Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 God eller dårlig stil?
Forfatter: 
Dato:  11-11-2015 10:04

 

Er den vase god eller dårlig stil?

 

Billede

Den er 18 cm høj.

 

Hvad syntes i?


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

 

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 God eller dårlig?
Forfatter: 
Dato:  11-11-2015 10:54

Det siges, at smag ikke kan diskuteres, så jeg kan kun komme med min helt personlige holdning.

Jeg bryder mig ikke om den. Der sker ligesom for mange ting på een gang: Den firkantede form, det geometriske mønster i guld, de små indridsede streger (og detajleorienteret som jeg er, irriterer det mig lidt, at de ikke er helt parallelle med det geometriske mønster, det er sikkert svært, så jeg ville nok have udeladt dem helt).

Da det er en vase, ville den efter min mening tage lidt for meget opmærksomhed fra blomsterne, og så er jeg generelt heller ikke glad for guldtryk på vaser (jeg synes også at den famøse Kahler-vase med striberne er ret kikset, selvom den nok anses for at være god stil).

Stil og smag er måske ikke helt det samme, men noget som er stilfuldt, er som regel noget man kan holde ud at se på år efter år uden at blive træt af det. Det går ikke af mode. Det er jeg ret sikker på, at jeg ikke ville kunne med denne.

 

Det er min helt personlige holdning. :-) Noget andet er at en vase eller lignende jo sagtens kan have en meget personlig betydning. Jeg har f.eks. en te-kande som er sort og blå med guldtryk, og den vil jeg betegne som direkte dårlig smag. Den er grim, men jeg elsker den, da den har stor affektionsværdi for mig (arvet fra min mormor), og så er sagen jo en anden.

 

Lene


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

5
0
Svar på denne tråd
 
 En sjov ting.
Forfatter: 
Dato:  11-11-2015 11:44

 

Lene / Tak for dine ord. :)

 

Jeg mener jo netop at smag kan diskuteres. Og det er nogle gange rigtig sjovt, at høre hvad andre syntes om samme ting.

 

Vil give dig ret i at Kähler vasen (urnen) er kikset. Til sammenligning så syntes jeg faktisk denne er pænere.

Den ligner i det mindste IKKE noget jeg forestiller mig at blive begravet i en dag! (men måske bliver det hip!)

 

Billede

 

Prisen taget i betragtning så vil jeg lige give den en chance.

Syntes det er sådan en jeg "godt kan li" at kikke på med sin anderledes kantede form.

 

Hvilket buket der vil se yndig ud i den må komme an på en prøve, måske franske annemoner... Haven er dog lidt kedelige nu.

 

Men ja enten kan man li' den eller også kan man absolut ikke li' den. Tak igen.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

 

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  11-11-2015 16:08

Den er virkelig ikke pæn (og det er sagt meget, meget sødt)

 

Jeg tror det er formen på den og at de blander både sort og guld. Samtidig også for mange irriterende streger i vasen og sådan. Nej nej nej.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  11-11-2015 19:03

Enig med Sandra.

 

Man må ikke blande sølv og guld, er en regel jeg har lært :)

Derudover kan jeg ikke lide at den er kantet, og der er mærkelige streger.

Den er for rodet og bare ikke pæn synes jeg.

 

Derudover får jeg frygtelige associationer til Kähler-vasen pga farverne :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vase og fuglesang
Forfatter: 
Dato:  11-11-2015 20:17

 

Hehe.. Jeg vil sige, at den er mere speciel end køn!

 

Jeg tror der skal en stor buket, med store blomster i. Så blomsterne kommer til at virke overvældende i sig selv! :-)

Pppsssst piger .. Den er ikke sort - det er bare sølvet, der har fanget noget sort i baggrunden!

 

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vaseri
Forfatter: 
Dato:  11-11-2015 21:33

Jeg vil sige det sådan, at jeg skulle mobilisere al min dannelse og gode opdragelse, hvis jeg fik den i gave

 


Nu med skovtursquarter

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  11-11-2015 21:35

Opfylder ikke mine krav til en vase - at den skal fremhæve blomsterne.


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Smil over hele 5-øren
Forfatter: 
Dato:  12-11-2015 08:23

 

Lige til info, så er der kun guld på den, intet sort eller sølv. Guld og så nogle "myrespor". Det er nok lyset der snyder.

Den er lavet i hvid porcelæn, hverken fajance eller keramik.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

 

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bryder mig ikke...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2015 10:12

... om konceptet "god stil" eller "dårlig stil".

Den kan være god stil hvis den passer ind i det hjem hvor den er placeret - eller dårlig stil hvis den ikke gør.

Der er masser af ting i mit hjem der ville være totalt kiksede hvis de ikke var netop hvor de er - men i MIT hjem, i MIN sammenhæng - der passer de ind og er MIN stil.

Så kan du lide vasen, og vil den passe i det hjem hvor den skal bo - så er den dejlig! Sneg den sig ind i mit hjem, ville den promte blive smidt ud.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

3
0
Svar på denne tråd
 
 Den er fed...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2015 00:04

Synes egentlig vasen (begge) er fede både som guld/hvid (som de er rigtig) men også hvis de havde haft kontrastfarve - fx sort.

 

Når det er sagt så er smag og behag jo forskellig - og det er folks stil og indretning også. Så hvor den vil være fed til ét hjem - ville den være ligså ufed i et andet hjem, alt efter resten af hjemmets indretning :)

 

 

 

 

 

 

 

M.v.h

Sheila

 

Passion for fashion, horses & technology

 

New project:

http://horseshop.dk/hesteudstyr/

horseshop.dk/hesteudstyr/pad- underlag/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vase smag
Forfatter: 
Dato:  13-11-2015 17:57

Jeg kan godt lide den, især dens form, er ikke altid vild med guld , men her er det ok , så med nogle blomster i skappe farver , tror jeg det vil se godt ud.


HORSEBJERG

Stutteri og Kennel

Opdræt af Oldenborg Pinto Knabstrupper

Grand Danois


horsebjerg.webbyen.dk/


granddanois-horsebjerg.webbyen.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg synes
Forfatter: 
Dato:  13-11-2015 22:50

at den er virkelig flot, og den vil passe perfekt ind i mit hjem, som bærer præg af at jeg ELSKER guld og lidt anderledes ting Hvor har du købt den ? den må helt klart på min ønskeseddel til jul.


Med venlig hilsen


Lene



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider