Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad skal man give sig til?
Forfatter: 
Dato:  02-09-2015 21:08

Jeg står i den situation, at jeg ikke kom ind på studie, og jeg derfor går ind i mit tredje sabbatår..

 

Jeg har haft fast arbejde, jeg har rejst og jeg synes egentlig at jeg var studieklar - og klar på at gå den vej i livet. Men jeg kom ikke ind, og jeg kan først søge igen til næste sommer.

 

Nu står jeg så i den forkælede luksussituation - uden forpligtelser, solid opsparing og et helt år,jeg ikke aner, hvad jeg skal bruge på. Og når man er opvokset i curlinggenerationen, så er valg altså svære at tage. Jeg er egentlig glad og tilfreds med mit fuldtidsjob, men jeg kan mærke at lysten til noget nyt trækker. Jeg ved bare ikke lige helt hvorhen....

 

Så.. Hvis I havde et helt år. Hvad ville I så bruge det på?




o Statsministeren o


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-09-2015 21:19

Vil du bytte? :P

 

Jeg er på 9. semester og er ved at trænge godt og grundigt til en pause fra studiet. Flere fra min årgang var hurtige at hapse et halvt års orlov inden fremdriftsreformen trådte i kraft, og de siger det er det bedste de har gjort, for det gav dem lysten til at studere tilbage.

 

Det er så sjovt som græsset altid er grønnere, jeg kunne godt bruge et år med åbne muligheder!

 

Jeg synes du skal prøve at få nogle studie-agtige aktiviteter ind. Kan du søge kvote 2, så kom ud i praktik eller få hænderne i det fag, du søger ind på. Alting gælder, når man skal stå stærkere til kvote 2 ansøgning.

 

Du spørger hvad jeg ville, og jeg ville puste ud, og så ville jeg tage ud at rejse! Alle de steder jeg gerne vil se. Væk fra hverdagen og de faste rammer, det er sundt for sjælen :)

Men det virker som om du har rejst "færdigt"? Er der en verdensdel du ikke har set? Der ville jeg tage hen.

 

Og har du husket at trykke på "søg stand-by plads" når du har søgt uddannelse? Så kan man komme ind næste år, selvom ens snit er lidt for lavt :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Gratis arbejde
Forfatter: 
Dato:  04-09-2015 12:08

Jeg ville rejse ud som frivillig eller praktikant i en organisation, der laver noget, du evt. gerne vil beskæftige dig med i fremtiden eller noget helt andet, som du bare synes er spændende.

Det er nu, du har chancen, så grib den!

 

Du kan selvfølgelig gøre det samme herhjemme, hvis du ikke ønsker at rejse, fx som besøgsven hos en ældre eller en handicappet, frivillig i et asylcenter, plejemor for kattekillinger, osv. osv.

 


 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  04-09-2015 15:21

Jeg ville tale med studievejleder og finde ud af hvordan jeg øgede mine chancer for at komme ind på studiet og herefter bruge året på at opkvalificere mig selv. Med de rigtige kvalifikationer (også selvom karaktererne er gennemsnitlige) kan man komme ind på ALLE studier i DK.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-09-2015 15:32

Lige nu? Hvis jeg havde friheden, så havde jeg pakket en taske og var taget afsted til en flygtningelejr i Tyrkiet eller Grækenland for at gøre en forskel for nogle mennesker, der har rigtig meget brug for det.

3
2
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-09-2015 19:45

har faktisk været der

og valgte at bruge et år på hvad jeg havde lyst til uden at skulle spørger først. jeg brugte tiden på den lokale rideskole.

 

senere fik jeg deltidsjob, for at kunne bruge mere tid på frivilligt arbejde- på kattens værn.

 

har altid forsøgt at få tid til at gøre de ting jeg har haft lyst til. Det gør hverdagen meget sjovere



0
0
Svar på denne tråd
 
 svar på indlæg
Forfatter: 
Dato:  05-09-2015 08:19

Tak for alle jeres svar og tanker! :-)

 

Det var lige, hvad jeg havde brug for - og jeg havde slet ikke tænkt på at vende det med en studievejleder og få nogle råd om, hvilken retning, der kan hjælpe mig bedst!

 

Jeg er ikke sekund i tvivl om, at jeg skal ud af Danmark - og jeg er faktisk også blevet lidt inspireret af det der frivillige arbejde! Jeg har allerede arbejdet et års tid ved Red Barnet herhjemme og er super glad for det.

 

Det må jeg lige se nærmere på - tak for svarene! :-)




o Statsministeren o


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-09-2015 15:16

Tænk sig, at man kan få en tommel ned for et indlæg om frivilligt arbejde i flygtningelejr. Vedkommende, der har givet den må være en helt særlig form for speciel.

2
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider