31-10-2015 20:56

Man bestemmer jo helt selv hvor meget, man vil gøre ud af det.

 

Jeg gør nu ikke noget ud af det, men nyder at se naboers pynt og lys i græskar og lys alle andre steder.


VH Pernille

 

"There's never enough time to do all the nothing you want."? -Calvin

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-10-2015 21:08

Jeg synes altså det der Black Friday er værre! Det er så ærke-amerikansk at det stinker langt væk af BBQ sauce og guns

Det synes jeg er hysterisk skal indføres her, der er intet hygge over det, kun en masse tilbud som butikkerne nok alligevel ville holde uanset hvad.

 

Nå. Halloween er jeg kæmpe fan af. Jeg elsker alt det uhyggelige, det er som skabt til mig :)

Og det passer perfekt til efteråret, som er min favorit årstid.

 

Jeg er dog også vokset op med det. Min stedmor er fra Skotland, så hvis far og hende havde mig omkring halloween, så blev det fejret!

Vi klippede lygter i sort og orange pap og satte lys i, vi dykkede efter æbler og spiste lakrisboller hængende i en snor fra loftet, med hænderne på ryggen.

Og så skar vi selvfølgelig græskar! I England har de meget mere halloween-ting end her i DK.

Så min stedmor købte sådan nogle kits med til os, med ske og skraber og hul-prikker, og en masse ark med figurer på. Så vi lavede ikke ansigter i græskar, men forskellige motiver, som enm kat, et spøgelse, osv :)

 

Så jeg er mega fan. Halloween indkapsler alt det jeg elsker (hygge, stearinlys, monstre, spøgelser, forventningens glæde) på den tid af året jeg elsker mest.

 

What's not to love :) Ville bare ønske vi kunne have lavet trick and treat dengang, men der "fandtes" halloween altså ikke rigtigt i Danmark endnu.

Og nu er jeg jo blevet lidt for stor ;)

 

Jeg bor alene, så når aldrig andet fejring end at pynte lidt op, skære græskar til altanen og så købe slik til de MEGET FÅ børn, der kommer forbi og rasler (ingen i år indtil nu!).

 

Når jeg ser min kæreste på søndag har jeg lokket ham til at halloweene med mig, vi skal se gyser, have halloween-pasta jeg har købt i Lidl, og skære græskar :)

Og måske i spøgelseshus i Otterup, det er altidn så hyggeligt!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

6
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan godt lide
Forfatter: 
Dato:  31-10-2015 21:58

Halloween, men vi gør ikke noget ud af det med to voksne i huset - udover en aftale om, at vi må spise slik i dag

 

Jeg fejrede Halloween i USA i 2007, da jeg var studerende og havde en stor omgangskreds og kæreste derovre - folk gik helt bananas med udklædning (og druk ). Der var Halloween-fester hver dag fra weekenden før Halloween og frem til d. 31.

Og ja, i Skotland er de også vilde med traditionen - der var jeg også til fest, og lejligheden var pyntet med rygende gryde, MASSER af spindelvæv og andre uhyggeligheder. Alle var klædt ud, og vi var vel en 50 mennesker - de fleste piger havde meget lidt tøj på, det må man åbenbart godt til Halloween De ELSKER at klæde sig ud i Skotland - alt er bare fancy dress.

I Frankrig og England har jeg været til mindre vennekomsammener til Halloween - en gang med udklædning, men ellers gik vi mere op i pynt, opfindsomme småkager og desserter og gyserfilm - man er vel blevet ældre I Frankrig rendte franskmændene rundt i udklædning på min mands arbejde - og det var altså bare et helt almindeligt kontor, hvor der ingen kunder kom inden for dørene, lidt mystisk tradition Dog et amerikansk firma.

 

Jeg ærgrer mig helt over, at jeg ikke skal til noget Halloween-halløj i år - de der klamme fingre er da for sjove!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 Halloween
Forfatter: 
Dato:  01-11-2015 00:32

Jeg fejrer det ikke. Kun hvis folk holder en fest med halloween-tema og jeg føler at jeg er nødt til at tage med ;)

 

Min fars mening om halloween er jeg til dels også enig i: Det er godt at vi er begyndt at få halloween til Danmark, for så venter de fleste butikker til efter den 31. oktober med at hænge julepynt op. Jul er hyggeligt, men der behøves ikke være pyntet op i mere end to måneder...

 

Jeg kan nu meget godt lide græskerlygterne, men jeg er også stor fan af lys foran huset i den mørke tid. Jeg synes i hvert fald at det er synd at mange danskere kun hænger lyskæder op udenfor i december. For min skyld måtte de gerne hænge fra november til slut januar, hvis ikke længere. Jeg synes det er hyggeligt


 

- Pernille

Der er intet geni, uden en smule galskab

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Allehelgensaften
Forfatter: 
Dato:  01-11-2015 10:50

Jamen har vi ikke altid haft det i danmark, bare med et dansk navn, og andre traditioner? Vi har da skåret roelygter, tændt stearinlys og snakket om/kigget efter spøgelser hele min barndom, sådan ca. omkring denne dato.

 

Hvad er de rigtige danske traditioner egentligt?

 

Pernille, jeg er vild med din fars pointe


 

 

Medlem af Bullerklubben

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  01-11-2015 18:14

Jeg elsker halloween og kunne sagtens finde på at gå all-in. Indtil nu er det dog kun blevet til græskarlygter, men en eller anden dag så går jeg amok og holder stor fest med oppyntning af hus og have. Har tusind ideer der skal afprøves


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  02-11-2015 07:16

Trille 4

 

kom vist an på hvor man er fra :)

jeg har aldrig skåret en roe lygte eller set en roe for den sags skyld før jeg flyttede fra København :D


Nu Med Egen Hest

0
0
Svar på denne tråd
 
 Alle helgens...
Forfatter: 
Dato:  03-11-2015 22:00

Den danske udgave hedder Alle Helgens Aften og iflg Wikipedia ligger den på den første lørdag i november måned.(aftenen før Alle Helgens Dag - sjovt nok ;-) )

Jeg husker heller ikke nogen specielle traditioner omkring den aften, men kan huske at der var et radioprogram, hvor folk ringede ind og fortalte om uhyggelige og overnaturlige oplevelser. Mwuuahh

 

Jeg er også en af dem der har svært ved at acceptere at diverse amerikanske traditioner skal trækkes ned over hovedet på os - f.eks. også valentines day. Synes det er SÅ kommercielt og opstyltet, så det mister al det romantik, som det jo ellers skulle fremme.

 

Mvh Jumbo

 


Prøv at leve i nuet...ikke i hvad-hvis-nu'et

(sagt af en klog mand på P4)

 

Man behøver ikke at være hestetosse for at være her -

men det hjælper ;o)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 10:30

 

Fik endelig læst billeder ind så syntes lige jeg vil sætteet par ind.

 

Billede

 

Billede

...

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges, evnt. bytte.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 11:21

Jeg er enig omkring Valentine's Day, det er for opreklameret og ikke noget kæresten og jeg fejrer. Det tager romantikken ud af det, at det er på en bestemt dag, frem for spontanitet.

Af samme grund har jeg heller aldrig været fan af mors dag og fars dag, jeg synes faktisk det er decideret fjollet, at os unger skulle stresse ned på posthuset som børn, når vi pludselig opdagede at NU var det mors dag i England og så skulle vi jo sende et kort til vores stedmor i England.

 

Jeg synes det er skaberi faktisk, kærlighed bør vises spontant. Men jeg skal love for der faldt brænde ned, hvis de kort ikke blev sendt. I England går de MEGET op i deres (skide) kort.

Til jul må man dukke hovederne i folks hjem, for ALLE sender julekort til ALLE, og ALLE kort hænges frem til fremvisning i hjemmet :)

Julekortene kan godt være hyggelige, men det der pjat med at man er et dårligt barn hvis ikke der er kort og roser på en bestemt dag, det synes jeg er for plat altså.

Men sådan er det med traditioner, de kan nogle gange godt udvaske selve pointen (som jo er sød nok i princippet).

 

Black Friday fatter jeg ikke vi har herhjemme.

Det næste bliver vel, at vi får thanksgiving!

 

Men halloween, det er altså hyggeligt. Vi har jo allehelgensaften i forvejen, og halloween stammer jo altså oprindeligt fra Irland, ikke USA.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 17:17

Sophie: Jeg giver dig helt ret

 

Dog: Thanksgiving Jeg vilel ønske at nogen ville byde mig........... ene og alene fordi jeg gerne ville smage. Især hvis min vært går all in. Med stuffing, hel kalkun og alt det andet der hører til


VH Pernille

 

"There's never enough time to do all the nothing you want."? -Calvin

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 20:56

Pernille: Okay okay, jeg gad måske godt smage al den mad..... :P

Jeg så lige det afsnit af Gossip Girl, hvor de holder thanksgiving. Pumpkin pie, kalkun, tranebærsovs, ja man forstår dem vel egentlig godt, haha..


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  19-11-2015 13:06

Er det bare mig der ikke helt forstår argumentet med Valentines dag? Tror nu aldrig vi har holdt det, men det er mest fordi det ikke er en tradition ikke fordi jeg synes det er for kommercielt.

 

For hvad så med julen....? Den burde da også handle om kærlighed, men hvis der er noget som er kommercielt så er det da julen. Skal vi afskaffe den


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vi fejrer det ikke..
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 00:10
Hvert år kommer jeg til at tænke på noget jeg så i TV en gang om Holloween i USA, hvor der blev begået endnu flere mord d. 31/10 end "normalt"..

Men vi skærer græskar ud og sætter lys i for hyggens skyld. Min datter er ikke så gammel, at hun forstår noget af det endnu, men skal hun fejre det senere hen i livet, (det gør mange institutioner jo i dag), så er det bare sådan.

Ud over det jeg husker fra TV om mordene, er det da meget hyggeligt. Især for børnene.

Heste sladrer ikke - men det burde tilskueren gøre!

Stop dyremishandling.

 

<3 Mor til Merle Karoline 23/1-14 <3

 

Heste er livskvalitet for mig

0
0
Svar på denne tråd
 
 Amerikansk dag
Forfatter: 
Dato:  21-11-2015 09:02

Den eneste 100% amerikanske dag vi fejrer i Danmark er vel Mors dag, alle de andre europæiske helligdage.

 

Valentine's Day er fx irsk, og ikke grundlæggende kommerciel da man fx bare kan aflevere en lille skrivelse, det behøves jo ikke være blomster, restaurantbesøg eller vanvittige events. Det er jo hvad man gør det til.

 

Allehelgensdag (Halloween) og Allesjælesdag er begge katolske helligdage. De falder hhv 31. oktober og 2. november.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hingsteføl med særdeles god afstamning sælges

 

Killinger bortgives

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider