Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Udlån af islænder til mig
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 18:21

Hejsa.

 

Trænger til et godt råd.

 

Hvor skal jeg mon søge, hvis jeg gerne vil låne mig til en ældre rolig islænder, hvor jeg selvfølgelig står for alle udgifterne ?

 

Og kan det mon lade sig gøre

 

Jeg fik min smukke Irish Cob retur pga en anmærkning i handelsundersøgelsen, så nu bliver hun hos mig. Det skal hun ikke udsættes for igen.

 

Så vil se om jeg kan låne mig til en is-basse, så jeg kan mærke efter i min mave om tiden er til 2 heste.

 

Jeg fylder jo lige om lidt 50, så ingen små børn osv, og kan derfor tilbyde et fantastisk hesteliv.

 

Og mangler en hest, jeg kan tage en tur på alene i skoven indimellem, det kan jeg nemlig ikke på min sorte tøs, da hun er lidt uerfaren.

 

Glæder mig til at høre fra jer.

 

Kh Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 125 klik
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 10:17

 

Jamen jeg tør godt komme med et bud. :)

 

Der er ikke mange islænder folk der låner deres heste ud. De heste der kan lånes er sjældent tilredet og dem der er, er ejer bange for at låner skal ødelægge gangarterne på.

 

Du kan prøve at lave en annonce på joras.dk men har du ikke erfaring i at ride islandske heste, så er det nok op ad bakke.

 

Alternativt så prøv at finde dig en hest du kunne være interesseret i at købe og tag ud og prøv den. Der er lige så stor forskel på is-heste som andre racer så en kan være kanon at ride på mens en anden føles helt forkert.

 

Hvis man er til islænder, så er det også alt det andet der gør netop dém specielle. :), men hvis du bare vil på tur alene i skoven, så er der mange andre racer der er egnet, eller du kan træne den du har, hvis det er eneste udfordring med den.


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

Welsh partbreed hingst fra 2014 sælges

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/342805/

Islænder hoppe sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den stabile
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 13:20

skovturshest er i høj kurs blandt islændefolket, så jeg tror måske, at Anette får ret i, at det bliver svært, hvis du ikke har erfaring med gangarterne og/eller et netværk i islænderverdenen. Men hvo intet vover ... Prøv på joras.dk.

 

Måske kan det betale sig at kontakte et islændersted, der tilbyder turistridning om sommeren, hvis du vil teste at have 2 heste i vinterhalvåret. Jeg har selv tænkt på at låne en hoppe fra et stort haflingerstutteri, hvor de låner hopperne ud om vinteren, når de er drægtige - om sommeren går de med føl og er en del af store sommerlejre for børn. Det er gratis, men man skal selvfølgelig ikke ville ride hårdt og være klar til at aflevere hesten tilbage igen, når sommersæsonen starter. Jeg ved ikke, om man måske kunne få en lignende aftale med et islændersted?


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider