Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 What to do ?? Vedr. handel
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 00:25

Hej HN.

Jeg har brug for et råd.
Har sat en sadel til salg, og d. 9 ringer der en som er interesseret i den, og vi aftaler at han kommer d. 10 lidt over 8 om morgenen, og henter sadlen, og jeg lover SELVFØLGELIG at jeg tager den retur hvis den ikke passer hesten.
Dog vil jeg gerne have det af vide hurtigt.
Jeg tager mine forholdsregler da man jo ofte høre alt muligt, så jeg gennemfotograferer sadlens stand lige før afhentning, samt udfylder kontrakt med følgende tekst.:

Vedr. salg af sadel.
Kentauer Elektra Dressur sadel 16 ½"
Fit 3
ID.:

Sadlen sælges i god vedligeholdt stand, rengjort, og uden nogen form for skader.
Sadlen har almindelige brugsspor, og har monteret stigremme og stigbøjler m. blå gummi indlæg.
Sadlen er gennemfotograferet før udlevering til afprøvning.
Hvis sadlen ikke passer hesten tages sadlen retur, inden for 24 timer,
såfremt den ikke har nogen form for ridser eller skader, og er i samme stand som ved udlevering.

Sadlen er d.d. gennemfotograferet, som dokumentation af sadlens stand.


På originalen sidder der så 3 billeder af sadlen her

Med sin underskrift erklærer sælger at sadlen er ubehæftet, og i god stand, uden nogen skjulte skader eller mangler.

Med købers underskrift erklærer denne at have modtaget en sadel i god, velholdt stand, og såfremt sadlen skal returneres, leveres den tilbage i samme stand som ved udlevering, sadlen må prøves på hesten, men ikke rides i, hvis den skal returneres.

Og herunder er så sælgers (min) og købers underskrifter.



Jeg hører så ikke noget fra køber før d. 13 hvor jeg modtager en sms at den ikke passer, og de leverer den retur i dag.
Nå ja, det er da ok, de skal da ikke have den når den ikke passer, på trods af fristen er overskredet.
Syntes ikke jeg ville være en kælling, og der har været henvendelser nok på den, og trods jeg jo har sagt den var solgt til flere i de sidste dage.

Dog skriver jeg til køber at i dag (d.13) passer ikke så godt da jeg ikke rigtigt er hjemme, og siger at det vil passe mig meget bedre lørdag imellem 10-13.
Hvortil køber svarer" Det prøver vi :-) Jeg er i byen ved 15/16 tiden så gir jeg lige et kald, ellers i morgen :-)"
Køber var lidt svært at få til at forstå jeg ikke kunne nå det og sender mig omkring kl 15/16 en sms at han kører igennem min by om 15 min, hvilket jeg bare svarer "Det kan jeg ikke nå".

Fredag aften har jeg en henvendelse på sadlen, fra en fra Århus, og aftaler at jeg tager den med derned da jeg skal derned i weekenden, det passede jo super.

I dag udebliver køberen så ???
Og efter kl 13 skriver jeg så følgende sms til køberen.

Billede

 

og ca 1½ time senere hører jeg fra køber, og så går det ellers stærkt med at blive svinet, og da jeg fortæller ham jeg finder ham ret grim, og uopdragen i hans opførsel, får jeg at vide hele verden jo ikke drejer sig om mig ???

Hans kone skulle aflevere sadlen, og hun havde så ikke mit nummer, og havde taget et nummer på krak, og jeg var ansvarlig for ikke at have svaret ???

 

Og trods jeg har meddelt dem jeg ikke har mulighed for at tage imod sadlen, tropper konen op på min adresse og besætter indkørslen, selv efter at dem i huset har fortalt at jeg ikke var hjemme, og at jeg nok først var retur mandag.
Bilen holdt vel i en halv time i indkørslen efterfølgende ???
Jeg var simpelthen målløs da jeg blev ringet op og hørte det hjemmefra, og da jeg så modtager denne trussel på telefonen kontaktede jeg politiet.

Der er et opkald imellem, hvor jeg skulle stå til ansvar for hvem der åbnede min dør da hans kone var der.

Billede

 

Her til aften har køber endda ringet til min mand, og forsøgt at klare det den vej, der havde han bare glemt at fortælle det hele.

Nu er det så jeg spørger jer hvad ville i gøre nu.

Jeg har jo været nødt til at aflyse aftalen med hende Mette i Århus i morgen, da jeg ikke har sadlen.
Og jeg har mildest talt ikke lyst til at lukke sådanne mennesker ind på min grund.
Men skal jeg forbarme mig, og gøre det og tage sadlen retur.

Jeg beklager det blev sååååååå langt..
Det har været lidt af en oplevelse at sælge sadel.


Team Rahmberg
Find os på Facebook

*
Super springhest på 173 sælges til langt under pris

Sælges nu til KUN 49,500. 00.- Kr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 JEEEEEZ...
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 02:38

...hvor kan folk være 3-årige i deres hoveder! - altså ikke dig - men køber...

 

"Hvis ikke jeg får min vilje - også selvom jeg ikke selv overholder aftaler - så flejner jeg som kun en 3-årig kan og truer med at tage din madpakke" MODENT

 

Nu ved jeg ikke hvor køber bor henne ift. dig selv - men ellers kunne du jo evt. selv hente sadlen? Ikke fordi du ikke er i din fulde ret til at fastholde at han har købt sadlen - men simpelthen for at slippe af med brokøret...

 

Jeg har selv lige solgt den ene af mine springsadler - og der har jeg kørt ud med sadlen. Det koster måske lidt, men jeg er fri for at lave div. kontrakter på udlån, med risiko for "bøvl" efterfølgende.

 

I øvrigt - så ville jeg ikke selv købe sadel hvis ikke man måtte prøve at ride i den... At sadlen kan ligge på hesten på staldgangen er jo ikke ensbetydende med at man selv kan ride i den, eller at den dur til hesten under rytter...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-11-2015 10:46

Sørg for at gemme alle sms'er mv. Vælger du at ringe til dem så optag evt. samtalen - men gør dem opmærksom på, at du gør det.

 

Hvis du hører mere fra dem, så send dem en sms, hvori du skriver, at de ifølge den underskrevne kontrakt havde 24 timer til at returnere sadlen, dvs. semest d. XX-11-2015 kl.?? Du gav dem derudover en yderligere mulighed for at returnere sadlen lørdag d. 14-11-2015 ml. kl. 10-13.

Den mulighed benyttede de sig ikke af, så derfor opfatter du handlen som værende afsluttet og forventer derefter ikke yderligere korrespondance mellem jer.

Husk at skrive datoer og tidspunkter på.

 

Er du meget flink, kan du give dem endnu en chance for at returnere sadlen, men igen, skriv at kommer de ikke med sadlen i det tidsrum, er handlen afsluttet, og du ønsker derefter ikke nogen form for kontakt med dem.

 

Fortsætter de med at kontakte dig, efter at du har frabedt dig yderligere kontakt med dem, så ignorer dem.

Så stopper de sandsynligvis. Hvis ikke, sender du dem en sidste sms, hvor du advarer dem om, at såfremt de fortsætter, vil de blive politianmeldt.


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

9
0
Svar på denne tråd
 
 Har de betalt?
Forfatter: 
Dato:  16-11-2015 23:17

Jeg tænker, de har vel betalt, ikke?

 

Har de det, tja så har de som Ibh siger, jo iflg. kontrakten overskridt deres 'returret', og med dén opførsel, så havde jeg dælme da ikke gidet være flink eller large eller noget som helst - de må da ha' drukket af natpotten ;)

 

Jeg ville ikke give dem en ekstra chance, du har været flink og givet dem en ekstra frist - du har en kontrakt de har underskrevet, hvor der står tydeligt hvad handlens betingelser var og dem har de selv skrevet på, og så er den ikke længere.

 

Tror jeg ville sende en sms med noget hvor sagen ligesom 'lukkes', bliver de ved, ville jeg meddele dem at fortsætter chikanen på nogen måde, vil det blive politianmeldt.

 

Det lyder ret voldsomt, og så over en sadel - tænk at man vil være sig selv bekendt med sådan en opførsel???

 


Rollo

 

Rollo's Dyr

Hjemmeside | Facebook

West Highland White Terriers

Dværgvædder kaniner i Satin og Rex

3
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for respons
Forfatter: 
Dato:  17-11-2015 08:43

Tak for jeres svar og respons.

Jeg sendte en mail lign. ordlyden som Ibh skriver, og så fik jeg ellers svinere igen, og endnu flere trusler.

Køberen er nu politianmeldt for trusler, og politiet har fået alle smsèr og kontrakten.

Men tænk at havde de nu sagt damn vi har lavet en fejl..
og evt skal jeg så ikke dække portoen så du kan få den solgt til hende i Århus, så havde alle været glade ..

Jeg har aldrig oplevet noget lignende.


Team Rahmberg
Find os på Facebook

*

 

7
0
Svar på denne tråd
 
 lige præcis derfor
Forfatter: 
Dato:  20-11-2015 20:03

sælger jeg mine sadler kontant men billigt da jeg ikke orker at skulle bruge tid på idioter,-

 

Hvad nu hvis du gav dem inu en chance og så kom de med en skadet sadel.....så skal du igen slås med dem!

 

Jeg har en gang lånt en sadel ud til en kendt person og tænkte at det var da et ordentligt menneske....men sadlen kom beskidt og ridset tilbage ...så aldrig mere udlån,-

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider