Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Angående smerter og læge kan ikke hjælpe
Forfatter: 
Dato:  10-11-2015 12:20

Hejsa Kære Hn´er

 

Det bliver lidt langt det her!

 

Det er frygteligt og skal søge andre mennesker med samme eller lign situation som mig, men håber på at få hjælp eller lign fra andre.

 

Jeg er en pige på 28 år, bor i Hjørring, Nordjylland, er uddannet salgsassistent.

 

Sagen er den at jeg i 2011 løfter en tung kasse på mit arbejde, får et smertefuldt vrid i min lænd/hofter, smerterne går fra fødderne og op i nakken, jeg ser stjerner (ligesom man kan risikere hvis man falder uheldigt af hesten), jeg får hurtigt hjælp af en medarbejder, og jeg forsøger og sidde og komme til mig selv, vi bliver enige om og gå op og holde pause så jeg kan komme op af mig selv, men for dælen det gør ondt! Skal op af en trappe, for at komme op i frokost stuen, det gør jeg på trods af smerter!

 

Arbejder efterfølgende i 3 kvarter, men må smide håndklædet i ringen!

Jeg kommer til lægen, som mistænker en diskuprolaps, men det er kun udefra min fortælling af mine smerter, han undersøger mig ikke eller tager nogle test, jeg havde VIRKELIG ondt!

Bliver sendt hjem med smertestillende (ibumetin 600 mg og panodiler)!

Smerterne aftager en bitte smule, men søndag er det helt galt igen, kommer til vagtlægen, som mistænker en muskel/nerve der sidder i klemme, da jeg nu begynder og have iskolde fødder, og følelsesforstyrrelser i mine ben, værst i venstre.

 

Egen læge igen, mandag, men ingen hjælpe og hente her, han undersøger mig ikke.

Jeg går hjemme i 1 mdr. uden hjælp fra nogen, kun smertestillende!

Jeg skifter ret hurtigt læge, da jeg er dybt frustreret, kan ingenting, andet end ligge og hvile mig, og gå MEGET små turer, bare min hund skubber til mig, eller min kæreste vil give mig en knuser, gør det ondt!

 

Da jeg kommer til ny læge ca. 1,5 mdr efter skaden er sket, kan jeg nu gå nogenlunde, og kører bil, men løfte noget kan jeg ikke så er smerterne simpelthen ulidelige!

 

Lægen ved heller ikke hvad han skal stille op, men han sender mig til røngten på sygehuset, vi får svar, og det viser ingenting!

 

Jeg har det ikke meget bedre, men pga. jeg er ved og gå helt i hårdknude psykisk, vælger jeg og starte op på mit arbejde igen, løfter ikke noget de første 3 uger, men det er dejligt og være i gang, er dog ubeskrivelig træt hver dag når jeg kommer hjem!

 

Lægen vil ikke gøre mere pga. røngten ikke vidste noget!

 

Jeg starter i motionscenter, for jeg føler bare jeg er nødt til og gøre noget for at få det bedre, når andre ikke kan hjælpe!

 

De første 14 dage, er slemme, det gør SÅ ondt, smertestillende hjælper ingenting længere! Så begynder det dog og gå en smule bedre, men jeg træner nu KUN for at holde mine smerter nede så jeg kan passe mit job bare nogenlunde, efter 8 mdr. efter skaden, forsøger jeg og banke i bordet, for jeg kan mærke noget er HELT galt stadigvæk, lægen indvilliger i og sende mig i scanning af min lænd, jeg ber virkelig til den viser noget, men nej heller ikke her får jeg svar på noget, alt ser normalt ud!

 

Året bliver 2013, og jeg opsøger min kiropraktor, og fortæller om hele situationen til hende, og hun ved ikke hvad der er galt, men hun kan mærke og se at jeg er HELT skæv i skroget, og hun begynder og sætte det stille på plads, med en masse behandlinger. Det hjælper faktisk en smule, smerterne er ikke længere så stærke, og det smertestillende bliver smidt væk (hader og tage smertestillende).

 

Sommeren 2013 går det galt igen, jeg får et nyt smæld i min lænd, og det gør igen EKSTREMT ondt, jeg er her blevet stædig og sur på min læge, derfor kontakter jeg slet ikke ham, vælger derfor og kontakte min kiropraktor, og hun sygemelder mig i en uge, da hun kan se og mærke at jeg har en irriation i venstres slimsæk i venstre hofte, jeg skal være i ro, og får små behandlinger i denne uge.

 

Det bliver stille bedre, efter min krop får ro. Jeg starter derfor op på job igen!

Dog når jeg kun og være på arbejde i 1,5 mdr. så får jeg fyresedlen, min verden falder sammen! Havde ikke set den komme! Fagforening på, BUM, de har fyret mig uberettiget, og jeg får erstatning!

 

Min krop bliver faktisk bedre i det halve år hvor jeg går sygemeldt, og jeg får virkelig trænet den godt op, og jeg føler bare jeg igen er klar til og komme på arbejdsmarkedet, og kommer i praktik i en Kvickly. De får dog afvide at jeg har nogle skåne hensyn, som skal tages hensyn til, og det forstår de fuldt ud! Den mdr jeg er i praktik, bliver der taget hensyn til mig, og det er rart og komme ud igen og arbejde, og os et arbejde min krop kan være med til.

 

Det viser sig at de har brug for en vikariat i 1 år, og jeg får derfor tilbuddet, og jeg siger at det vil jeg vildt gerne, hvis bare mine skånehensyn bliver overholdt, det gør de desværre kun de første 14 dage, og efter en uge, med ALT for mange timer og løft, bukker min krop under igen, smerterne er tilbage!

 

Jeg er igen sygemeldt!

 

Jeg går her til min læge og forsøger og få noget forståelse, altså det går bare SÅ meget ud over mit arbejde, og det er pisse frustrerende ikke og vide hvorfor min krop opfører sig sådan!

 

Efter en del besøg, får jeg henvisning til fysioterapeut, og går igang med træning igen, og det går stille den rigtige vej, er sygemeldt i 3 mdr. denne gang!

 

Bliver meldt rask august 2014, og i oktober starter jeg i et vikariat i en bette butik, hvor jeg bare elsker det, min krop skal lige igang selvfølgelig, men jeg er godt tilfreds med hvordan jeg har det.. Det går godt i 3,5 mdr... BANG!

 

Så får jeg et nyt smæld/vrid i min lænd/hofter! Sygemeldt igen!

Lægen vælger og sende mig til en Reumatolog i Aalborg, han sender mig videre til ny røngten og scanning, af lænd og hofter.

Ingenting viser noget usædvanligt her.

Dog er der tilkommet en Hix-læsion i de nederste discus... Men ikke noget han mener skal forårsager disse smerter. Han kan ikke hjælpe mig yderligere, og råder mig til at bibeholde min træning i motionscenter og fortsætte hos en fysioterapeut.

 

Det er virkelig ubeskrivelig frustrerende for man HAR smerter, og der er bare ikke noget som indikere at man skal have så ondt!

 

Jeg kommer tilbage på job efter 2 mdr. igen med skåne hensyn, og jeg har ved hjælp af min nye fysioterapeut fået gode redskaber og behandlinger, og kan faktisk for første gang siden 2011 sige at jeg har 4 ud af 7 dage uden smerter, det er fantastisk... Mine timer på job er blevet sat ned fra 37 til 30 timer, og har ikke så meget tungt løfte arbejde.. Jeg er glad!

 

Desværre kommer sommerferien, og det er ikke muligt at bibeholde mine skånehensyn da der er manglen på medarbejdere...

Fortæller min chef om risikoen at jeg nok får tilbagefald så, men det mener han ikke!

 

Ganske rigtigt, september d 16 får jeg et vrid om morgenen, da jeg stiger ud af min seng! DET GØR SÅ ONDT!

 

Kan ikke gå strakt, mine ben føles stive, og hvert skridt føles som en kniv i lænden/halebenet/ venstre hofte føles som om den sidder mærkeligt, og mine fødder er iskolde!

 

Jeg tager på arbejde, da min chef er alene denne dag, så han kan ikke bestyrer butikken, da jeg kører afsted, er jeg svimmel fordi smerterne er så stærke, og jeg er SÅ tæt på at bryde sammen, det gør SÅ ondt!

 

Kommer på job, og siger at han skal hurtigt finde en ny, for jeg har mega ondt!

Der kan tidligst komme en kl 13, og jeg møder kl. 9... Det var de væreste timer i mit liv!

 

Min kusine henter mig, og vi kører til lægen...

 

Han undersøger mig, men ved ikke hvad der galt, jeg får Dolol, stærke smertestillende, og skal holde mig ro i en uge, og så er alt godt igen, mener han!

 

Det er ulideligt! Har så ondt! De smertestillende hjælper, men kan ikke tåle dem, så kaster op i 12 timer! Så skulle jeg ikke have dem mere!

 

Jeg ringer rundt for og finde hjælp hos fysioterapeuter da min egen ikke har tid, kommer akut til en torsdag aften, hjælper kortvarigt, men smerterne er stadig slemme!

 

Får akut tid ved kiropraktor fredag, og hun fortæller mig at mit haleben sidder skævt, og det presser på mit bækken, og derfor gør det ondt i nerverne!

Det gjorde SÅ ondt da hun satte det på plads, men efter 5 minutter hvor jeg gik rundt udenfor, var det en lettelse! Det var tydeligt irriteret, men stadig bedre!

 

Efterfølgende fik jeg øvelser af min fysioterapeut, og det gik STILLE fremad, en uge efter dette skete, skulle jeg tage sko på, og SLAM, så skete det igen, jeg tror aldrig smerterne bliver værre for hver gang, men forhelvede det gjorde ekstremt ondt igen! og så "bare" fordi jeg tog sko på

 

Måtte ligge mig på sofaen, og det var det eneste jeg gjorde i 4 timer, for havde ikke lyst eller kunne ikke bevæge mig! Græd seriøst uafbrudt, for det er SÅ frustrerende når det her sker!!

 

Først hen på aftenen kom jeg op og gå, og kunne tage mig noget hurtigt og spise! Mine forældre tilbød og hente mig, men da de bor i 2 plans hus og da jeg bestemt ikke skulle gå på trapper takkede jeg pænt NEJ TAK!

 

Natten var et helvede! Sov elendigt! Det gjorde så ondt!

Faktisk flere gange da jeg lå og havde ondt, overvejede jeg og ringe 112, så ondt gjorde det!!

 

Det blev morgen, og jeg gav min læge et kald! Men igen, fik jeg bare besked om og vedligeholde min fysioterapeut behandlinger, for der kan ikke gøres mere for mig, eftersom røngten og scanning ingenting viser!

 

Jeg brød sammen da røret blev lagt på! For det er så frustrerende og have så ondt og ikke kan modtage nogle form for hjælp, og specielt når man ikke ved hvorfor man har så ondt!

 

Status er den idag, at jeg har det bedre, går til fysioterapeut, er begyndt og træne i motions center, dog kun med min overkrop, har stadig smerter i benene og hofter og lænd ved bare let overbelastning!

 

Er raskmeldt fra kiropraktor s side!

 

Jeg er blevet ledig, da jeg sluttede mit vikarit d 7 oktober!

 

Men jeg er jo skide nervøs for, hvornår det sker igen??

Kan jeg virkelig byde en ny arbejdsgiver dette helvede??

 

Hvorfor er der ingen som kan hjælpe mig med at finde ud af hvad der sker i de givne situationer??

 

Det er virkelig ubehageligt og have det sådan her!

 

Er der andre af jer herinde der har prøvet noget lign??

I så fald hvordan bar i jer ad , når jeres læge ikke kunne hjælpe mere?

 

Skulle i sidde med en i jeres familie eller omgangskreds, som arbejder med sådanne symptomer/sygdomme, er i velkommen til at give dem min beskrivelse, for jeg mangler virkelig noget hjælp til at komme ud af dette smerte helvede.

 

Hverken tidligere arbejdsgivere, venner eller familie kan forstå hvorfor jeg har SÅ ondt, og hvorfor det sker for mig.

 

Er generelt en utrolig aktiv pige, spiser sundt, er normal af bygning, sund og rask udover dette, træner flittigt (når jeg kan), ingen kan forstå det...

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  10-11-2015 13:32

Jeg synes du skal overveje at lave noget andet end at arbejde i butik.

 

Din krop kan tydeligt ikke lide det.

Du risikere jo, at det sker igen pga løft og forkerte bevægelser.

 

Kan du ikke overveje noget andet? Fx tage en anden overbyggende uddannelse og begynde at studere igen i en periode?

 


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Angående job
Forfatter: 
Dato:  10-11-2015 14:29
Problemet er at ingen ved hvad jeg kan. Holde til eftersom det os sker når jeg ligger i min seng eller tager sko.

Jeg kan ikke klare at sidde ned i en hel. Dag bare at sidde ned i 15 minutter får jeg smerter.

Det bedste for mig er netop og bevæge mig. Og.holde mig. Igang hvilket man gør i.mit.job og med skåne hensyn kan.det sagtens lade sig gøre. Det så jeg jo i sommers inden chefen tog mine. Skåne hensyn fra mig.

Økonomisk kan jeg ikke tage en anden uddannelse.
0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  10-11-2015 16:06

Kan du ikke komme i flexjob. Jeg ved det er en lang og sej kamp, men kan du ikke ringe til kommunen og spørger hvordan det skal gøres?


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
1
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  10-11-2015 17:53

som jeg læser det, så er det tætteste du er kommet på en løsning, besøget hos din kiropraktor som retter på dit haleben.

 

jeg forstår så ikke hvorfor du ikke fortsætter hos kiropraktoren, og arbejder mod en løsning i samarbejde med denne,- istedet for at følge fysioterapeutens øvelser.

 

det ville jeg forsøge,- for det handler jo ikke bare om at du rent arbejdsmæssigt og økonomisk skal afklares, men i højere grad om at du skal have et tåleligt liv og noget livskvalitet tilbage uden smerter.

 

de øvelser du laver,- er det smidighedsøvelser, eller er det styrketræning?


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke rart
Forfatter: 
Dato:  10-11-2015 19:50

Først og fremmest så lyder det bestemt ikke om nogen rar oplevelse og det er dybt frustrerende når man ikke kan finde nogen årsag til hvorfor man får så ondt.

 

Dernæst vil jeg sige give ovenstående ret i at det lyder som om at kiropraktoren er den som indtil nu er kommet nærmest hjælp til dig så der ville jeg fortsætte.

 

Og så vil jeg sige ring for guds skyld 112 næste gang, nogen skader/problemer skal fanges i timerne efter de sker, og derfor er det uendeligt vigtigt at du får hjælp i de akutte timer, det er ikke sikkert at de reelt kan helbrede dig, men måske kan der findes løsninger og hjælp.

 

mvh

Mie


Life is what we make it.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-11-2015 21:11

hvis vi skal være helt ærligt her, så har du et problem, som kun bliver værre med mindre du finder noget andet at lave.

 

problemet er, at lægerne med scanning og røngten intet kan finde og så KAN de faktisk ikke gøre særligt meget.

Dine anfald er altid bevægelsesudløst, men der skal ikke meget til ( stige ud af sengen/tage tøj på)

 

Idag får INGEN under 40 pension, og for at få et flexjob, skal man vide hvad du fejler. Du har ikke økonomi til at tage en uddannelse, men når dine sygedagpenge ryger, kommer du på kontanthjælp og der bliver du sendt ud og lave alt muligt...

 

Selv på nedsat tid med skånehensyn kommer du til skade igen.

 

Så jeg ville godt nok kigge grundet efter enten: en decideret deltidstilling indenfor dit fag eller satse på omskoling, koste hvad det vil. med din alder er revalidering en god mulighed.

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2015 21:23

Jeg føler med dig, sikke et træls forløb...

 

Jeg ville bede om at blive henvist enten direkte til Gråsten Gigthospital eller til reumatolog Ruslanas Puisa i Kolding.

 

Dernæst er det rigtig godt at du sørger for træning i motionscenter/hos fys. Det er vigtigt at få styrket din ryg, bækken og din mave, altså hele dit "bælte" til at holde din krop.

 

Du skal sørge for at få lært at være meget bevidst omkring din kropsholdning, dit bevægelsesmønster og din løfteteknik/arbejdsstillinger.

 

Du bør overveje jobmuligheder.

 

Har du prøvet varmtvandsbassin?

 

Når du nu ikke er så glad for smertestillende, har du så prøvet varme/kulde ved smertegennembrud?

 

Når du har en rigtig dum dag eller har en dag du ved kan fremprovokere smerter, kan du prøve med max dosis Panodil. Du kan evt. bede om at afprøve Panodil 665 mg der tages 2 x 3 dagligt (ca. kl 7 - 15 - 23), evt. i cocktail med Ipren/Ibumetin (afhængig af dosis). Den faste dosis gør at du undgår "smertetoppe".

 

Mht til dit haleben... Er det rettet indefra? Jeg ved Gigthospitalet har en læge der kan udspænde halebenet indefra og at de der har fået det gjort, synes det er lidt yaki yaki idet det bliver gjort, men at det er fantstisk når det er overstået.


Sælges:

2 års vallak e. BH Zack

1 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

2
0
Svar på denne tråd
 
 Arbejdsskade
Forfatter: 
Dato:  10-11-2015 22:12

Det er en arbejdsskade, har du anmeldt den? Ikke fordi du bliver rask, men der er andre muligheder når du får skaden anmeldt.

Det er ikke for sent at anmelde den :-)

Min historik lyder lidt som din, og Dolol har ingen effekt på mig, jeg får smerteplaster, Fortamol og kodein, det kan tage det værste, men du skal nok igennem tilvænning til præparaterne da en af bivirkningerne er kvalme.

Måske kan en rigtig smertelindring afhjælpe og få dig i bedre humør, men jeg ville også forsøge mig i andet job istedet for at bide tænderne sammen :-)


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

3
0
Svar på denne tråd
 
 Et gratis gæt?
Forfatter: 
Dato:  11-11-2015 11:16

 

Sikket et ubehageligt forløb du har været igenne. Jeg lurede lige din profil for sådan noget som bevægeapperatet har jo ofte godt af den stimulering man som rytter får ved at sidde på en hest / ride. Der står at du er stoppet med at ride, så jeg tænker om der er en lille sammenhæng?

Har jeg haft dage, hvor skroget har været helt ødelagt, så har 10 min på min prægtige ganger (som regel uden sadel) haft mere gavn end at gå til ro på smertestillende. :)

 

Jeg fejler også noget som absolut INGEN kan finde ud af hvad er og samtlige undersøgelser, røngten, scanninger, blodprøver, test osv. har været super fine.

 

Har fået så meget smertestillende at det dels ikke virker længere og dels så tåler jeg det ikke (får udslet og hæver op mm.). Har prøvet alt fra pamol til morfin præperater uden effekt. Da jeg fik dolol så ringede jeg efter en uge og spurgte hvornår de skulle begynde at virke... Nå, dem skulle jeg så ikke tage.

 

Da lægen ville give mig lykkepiller sagde altså nej!

 

 

Valgte så at besøge Tove Nielsen fra Naturgaarden i Nibe for nyligt og hun har rettet på skader jeg troede var kroniske. Uden at gå i detaljer så var jeg pænt imponeret over hende denne gang. Min krop reagerede så voldsomt at jeg var lige ved at ringe 112, men besindede mig og fandt ud af at det bare var den gode gamle mekanisme som var begydt at fungere normalt igen.

 

Jeg har med stor tilfredshed brugt hende til hestene og til børnene og mig selv. (Da min datter var spæd, så sov hun ikke, som i nærmest ALDRIG! Havde en dag Tove ude til en hest og vi snakkede om den lille trold og hun så hende og fik hende på skødet. Tove kunne mærke på hende at hun var født meget hurtigt og spurgte om det var korrekt. Hvilket var rigtigt. Min datter fik en kort behandling og vi fik en tid hos Tove nogle uger senere. Efter første behandling så begyndte pigen at sove om dagen og efter anden behandling så sov hun også om natten. . Det er enormt fusterende som forældre, at stå med et barn som aldrig sover. Det betød også at lillepigen stod op da hun var 6 måneder, men det er en anden snak. I dag er hun heldigvis helt normal.)

 

Ja, det er egenbetaling og der er ingen tilskud, men intet andet har hidtil kunnet hjælpe mig, så de penge føler jeg er givet godt ud! Måske det kan hjælpe dig.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Super SMUK Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

 

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak for svar hidtil
Forfatter: 
Dato:  12-11-2015 12:04

Hej

 

Tak fordi i har taget jer tid til at svarer.

 

Først vil jeg lige svarer lidt på jeres antydelser

 

Jeg er ikke på sygedagpenge, men på alm. dagpenge. Blev raskmeldt af min kiropraktor for 14 dage siden.

 

Alle, læger, fysioterapeuter, jobcenter og a-kasse er ikke af den overbevisning at jeg skal finde ny uddannelse eller nyt job. De mener jeg skal finde den arbejdsgiver som kan acceptere at jeg har 2 skåne hensyn.

Det 1 er at jeg må ikke have længere vagter på en dag end maks 8 timer. Det 2 er at jeg må ikke sætte varer på plads f.eks 5 timer i træk med tunge løft, mit job skal være varierende hele tiden.

 

Tro mig, jeg har gået til jobcenteret og a-kassen mange gange og sagt hallo, hvad skal jeg gøre... Men de mener ikke at en ny uddannelse eller andet job vil gøre dette bedre, desuden ved man heller ikke hvad man så skal sætte mig til eftersom at det kommer ud af den blå luft! I starte troede vi at det hang sammen med tunge løft, men nu kommer det jo selvom jeg tager sko på, går ud fra sengen, eller træner i motionscenter.

 

Jeg vil sige at de personer der har hjulpet mig i det her, er min kiropraktor og fysioterapeut, men min kiropraktor har givet min fysioterapeut OK til at vi træner min krop op. Jeg har udover disse gener, en lændehvirvel som er meget svagrygget og som bestemt ikke gavner mine gener i hofterne, så min fysioterapeut har sagt at jeg skal lave øvelser resten af mine dage fremadrettet, for at kunne leve med det her.

 

Mit største problem pt, og det er mens jeg "bare" går hjemme, og træner i motionscenter 3 gange om ugen, laver øvelser fra fysioterapeut, og går tur med hunden, er at mit bækken skrider ud SÅ tit, og det er SÅ smertefuldt, var ved fysioterapeut igår, og hun manipulerede det på plads, det gjorde nas, men var en lettelse bagefter.

 

Jeg ville virkelig bare ønske at man kunne operere det her "problem" væk og jeg ville få det bedre! Men sådan ser udsigterne desværre ikke ud.

 

og igen havde det været andet job, havde jeg med det samme skiftet da det her først skete.

 

Men smerterne og vridene komme på alle mulige tidspunkter!

 

Yderligere kan jeg max sidde på en stol i 15 minutter ellers begynder højre hofte og brokke sig, det bedste for mig er og holde mig igang hele tiden, at gå en masse.. Så på den måde er et job i en butik passende eftersom man gør dette meget... Jeg ved bare hvilke afdelinger jeg IKKE skal være i i et supermarked, og hvor de tunge løft er...

 

Det handler bare om og finde den der arbejdsgiver der kan acceptere dette!

 

Mht.ridning har jeg redet hos en bekendt forrige sommer, og der måtte jeg stoppe efter bare 2 mdr, der brokkede begge mine hofter sig og min lænd.. Det kom allerede efter 14 dage, men tænkte at min krop bare skulle i gang igen, men smerterne blev simpelthen værre og værre, at jeg slet ikke kunne fungere når jeg kom hjem.. Så desværre heller ikke det virkede

 

Anette: Jeg vil helt klart undersøge hvem Tove er, og se om det kunne være en ide og prøve hende! Har bare prøvet så meget eferhånden at håbet for at kunne få hjælp snart render ud

 

Tak for jeres inputs... Havde håbet i havde et mirakel råd, men det er netop svært med sådan noget her hvad man skal gøre

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kære Hn´er
Forfatter: 
Dato:  15-12-2015 21:18

Hejsa.

 

Ved godt det er noget tid siden dette indlæg blev skrevet, men jer der var så søde og svarer, fortjener en opdatering.

 

 

Jeg valgte for 1 uge siden og konfrontere en anden læge i mit lægehus, havde forberedt mig virkelig godt, og få skrevet mine symptomer ned, fået skrevet ned hvad jeg allerede havde forsøgt via træning, fysioterapi og kiropraktor, sågar massage m.v og at intet hjalp, og at smerterne var tæt på at ødelægge mit liv psykisk og økonomisk.

 

Jeg blev undersøgt grundigt af ham, han læste mine sidste scanning og røngten og konkluderede at noget er galt.

 

Derfor valgte han og sige at jeg skal sende til kirugisk ude i aalborg på henblik med at få en udredelse af hvad der foregår i min krop. Han kunne ikke udelukke en operation, hvilket jeg skulle forberede mig på.

 

Han tøvede med og sige hvad han tror er galt, da det selvfølgelig vil kræve mere ekspertise og undersøgelser, men muligvis mit venstre hofteled kunne det godt være sagde han.

 

Jeg venter nu meget spændt på og modtage henvisningen og jeg ber til at de finder ud af hvad der er galt siden jeg har så stærke smerter!

 

 

Sidder der andre derude som er eller var i mit sted, med en tidligere læge der påstod at jeg INTET fejlede, og at jeg BARE skulle træne det væk, så få en second opinon, os selvom i gerne vil være loyal mod jeres egen læge som i måske har haft i mange år, så kan det åbenbart betale sig og prøve en anden!

 

Tak fordi i læste med..

2
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  15-12-2015 22:28

dejligt at høre, jeg håber du bliver klogere på hvad du fejler

 

-og nej man skal aldrig være loyal mod sin læge,- det kan koste en livet...

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-12-2015 23:52

Trods alt en god nyhed alligevel.

Hvis det viser sig at du kan opereres, kan det jo være nogle af dine symptomer bliver bedre, og det vil da give dig en lidt bedre situation end nu!

 

Jeg kan godt forstå man gerne vil være loyal overfor sin læge, men manm skal også huske at man sagtens kan få en second opinion, uden at det er et "personligt angreb" mod lægen.

Man kan sige tak for lægens vurdering, men for at være helt sikker ønsker man alligevel en second opinion.

 

Det vil de fleste fagpersoner ikke blive "kede" af, de ønsker blot patienten får den bedste behandling, og nogle gange overser man noget som andre ser.

 

Så der er ingen skam i at få en second opinion, det betyder ikke første læge er dum og inkompetent.

FINT du fik en anden læges mening, jeg håber for dig (selvom det er voldsomt) at de finder noget der kan opereres, hvor hvis det kan opereres kan det måske også forbedres.

 

God bedring :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Scanning
Forfatter: 
Dato:  16-12-2015 21:29

Hvilken slags scanning har du fået foretaget? Kun almindelige røntgen billeder eller CT eller MR? :)


Med venlig hilsen

 

Malene

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for jeres søde ord
Forfatter: 
Dato:  16-12-2015 22:55
Hej malene
Jeg har fået røngten og mr scanning af ryg og lænd og lidt af venstre bækken og hofte. Disse ting er blevet røngten fotograferet og scannet mange gange siden 2012.. Man har aldrig fotograferet eller scannet andre steder end disse.. Og der har "kun" vist sig en lille hiz-læsion i den nederste discus men ikke noget alarmerende siger min læge.

Håber kirugisk (staves?) undersøger mig helt og andre steder.
0
0
Svar på denne tråd
 
 uforklarlige smerter
Forfatter: 
Dato:  17-12-2015 09:52

Prøv at gå på http://www.k10.dk

Her er der højst sandsynligt gode råd at hente. Der er i hvert fald masser af erfaringer med både smerter, arbejde, undersøgelser og frem for alt hvordan man klarer sig gennem systemet -hvilket bestemt ikke er nemt! Det kræver desværre et særdeles godt helbred at være syg/skadet idag.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 eventuel bindevævsdeffekt?
Forfatter: 
Dato:  17-12-2015 23:45

Jeg synes du lyder som mig - jeg går også nemt i stykker, men jeg er diagnosticeret med en bindevævsdeffekt som gør mine led blødere og muskler svagere, og det kan være du har noget ala det? Insister på udredning fra sundhedsvæsenet inkl. genetiske tests! Jeg har Ehlers Danlos Syndrom, du kan evt. google det og se om det passer på dig :) men der findes andre deffekter, så jeg synes du skal udreddes helt inden du får smadret din krop fuldstændigt!


Sagde Johanna

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kort opdate
Forfatter: 
Dato:  13-01-2016 14:35

Hejsa

 

Jeg ville lige opdatere jer der har fulgt med min tråd.

 

Jeg har efter jule lukketid, ringet rundt til sygehuse, patient kontor osv, endelig fået en hurtigere tid end hvad jeg først skulle have haft.

 

Modtog indkaldelsen til frederikshavn sygehus lige inden jul og den tid var d 27 april kl 8. Jeg var totalt deprimeret, og de 14 dage hvor ALT jo var jule lukket, kunne jeg intet gøre.

 

Heldigvis fik jeg fat i en sød dame d 4 januar, som hjalp mig rigtig meget, og hun kunne godt se det var ALT for længe og vente, så heldigvis kunne hun henvise mig til Privathospitalet i aalborg, Aleris-Hamlet... Så ventede jeg et par dage på denne indkaldelse, og har fået tid på mandag d 18 januar kl 13.

 

Jeg er SÅ spændt, og føler bare godt det snart må blive mandag! Samtidig er jeg død bange for at denne special læge siger ligesom de "700" andre jeg har været hos, siger at jeg ikke fejler noget, og det bare skal trænes væk. Det er svært og være optimistisk med det forløb jeg har haft tidligere, men jeg ber og håber til at han kan hjælpe mig!

 

Så Hn´er jeg får brug for alle jeres krydsende tæer og fingre, og alt hvad der krydses kan på mandag kl 13.

 

På forhånd mange mange tak!

 

Mvh Theresa Steffensen

6
0
Svar på denne tråd
 
 Januar til nu?
Forfatter: 
Dato:  12-06-2016 12:20

 

Har tænkt på dig ts. Hvordan gik det i Januar?

Hvad er status nu?

Kh.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Eventyr hest på 2 år sælges.

 

Vindott, Islænder hoppe, sælges evnt. bytte.

3
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-06-2016 21:56

Pyyyh... har lige læst hele tråden.... Det lyder som rent hel*ede!!!

 

Håber du har det bedre og Hamlet har kunne hjælpe!!!


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider