Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Amazon.co.uk?
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 18:06

Er det sikkert at bestille over denne side?

 

Jeg mangler nogle DVDer jeg ikke kan få her i Danmark. Som har region 2 så jeg kan afspille dem i min DVD afspiller.

 

Men er det sikkert at handle derinde?

 

Håber på svar hurtigt da jeg så gerne vil bestille varene.

 

Men er lidt i tvivl, man er vel lidt bange for snyd.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Amazon
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 18:12

Har handlet med dem i årevis - aldrig nogen problemer. Det er en af verdens største webshops. Du kan altid nøjes med at handle direkte med amazon og ikke via deres markedsplads. Har dog aldrig oplevet problemer med nogle af delene.

1
0
Svar på denne tråd
 
 sssssssssss
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 18:15

Tak for dit hurtige svar

 

Jeg har dog lidt svært ve at tyde hvad pokker leveringen koster :S

 

Og hvordan kan det være de sender fra to adresser?


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 18:18

Har også handlet et par gange - ingen problemer.


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 18:19

Super. Det er nemlig en ret dyr ordre. 1.300 kroner.

 

Det er en DVD serie jeg ikke kan få herhjemme.

 

Jeg satser og bestiller ordren nu derinde fra.

 

Hvor lang tid er leveringen ca?


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 18:19

Ork ja, jeg har købt masser på Amazon :)

Også dyre ting som studiebøger (fx en til 2600 kr), og der er ingen snyd, det hele gik fint.

 

Jeg kan ikke altid se leveringspris, derfor fører jeg "handlen" så langt frem, at du begynder at få den endelige pris inkl. levering. Dette kan du sagtens, uden at komme til at godkende købet.

Og skulle du ved et uheld komme så langt frem, at du godkender købet, så kan du altid annullere det med det samme bagefter.

 

Det er sådan jeg gør, for at få den endelige pris. Ved ikke hvorfor de sender fra to forskellige steder, hvor ser du det henne?

Nogle af dem er jo kæder, som har fysiske butikker flere steder.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 18:22

Tak for svar.

 

Jeg kan se at jeg bestiller for to leveringer fordi varene kommer to forskellige steder fra. Har bestilt 4 DVD serier. En af dem kommer fra noget der hedder uniqueplaces og de andre tre for et andet sted :)

 

Nu har jeg bestilt og betalt. Jeg satser på det kommer frem og glæder mig.

 

Der er ingen danske tekster på. Det gør mig intet. Der stod klart at det var region 2 og at der var english audio :)

 

Jeg har kunne få fra sæson 1-7 herhjemme. Men fra 8-11 har de ikke herhjemme overhovedet. Meget mærkeligt alligevel.

 

Uhh glæder mig til at få mine varer, selvom det var lidt dyrt :D


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Forskellige adresser
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 18:23

Du har nok valgt varer for forskellige sælgere på markedspladsen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddd
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 18:25

Ah, kan man også gøre det.

 

Mystisk. Men der var ikke andre end dem nemlig, så måtte jo bare tage dem. Det går nok, deres levering er faktisk ikke særlig dyr, ikke i forhold til herhjemme.

 

Hvem leverer det herhjemme så? Er det Post Danmark der bringer det ud til mig eller hvordan?

 

Der står det ca bliver leveret d. 4. oktober, tror i det passer meget godt?


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 19:44

Ja det passer fint. Jeg bestiller altid fra Amazon.co.uk, eller den tyske side, Så får man nemlig hurtig levering!

Bestiller du fra den amerikanske, kan der hurtigt gå lang tid + dyr levering.

 

Jeg blev også forvirret over det med Amazon i starten.. Men det viser sig, at de faktisk har meget få ting selv. Størstedelen er altså et hav af forskellige butikker, der sælger deres varer. Derfor får du varer fra forskellige steder fra. Jeg troede også først det var én stor butik, men det er det ikke :)

På den måde er det lidt ligesom eBay, bare med firmaer frem for private sælgere.

 

Jeg elsker amazon. Jeg har fundet studiebøger, dvd'er osv som var LANGT billigere end herhjemme, inkl fragt! Og aldrig problemer med mine ordrer.

Og som du selv siger kan man få meget, som ikke kan opstøves i Danmark.

 

Den tyske Amazon kan som sagt også anbefales, da fragten ofte er billig og hurtig, fordi de ligger så tæt på :)

Den amerikanske har jeg brugt en enkelt gang, men det tager betydeligt længere tid for pakken at komme.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  28-09-2015 21:03

Kan godt se der også er et en tysk. Er bare SÅ dårlig til tysk, så synes jeg det hele er lidt nemmere på engelsk :D

 

Men grunden til at jeg var i tvivl om at bruge siden er nok fordi jeg synes den er enormt rodet og der står rigtig meget på siden.

 

Men jeg glæder mig til min serie når mig :D Jubii..

 

Nu den ikke kan opstøves i Danmark, det er typisk Danmark er lidt bagud.

 

Problemet med den Amerikanske er at deres DVDer er region 1. Så den kan ikke køres på region 2 dvd afspiller som i danmark. Så skal man omkode sin dvd osv, det vover jeg mig ikke ud i :D


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 09:53

Amazon selv er troværdigt nok. Vær dog obs på, at prisen tillægges moms, så den pris, der står ved varerne er ikke den, du kommer til at betale i sidste ende. Og portoen er som regel rimelig høj.

 

Du skal desuden være opmærksom, når du køber på deres markedsplads, hvor det ikke er amazon selv, du køber fra (eller hvis du ved et uheld bliver guidet over på amazon.com fremfor amazon.co.uk). Selvom du er på co.uk-siden er mange af sælgerne på markedspladsen fra asiatiske lande og køber du for mere end 1.150 kr. risikerer du at blive fanget i tolden, hvilket kan blive en dyr affære.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 10:41

Jeg har lige handlet der for første gang. Sendte min ordre i onsdags, og har modtaget det i går. Super service, og meget informative. Du får en ny mail hver gang der sker noget "nyt" med din ordre. Jeg tør godt handle der igen. :)


Med venlig hilsen

 

Malene

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 10:47

Prisen var angivet til sidst i min ordre i danske kroner. Så er ret sikker på det er den pris jeg skal betale i alt :)

 

Tolden tager det næppe for alle tingene var fra Amazon.co.uk.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Told osv
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 11:55

Det er ikke stedet du køber fra der angiver om du skal betale moms og told, men derimod der hvor det sendes fra. Så du skal se på hvor de sendes fra.

 

Ellers så mener jeg jo at told og moms ikke er noget man risikerer, man er faktisk lovmæssig forpligtet til at angive de varer man køber uden for Eu, når de overstiger en betstemt værdi. At mange vælger at lade være er en anden sag.

 

Fra 2016 mener jeg det er, begynder man vist at skulle betale dansk moms også fra andre lande og så bliver det nok ikke så billigt at købe over nettet længere. Her i 2015 er det dog kun ikke fysiske elektroniske varer det gælder.


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 ssssssssssss
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 11:56

Som jeg skrev, alle dele sendes fra England. Der stod selv UK :)

Så der bør ikke være noget problem i det.


Satser på mine varer kommer.

 

Har før haft købt noget i US, men der var heller ingen problemer.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Momsforvirring
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 13:22

Kanaløerne (Jersey og Guernsey) er også UK i flere sammenhænge, men er samtidig ikke UK i forhold til moms - du kan selv google det - så er varerne sendt derfra, kan du godt risikere at skulle svare moms alligevel.

 

Jeg har kun positive oplevelser med amazon.co.uk som kunde, men der har været en del negativ omtale vedr. deres medarbejderforhold.

 


 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg køber alt muligt
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 13:35

over amazon og har gjort det over de sidste 10 år. Har både brugt den engelske, franske og tyske side meget. Jeg har aldrig haft problemer, hverken med at købe fra private/mindre firmaer igennem amazon eller direkte fra amazon. Jeg holder øje med afsendelsessted, pris på fragt og tilgængelighed - det er næsten altid hurtigere og billigere at købe direkte fra amazon.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 16:22

Jeg har købt bøger via amazon.co.uk der blev sendt fra Indien, absolut intet problem. Det er ikke altid der kommer told oven i (afhænger vist af pris, er ikke sikker).

 

Ja man kan være uheldig at der kommer told oveni, det har jeg oplevet én gang i hele mit liv. Jeg handler trygt og tilfreds hos Amazon :)

 

Og hvis man tænker over hvor stort et firma det er... Deres hjemmeside er SKOD og mega forvirrende og rodet! Den er frygtelig haha :P


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 17:14

Jeg kan se de har trukket pengene. To porto og selve bestillingen. Så det ser ud til at passe. 1.300 kroner :)

 

4 DVD serier. Det er nu okay pris. De ville sikkert være lige så dyre hvis det var herhjemme de fandtes, hvis ikke dyre :D


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-09-2015 18:55

Det er en fin pris!

 

Jeg køber Yankee Candles på Amazon også, for de kan heller ikke fås herhjemme (og jeg er blevet helt syg med duftlys.. JA det er sikkert giftigt, men med den "naturlige ventilation" her i lejligheden, så går det nok).

 

Ej men de har så gode lys. Nogle der dufter af juleaften, snevejr, sweater-vejr og efterårsblade og alt muligt.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 11:17

Haha duftlys, fedt :D

 

Ja, det er rimelig billigt. Meget billigere end hvad Danmark stadig ville have haft dem til tror jeg.

 

Glæder mig til at modtage dem, uhh... Vil gerne serien færdig nu man er startet på den jo :D


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 17:07

Hvad er det for en serie?? :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  30-09-2015 21:48

7th Heaven :D


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  02-10-2015 16:22

Har lige fået en SMS fra Post Danmark om at jeg vil modtage en pakke fra Amazon i morgen :)

 

Samt et track and trace nummer.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 ))))))))))
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 20:56

Har modtaget de første tre uden problemer. Mgl den sidste de ville sende fra et andet sted. Fik en SMS i morges om den var forsinket :)

 

Kan se de har tysk cover så det ser helt rigtig ud :)


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider