Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ting der skal opleves i Californien???
Forfatter: 
Dato:  21-09-2015 22:33

Min mand og jeg skal til Californien her i efteråret. Vi starter i Los Angeles og kører derefter til Las Vegas.

Efter Las Vegas har vi en lille uge, og skal slutte af i San Fransisco, hvorfra vi flyver hjem.

 

Søger inspiration og gode råd til hvad der skal opleves!!

 

Vi elsker at opleve kultur, natur og sport.

Vi har overvejet nationalparken Yosemite, men der er mange timers kørsel. Vi har også overvejet et par afslappende dage fx i Santa Cruz ved stranden..

Vi er ikke til Seaworld! Men overvejer Universal Studios. Vi var i Florida for to år siden, så har et par erfaringer derfra.

 

Kom med bud på hvad man SKAL se og opleve når man er i Californien?

 

Mvh Stella.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har väret
Forfatter: 
Dato:  21-09-2015 23:11

i Californien to gange i aar og skal afsted igen til november.

 

Der er sikkert nogen, der kan give flere raad end mig, men jeg vil gerne anbefale Universal Studios (do it! Det er noget helt andet end andre forlystelsesparker, jeg har väret i) og en tur til Joshua Tree National Park. Joshua Tree er örken, sköre träer og klippeformationer - jeg elsker örken, saa personligt nöd jeg det mere end den Redwood-skov, jeg besögte (selvom träerne bestemt er imponerende).

 

I San Fransisco saa vi bare the basics, saa der har jeg ikke nogle "off the beaten track"-raad - Fisherman's Warf, Chinatown og Golden Gate Bridge kan klares paa en dag uden bil. En tur til Stanford Universitys campus er det värd (ligger i Palo Alto) - historiens vingesus, fine bygninger og en flot skulpturhave. Og en kaktushave, ikke at forglemme

 

Hvis I har tid til en dag syd for LA, saa er San Diego virkelig skön.

 

Til november skal vi bruge lidt mere tid paa kysten syd for LA (strandene Huntingon og Laguna Beach ser spändende ud), en tur til Vegas og Grand Canyon (hvis det ikke allerede er planen, saa tag en dagstur omkring Grand Canyon, naar I er i Nevada - der er virkelig smukt), i Disneyland - og resten kommer nok af sig selv, da vi besöger venner derovre, der altid har noget input

 

En ting at have i mente er skovbrandene i den nordlige del af staten. Yosemite (eller ihvertfald dele af parken) er lukket pt.

 

God tur!!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hov, noget andet
Forfatter: 
Dato:  21-09-2015 23:22

som jeg var ked af, at jeg ikke fik mulighed for i San Fransisco var en tur til Big Sur. Man kan klare det paa en dagstur (ned langs kysten og tilbage til SF), hvis man sätter en hel dag af til det, sagde dem, der havde prövet det. Ser virkelig smukt ud - mange anbefalede det.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Sine
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 00:13

Tak Sine for dine gode råd!!

Det lyder spændende de ting du har oplevet. Vil undersøge noget mere om det imorgen :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 01:52

Ska selv af sted til februar.

14 dage, 11 i LA og 3 i San Fransisco.

I San F, ska jeg helt klart på Alcatraz, det ska dog bestilles i go tid.

Jeg ska ud og ha taget en masse spændende billeder.

I LA står den på Magic Mountain og Universal Studios.

Vil osse rigtig gerne en tur på Sunset Ranch.

Overvejer osse en Starline tour tur.

Venice Beach og Malibu Beach, der blir forhåbentlig godt vejr.

Så ska jeg nok osse ud og shoppe lidt.

 

Jeg ha været der før, men kun 5 dage.

 


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Californien
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 09:30

Hej

 

Californien er fantastisk - vi har været der 23 dage i juni/juli iår.

 

Vi var 12 dage hos familien syd for LA og 10 dage på et roadtrip rundt i Californien. (Vi havde været i Vegas og Grand Canyoun så det sprang vi over denne gang)

 

Set i bakspejlet har vi nok kørt for mange km på vores tur rundt.

 

Men Yosemity er helt fantastisk hvis man er til naturoplevelser.

Vi have 2 overnatninger inde i selve Yosemity Valley og kunne nok godt have brugt en ekstra dag.

 

Yosemity:

Billede

 

Billede

 

Ellers er Bodie Ghost Town en sjov oplevelse -

 

Omkring LA er Dana Point eller Laguna Beach hyggelige "småbyer"

 

Vi tog også en aften sejltur ud fra Newport Beach og kiggede på hvaler. Fantastisk oplevelse

 

Hvis man ikke har været i Universal, så er det også en kæmpe oplevelse. Man kan spare en smule ved at købe billetter på forhånd, så slipper man også for køen.

 

Solnedgang ved Laguna Beach - beklager billed kvaliteten

Billede

 

Hilsen Anne

 


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 brug søge tasten
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 09:41

Californien er en dejlig solrig stat- vegas en dejlig by, er der hvert år. Hvis du søger her på FB er der mnage tråde om havd man skal se i denne stat så tag en kop the/kaffe og læs dig igennem alle de råd der gives både mht hvad man skal se/opleve og hvor man skal bo/spise osv.

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spise...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 10:08

PS.

 

Hvis I skulle få den ide at besøge The Rainforest Cafe (LA, SF og Las Vegas)

 

Så er det ikke pengene værd !!! Alt for dyrt i forhold til hvad man får.... tror vi betalte omkring 140 usd for 4 hovedretter med sodavand/øl og elendig betjening

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var saa
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 12:57

lidt Vil ogsaa lige slaa et slag for Catalina Island. Der er färger fra flere steder i LA-omraadet, vi tog derud fra Dana Point. Det er Californiens eneste ofentligt tilgängelige beboede ö, saa vidt jeg forstod, og man kan kun komme rundt til fods, paa elcykel eller i golfcarts derovre. Sidstnävnte er virkelig oplevelsen värd - det er et smukt og meget bakket landskab, saa man kan töffe afsted i sin golfcart og faa en paa opleveren Men tag kun derud, hvis vejret er klart - halvdelen af oplevelsen er de smukke udsigter


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 14:38

Hvis man ikke har oplevet Grand Canyon så skal man gøre sig selv en tjeneste: Gør det!

 

Jeg er dybt forelsket i det sted og jeg synes personligt at det er en af de smukkeste og mest unikke perler på denne jord.

Det er mere end 10 år siden jeg var der sidst og vi snakker lidt om at tage på familiebesøg igen. Det bliver dog sandsynligvis primært syd for LA.

 

Bryder mig ikke særlig meget om LA personligt men det er nok bare mig, der ikke er "fan". Synes San Diego har meget mere at byde på. LA er bare en stor by.

Og jeg har været i fx New York 2 gange.

 

Flyveturen er lang. Immigration kan være noget af en prøvelse, så hav rigtig lang tålmodighed. Men ellers er det oplevelsen værd.

 

Og vær beredt på verdens ondeste jetlag. Du venter rundt på nat og dag når du kommer hjem. Det er nemt nok at rejse derover. Men hjem igen. De første par dage er temmelig hårde. Især fordi tidsforskellen er så stor.



 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 15:42

Californien er KLART min favoritstat, af dem jeg har været i!

Vejret er perfekt, temperaturen er perfekt, ikke særligt mange insekter (vi boede så ved havet), søde mennesker, masser at se.

 

Universal Studios SKAL opleves! Dog er den i Florida desværre bedre og større. Men det er stadig sjovt! Det har et helt område med Jurrassic Park, og så er jeg jo solgt!

Der er ikke vildt mange forlystelser, men de er bestemt gode (især Mumien og Jurassic Park).

Derudover SKAL man selvfølgelig på The Studio Tour, hvor man kommer rundt og ser alle filmsets og rekvisiter fra kendte film og alt muligt sejt!

 

Vi boede ved Laguna Beach, og her kunne man komme ud på hvalsafari, hvilket var rigtig fedt! Vi så tonsvis af delfiner, søløver, og en gråhval!

Vi tog også ud og water board'ede :)

 

Nu ved jeg ikke om i er til forlystelser - men det er min bror og jeg, så vi lejede en bil ved hotellet, kørte ud i ørkenen, hele vejen til Nevada (som er den stat Las Vegas ligger i), så overnattede vi på motel så vi kunne stå op og bruge HELE dagen i Six Flags Magic Mountain!

Der er VILDT mange forlystelser, masser af de rigtig vilde. Vi købte fast pass og kørte fra de åbnede til de lukkede - helt sikkert pengene værd!

Parken har knapt så meget for dem, der ikke gider forlystelser. Men det kan stadig være sjovt, da der er alle de kendte superhelte (superman, batman, osv) :)

 

Las Vegas var jeg i for nogle år siden. Der var jeg mindre imponeret. Det ligger ude i ørkenen, og der er skam mange flotte hoteller at gå rundt og kigge i (vi boede på The Venetian), og der er lidt forlystelser, nogle fantastiske shows, MEGA buffetter og god (MEGET) mad.

For mig er det et sted jeg bliver lidt træt af efter 4 dage, men det kommer an på hvem man er :)

Det er sjovt og vildt de første dage, helt sikkert!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Californien
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 20:12

I 2012 var jeg på rejse til Californien.

Vi landede i San Fransisco, hvor vi havde ca 4 dage. Vi brugte dagene på at gå rundt i den smukke by (bla shopping), en dag tog vi til Alcatraz, hvilket virkelig kan anbefales. Vi havde købt sådan en tur, hvor man fik en guidet tur via øretelefoner.

En dag lejede vi også cykler, hvor vi cyklede over Golden Gate og over på den anden side, hvor der bla var nogle virkelig store træer. Det var egentlig en fed måde at se tingene på.

 

Vi kørte så fra San Fransisco til San Diego langs kysten. Virkelig smuk tur. Så LA kan jeg desværre ikke hjælpe med.

 

Vores tur i Californien sluttede i Las Vegas, hvor vi bla havde købt en dagsrejse til Grand Canyon. Det bør man ikke gå glip af, det er så vildt at opleve. Ellers var Las Vegas mere pool, afslapning og få set byen om aftenen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  22-09-2015 21:40

Paradise: Kørte i til Nevada, for at ta i Magic Mountain?

Forstår ik helt :)


 

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 1343546
Forfatter: 
Dato:  23-09-2015 12:12

Sjovt det kunne lige så godt.. være mig der har skrevet denne tråd, vi skal også til californien, og regner med at køre lidt rundt derover.. LA, San Deigo, Las Vegas.. og nogle af natur parkerne..

 

men vores dilemma er hvornår er tidspunket bedst i Californien, her tænker jeg med hensyn til vejret.. vi snakker om sidst i November eller at vente til April.. men jeg kan simpelhen ikke blive klog på det, vi er ikke direkte til solbadning, men der må da gerne være lidt varmt.. så man kan gå i shorts og T-shirts.. og ikke blive overrraskede over for mange regnbyger..

 

Så hvad ville i vælge November eller April..


0
0
Svar på denne tråd
 
 123453525
Forfatter: 
Dato:  23-09-2015 19:37

Uha GLÆD jer! Vi er lige kommet hjem fra vores 15 dages roadtrip og vi var også afsted sidste år. USA er et fantastisk sted at rejse rundt i. Der er SÅ meget at se, naturen er enestående og befolkningen meget gæstfri, tingene fungerer og man kan bare nyde sin ferie :-)

 

Sidste år kørte vi ruten (havde 15 dage): LA - LAS VEGAS - GRAND CANYON - DEATH VALLY - YOSEMITE N. PARK - SAN FRANSISCO - HIGHWAY 1 (vi havde overnatning forskellige steder undervejs langs kysten) - SAN DIEGO - LA.

Synes det var en rigtig god rute for os førstegangs besøgende i landet. Vi havde lejet cabriolet (Ford Mustang) og vejret var perfekt til det. Kan virkelig anbefales, da man bruger en del tid i bilen).

 

LA: Byen siger mig ikke det store, men skal selvfølgelig oplves. Vær forberedt på meget trafik, dvs. det kan tage timer at komme fra a til b, selv om det måske kun er en 30-40 miles man skal køre.

Men kan helt klart anbefale Universal Studieo. Det er dyrt, men det er virkelig pengene værd. Det er en helt anden verden man træder ind i. Vi kom lidt før de åbnede og stillede os i kø til billetter, på den måde kan man nå lidt, inden der er det helt store ryk-ind. Vi købte "front" biletter, dvs. vi ikke stod så meget i kø. Det er en fordel at starte med studieturen som det første, da den godt kan trække nogle lange køer.

Jeg tror også man kan spare penge ved at købe billetter via deres hjemmeside, ellers kig jeg omkring efter rabatter i div. turisthæfter.

I LA ville jeg også tage i Griffith Park, hvor der er Getty Centret, et observatorium hvor der er gratis adgang (dette bliver tit vist i amerikanske film). Kom sidst på dagen inden det bliver mørkt og se solnedgangen og den fantastiske udsigt over LA (og hollywood skiltet). Trafikken til og fra er tung, men det er bestemt oplevelsen værd!

 

Har været på forskelige strande omkring LA, men synes bedst om Santa Monica. Store, rene brede sandstrande, med en god stemning. Fine parkeringsmuligheder. Veniche Beach er kendt (de optog film da vi var der sidste år), men når mørket falder på skulle der ikke være så sikkert at færdes.

 

Las Vegas: Skal bestemt opleves, men efter 1 dags tid, så har jeg personligt fået nok :-D

Hotellerne er kæmpe giga store og bare at komme fra lobbyen og til sit værelse kan tage sin tid - men i stedet for at blive irriteret over det, så bliv fascineret ;-)

Vi kørte ned af "strippen" med taget nede efter solnedgang, det var fedt med alt det lys. Der er mange mennesker i Las Vegas, også rigtig mange fulde og specielle mennesker. Men folk er i godt humør og der er rigtig mange ting at se, bare ved at gå rundt.

 

Ud over dette er der to fine outlets, jeg synes det udendørs (mener det ligger syd) er det bedste og billigste.

 

I Las Vegas er der desuden en "skilte-kirkegård" for udtjente skilte. Vi ville have besøgt det i år, men nåede det ikke. Har hørt at det skulle være rigtig godt at se om aftenen.

 

 

Fra Las Vegas til Grand C. er der vidst omkring 4 timers kørsel. Husk at gøre tid til at stoppe ved Hoover Dæmningen. Det er noget af en oplevelse (generelt husk at sætte god tid af, for der er hele tiden noget man kan stoppe og kigge på, tage billeder af osv. :-D)

 

 

 

Vi brugte omkring 7 timer ved Grand Canyon og så solnedgangen. Synes det var tilpas. Jeg kan faktisk ikke huske hvilke en af indgangene vi tog, men det var i hvert fald flot:

 

Billede

 

 

Vi overnattede ikke i Grand Canyon, men i en by en times kørsel derfra. Det er dyrt at bo i Grand Canyon og det skal bestilles i god tid.

 

Efter GC kørte vi igennem Death Vally - en rigtig fed oplevelse og synes bestemt, den er værd at tage med. Death Vally ligger under havest overflade og er det varmeste sted på jorden. Man kommer forbi mange sjove ting undervejs, gamle biler, tankstationer mv. Rigtig fin oplevelse:

 

Billede

 

 

Billede

 

 

 

 

Yosemite nationalpark synes jeg bestemt ikke i skal snyde jer selv for. Personligt ville jeg nok sætte mere tid af her, end ved Grand Canyon. Bare naturen omkring Yosemite er så smuk. Vi boede desværre ikke i Yosemite og havde kun lagt parken ind for at køre igennem den til San Fransisco. Det fortrød vi, men desværre havde vi booket overnatning i San Fransisco, så der var ikke noget at gøre. Men vi kommer tilbage og vi fik også gjort en masse stop i på det stykke vi kørte:

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Personligt ville jeg helt klart prioriterer Yosemite og San Fransisco!! Og så skal i tage kystestrækningen, min. ned til Big Sur (vi tog den så helt til San diego). Sørg for at køre den nord - syd, da så har havet på den rigtige side. Vi gjorde bl.a. stop (2 dage) i Montery, en rigtig hyggelig og smuk by, hvor vi var på hval safari. Kyststrækningen synes jeg også er et must og den bliver bare smukkere og smukkere jo længere man kommer væk fra San Fransics

Billede

 

Billede

 

Billede

 

(Kunne stå i timevis og kigge på sæler, søløver og ikke mindst delfiner som boltre sig i havet).

 

Billede

 

Synes der er kommet mange gode forslag til San Fransisco, det er en skøøn by. Man kan komme op i en bygning (kan ikke huske hvad den hedder), men med rigtig god udsigt over byen. Kan anbefale Lonely Planets rejsebog "Western USA", der står rigtig god beskrevet hvad der er værd at se og gøre i det vestlige USA.

 

Selv om man hjemmefra synes der er meget kørsel, så er der bare SÅ meget at se undervejs. Og når man er uden for storbyerne, så glider det bare. Mange lange og lige strækninger, hvor man kommer fra uden en masse stop som der er herhjemme (sideveje mv.). Folk kører desuden med fartpilot derovre, så trafikken glider nemt. Man kan sagtens, uden det bliver for meget, kører omkring 300km om dagen.

 

Vi er blevet bidt af USA og har allerede planlagt at ville afsted til næste år også - der bliver det bare østkysten.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Antilope Canyon
Forfatter: 
Dato:  23-09-2015 20:34

Må i ikke snyde jer selv for -hvis i kommer forbi - fuldstændigt fantastisk sted

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-09-2015 20:53

Ja det gjorde vi! Nevada og Californien ligger jo lige op og ned af hinanden :)

Vi har været i Magic Mountain før og MÅTTE derud igen.

Vores far og stedmor blev på hotellet i Californien, og så kørte vi tidligt afsted om morgenen til Magic Mountain, brugte hele dagen der, overnattede på et af de der billige moteller, og kørte tilbage til far og stedmor i Californien :P

 

Ja lidt af et eventyr, men efter jeg er flyttet hjemmefra ses jeg ikke så meget med min bror, som jeg elsker overalt på jorden. Og noget af det vi elsker at lave sammen, er at tage i vilde forlystelsesparker :)

Så det måtte vi jo altså, især når en så stor og fed park ligger få timers kørsel fra hvor vi var..

 

Plus det var MEGA sjovt at køre i USA! På de der store highways gennem ørkenen! Og vi kom super hurtigt frem, fordi vi var to personer i bilen (dette tip kan i andre sikkert bruge!).

Når man er mere end 1 person i bilen, må man bruge de spor på vejen der hedder "car pools". Stort set alle andre var én person i bilen, så vi drønede forbi lange køer i vores car pool-bane ;)

Man skal ikke have et særligt skilt eller noget, det er politiet der holder øje med om man sidder mere end 1 person i bilen.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider