Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Søvn.. :3
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 20:24

Hej..

De sidste par nætter har jeg ikke kunne falde i søvn, så jeg ville spørge om i havde nogle tips til at falde hurtigere i søvn?

Jeg håber i kan hjælpe!

Knus

 


Always be youself

Unless you can be a

unicorn

Then always be a unicorn! <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 søvn-tips
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 21:05
1
0
Svar på denne tråd
 
 Motion
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 22:01

Dyrk en masse motion i løbet af dagen. Så kroppen er fysisk træt. Det plejer at virke for mig.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak indtil videre!
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 21:42

det lyder rigtig lovende med den mand, og at dyrke motion vil jeg bestemt også prøve.. Men i må stadig gerne komme med forslag, hellere for meget, end for lidt!

 

Hej så længe..! <3


Always be youself

Unless you can be a

unicorn

Then always be a unicorn! <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Søvn zzz
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 22:03
1) Ved du hvorfor du ikke kan sove? Fjern årsagen.
Herunder, husk din søvnhygiejne.
Stå op på samme tidspunkt. Gå i seng på samme tidspunkt. Dyrk sport om dagen, men giv dig nogle timer fra du er færdig med sport, kaffe osv og frem til sovetid. Alkohol hæmmer frigørelsen af søvnhormonet melatonin, dvs man får dårlig søvnkvalitet.
Fjern mobil, spændende bøger tv og andet som stimulerer til at holde vågen. Vil du læse, fordi det er håbløst at sove, så stå op, læs noget kedeligt og gå i seng når du er træt.
Kan du slet ikke sove, (og er der ikke en specifik årsag, fx støj, depression osv) så kan det paradoksalt nok hjælpe at gå SENERE i seng, så man falder om som en sten, i stedet for at vente forgæves på søvn. Stå stadig op til normal tid.

2) Jeg er læge, og tilhænger af at man snyder og gør det nemt. Melatonin kræver recept, men er godt ved jetlag og efter for mange nattevagter. Varm mælk med honning virker ofte lige så godt som sovepiller... Men uden bivirkninger.
1
0
Svar på denne tråd
 
 Mit råd...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 08:37

... er at skabe nogle rutiner om aftenen, så du gør det samme den sidste halve time før sengetid hver dag.

Undgå fjernsyn og mobil, læs f.eks. lidt i en bog som du HAR læst i forvejen (dvs ikke noget hvor det er spændende eller du lige skal læse et kapitel til). Drik en halv kop "god nat te" (lad den trække længe, men lav kun en halv kop, så du ikke skal op midt om natten.

 

Hvis jeg har svært ved at sove, prøver jeg med min egen version af meditation. Jeg vælger en tanke at fokusere på - f.eks. kan jeg mentalt ride en tur i skoven - lukke øjnene, fokusere på at opleve turen - mærke hesten, solen i ansigtet, vinden i håret, høre fuglesangen, ride ned ad yndlingsstierne, se der går et rådyr.... SNORK!!

Samme tur hver gang - det skal ikke være spændende, bare noget jeg kan fokusere på og leve mig ind i.
Det kan også være andre ting - bare det er gentagelse af noget jeg kender, der er uspændende, men behageligt.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meditation til søvn
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 08:46

Jeg har tidligere haft søvnproblemer da jeg bestræber mig på high performance living. Det er med mange bolde i luften til dagligt.

 

Jeg kender en super dygtig psykolog i aalborg, som har lært mig at mediterer. Det gør jeg en til to gange om dagen - altid før sengetid. Det clearer mine tanker fuldstændig, og så sover jeg bedre om natten.

 

Det er desuden videnskabeligt bevist, at hjernen har brug for nogle breaks i hverdagen, i forbindelse med søvn.

 

Også - ingen kulhydrater efter kl. 17-18. Det har stor indvirkning, også selvom man tror at det vedrører selvfølgelig ikke en selv. Det gør det, for det er sådan maven og hjernen fungerer.

 

Alternativ er at gå en 20-30 minutters tur. :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nemt nok
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 09:49

 

Stil dig op i fodenden af din seng og fald... i søvn. ;-)

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

 

Islænder hoppe sælges.

1
0
Svar på denne tråd
 
 White noise
Forfatter: 
Dato:  10-10-2015 07:28

Min kollega bruker white noise, findes på YouTube tube. Det er alt fra instrumental musik til Lyden af et køleskab

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak skal i have!
Forfatter: 
Dato:  20-11-2015 21:45

Tak allesammen, det lyder meget lovende. Det burde hjælp, det prøver eg ihvertfald

tak fordi i brugte tid på at svare ????

 

~Knuzz


Always be youself

Unless you can be a

unicorn

Then always be a unicorn! <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-11-2015 22:23

Jeg har også altid haft problemer med at falde i søvn :)

Siden jeg var barn faktisk. Jeg ligger og tænker og spekulerer altid, har aldrig kunnet få ro på tankerne når jeg først lå i sengen.

 

Nogle ting synes jeg dog hjælper. Jeg bruger tid på computeren om aftenen, og det blå lys fra skærmen (gælder også mobiler) snyder vores hjerne til at tro, at det er dag, og derfor er det mega svært at falde i søvn.

Så jeg har hentet et gratis, meget populært, program til computeren der hedder f.lux

Indtast din lokation (by) og vupti, så gør den arbejdet for dig.

Baseret på hvor du er i verden, ved programmet hvor højt på himlen solen er. Jo senere på dagen, jo mere af det blå lys fra skærmen fjerner programmet.

Sidder man midt om natten får skærmen et rød-brunt skær, fordi stort set alt blåt lys er fjernet.

 

Det er genialt. Programmet har en "movie-mode", som man kan slå til hvis man vil se film eller spille computer og derfor har brug for "normale farver".

Men hvis man bare sidder på facebook eller HN er farverne jo ligegyldige, og der er programmet rigtig smart :)

 

Jeg har endnu ikke undersøgt om det findes til iPhone endnu.

 

Noget der hjælper på selve tanke-mylderet (som jeg altid har haft uanset alder) er at skrive mine tanker ned.

Jeg har en lille gratis app, så hver dag inden jeg skal i seng skriver jeg 3 gode ting i app'en, som er sket den dag.

Skriver også bekymringer og "store tanker" ned, for så er de ligesom på plads og gemt væk et sted, og så holder tankerne forhåbentligt mund, når jeg skal sove ;)

 

Motion osv virker ikke på mig - jo det er nemmeRE at falde i søvn, men jeg falder aldrig bare om uanset om jeg har dyrket hård motion eller ej.

Få gange er jeg faldet i søvn i løbet af 20 minutter, det var da jeg rejste til Australien. Jeg sover ikke godt på fly. Da jeg endelig kom hen til en rigtig seng, var jeg så medtaget af jetlag at jeg faldt død om på sengen, blev vækket efter 4 timer og anede ikke hvor jeg var eller hvad årstal vi havde


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider