Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Bryllupsideer
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 19:43

Hej allesammen

 

Min søde kæreste har været på knæ, og jeg har selvfølgelig sagt ja til at giftes med ham

 

Vi vil rigtig gerne giftes, og vi vil også rigtig gerne holde et bryllup - men vi har ingen idé om, hvad slags bryllup, vi gerne vil have. Så HJÆLP!

Vores budget er ret begrænset, da vi har bygget nyt hus og har tømt alle reserver. Så pt står der 0 kr på bryllups-kontoen. Vi skal selvfølgelig spare lidt sammen, men det bliver nok lidt begrænset, hvad vi kan spendere på projektet. Uanset, så har vi ikke lyst til noget fancy bryllup med 5-retters gourmet-menu, men vi er også godt klar over, at vi nok ikke kan lave maden selv, hvis vi også skal have en god dag.

Problemet er lidt, at vi kun har været til bryllup to gange; det ene var en kæmpe fest hvor dresscoden var fuld galla og alt var meget fint og fancy, og det andet var et meget kedeligt kirkebryllup med kedelig fest med dårlig mad og på ingen måde højtideligt. Det vil sige, at vi ikke ligefrem har brugbare erfaringer i bagagen, så vi har virkelig brug for noget god inspiration!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 22:47

Jeg vil først og fremmest anbefale bryllupsklar.dk

 

Vi havde ingen penge til bryllup - var begge studerende og i stedet for Holmegaard glas og Georg Jensen bestik ønskede vi os tjenester på dagen. Fx fik jeg håropsætning af min søster og forretten kom 2 af veninderne med. Svigermor kom med blomster til kirke osv. Alle havde gjort sig vildt umage og det var en fantastisk dag. Vi holdt festen i bådklubben hvilket var billigt, men rigtig festligt. Kjolen bestilte jeg fra Kina og den var PERFEKT. Pynt osv fik jeg via Ebay. Det eneste vi ikke havde sparet på var fotografen, men det blev alligevel billigt da vi faldt over et fantastisk tilbud.

 

Billede

 


Besøg min blog http://www.worthredoing.com

 

Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 
 havebryllup
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 23:28


0
0
Svar på denne tråd
 
 brudekjole
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 00:14

fandt denne side med brudekjoler - godt nok brugte, men alligevel...

man kan godt finde en til under 2000 kr, og som bliver tilpasset til en. Butikken ligger i københavn

 

http://www.vintagegirl.dk/



0
0
Svar på denne tråd
 
 Bryllup
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 09:30

Jeg købte min kjole på Zalando til 160 kr. - og den lignede altså en brudekjole! Den var superfin!

Vi havde overvejet at holde festen som beskrevet ovenfor: At alle gæster skulle komme med en ret mad/blomster eller lign. i stedet for en gave, men det kunne min mand ikke helt lide tanken om. Så i stedet lejede vi en efterskole, hvor alle gæster kunne overnatte. Vi lavede selv desserten og morgenmaden. Moster lavede bryllupskagen og svigermor stod for at dække og pynte bordene. Resten af maden bestilte vi udefra. Vi var så heldige at finde en vildt god DJ, der mest tog ud til fester for sjov, så han skulle kun have 2000 kr. for hele aftenen/natten.

 

Alt i alt endte vi på 45.000 kr. for en fantastisk fest for 60 pers. inkl. overnatning til alle. Det er selvfølgelig også en sjat penge, men det var en fantastisk fest! Alle pengene værd :)

 

God fornøjelse med det - og tillykke!


1
0
Svar på denne tråd
 
 Tillykke...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 09:41

Hvordan I skal holde det er jo op til hvad i ønsker jer - og kun begrænset af jeres budget.

Jeg vil foreslå at i sætter jer og sammen finder ud af hvilke ting der er vigtige - hvad der skal præge jeres dag.

sæt nogle ord på - der er stor forskel på hvad i kan gøre ud fra om ordet f.eks. er pompøst, højtideligt, uformelt, sjovt, anderledes eller hvad I nu finder vigtigt.

 

Jeg har været til en del brylupper - både de store flotte og dem der har været MEGET uformelle.

2 af de bedste har været holdt meget uformelt - vielse hjemme i haven - det ene med pæn middag på en kro det andet med telt i haven og sammenskudsgilde.

Det sidste var nok det billigste at holde - og var på INGEN måde mindre hyggeligt og dejligt end andre brylupper jeg har været til.

Der var lejet telte, bestik osv og købt drikkevarer og en fin bryllupskage - resten kom gæsterne med, så det var en blandet menu, men med noget for enhver smag. Brudens kjole var en pæn hvid en fra Ellos (men efter 3-4 timer endte hun alligevel i jeans og tshirt, da vi gik i skoven efter pinde til at lave snobrød)

For det par, var det vigtige at have alle de mennesker med der betød noget - så de havde en dejlig dag på den måde.

For andre er det måske vigtigt med at være "prinsesse for en dag" med dyr kjole, professionel makeup og hår, at blive kørt til kirke i en fancy bil osv.

Og er det det, må man jo bare spare op til det :)

Det bør altid være ens egne prioriteringer der er det der afgør hvordan dagen bliver.


£isbeth & Baloo

Kender du Trec? Læs om det på:

TRECDANMARK.DK
Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vores bryllup
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 11:54

blev ikke specielt billigt til sidst - det greb pludselig om sig, som den slags nogle gange gør - men vi havde også tænkt på prisbillige løsninger for en del af tingene.

Min mor lavede bryllupskagerne (vi fik tre, jeg købte pynten på eBay), og mine forældres naboer tilbød at stå for at servere kaffe og gå til hånde under kaffedrikningen, imens vi blev fotograferet. Champagnen sørgede svigerfar for - han ved noget om den slags. Min mor lånte kaffekopper, tallerkner, duge osv. et sted.

Min makeup (meget diskret, så der var ikke noget med falske vipper) og negle (igen ikke falske, fik malet franske negle) blev lavet af min mors kollega, som hyggede sig med det og nægtede at tage betaling - hun fik en lille gave i stedet.

Min kjole købte jeg over nettet på en engelsk side - den passede helt perfekt, efter at en skrædder fik 300 kr. for at sætte en halterneck på.

 

Vi valgte at bruge 1500 kr. på at leje en orangeribygning (lille og gammel hvidkalket bygning med smukke, store vinduer) at blive viet i i haverne ved en herregård i nærheden - udenfor drak gæsterne kaffe bagefter, og vi fik taget billeder i de smukke omgivelser. Vi holdt middagen på restauranten på stedet, men det behøvede man ikke - man kunne også bare være taget videre/hjem i haven, hvis det var det, man ville.

 

Mht. den kedelige fest I var til, så vil jeg vove at påstå, at det handler meget om gæsterne Vi havde masser af underholdning fra både min og min mands familie og venner - intet af det havde vi selv planlagt, og hans brødre nåede faktisk ikke igennem hele deres liste, fordi der også skulle være tid til at sidde og snakke - og danse i et par timer til sidst Stik evt. en finger i jorden og spørg jeres mest udadvendte venner/søskende, om de kunne tænke sig at lave noget underholdning. Det vil de garanteret gerne.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider