Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hørhus kollegiet
Forfatter: 
Dato:  06-08-2015 16:23

Hej, jeg skal til at studere inde i København og søger derfor efter et sted at bo. Jeg er blevet tilbudt et værelse på hørhus kollegiet på Amager, men kender ikke noget til det og det er meget begrænset hvad jeg kan finde på nettet.

Derfor ville jeg høre om der var nogle af jer der kendte til det? Både godt og skidt modtages med kyshånd :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Køb en cykel
Forfatter: 
Dato:  07-08-2015 10:45
Jeg kender ikke det kollegie men...

Køb en cykel og sig jatak hvis du vil have bolig ved studiestart.
Uanset hvor du studerer / bor i København, er cyklen hurtigt, og du får en god røv. Sorry, men sandt :-)

Mellem linierne så må du komme langvejs fra, hvis du får tilbudt kollegie allerede nu.
Der er en regel for folk der kommer langvejs fra ( da jeg studerede var det over 60 km) som gør at de er foran i køen. Men siger man Nej tak ryger man ned i ordinær venteliste, hvilket vel er fair nok for så er man ikke så sulten.

Gå ind på ciu.dk eller hvad det nu hedder i dag og tjek dine vilkår før du siger nej.
Det værste der kan ske er at det bliver et dårligt sted for dig, så søger du igen og flytter om et halvt år, når du modtager næste tilbud.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tralala
Forfatter: 
Dato:  07-08-2015 11:54

Kommer fra Nordsjælland, så der er vel kun 40 km eller sådan noget. Men har stået på ventelisten i over et år, hvilket er derfor jeg nu har fået tilbudt en bolig. "Problemet" er bare, at hvis jeg siger ja, til denne bolig bliver jeg slettet fra ventelisten. Hvis jeg siger nej, får jeg kun "karantæne" i to uger.

Selve værelset er på 12,3 kvm, men "lejligheden" er på 20 kvm. Den indeholder eget bad og toilet, gang med masser af skabsplads og en altan. Køkkenet skal man dele med 23 andre :/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dvs normalt kollegi
Forfatter: 
Dato:  07-08-2015 13:21
Dvs du beskriver normale forhold på et kollegium.

Så er der kun tilbage at besøge stedet, stikke en finger i jorden og indsnuse stemningen.

Og så spørge sig selv hvor ivrig man er efter at flytte?
Svaret på det kan jeg ikke svare, men det kan du:
Tag et stykke papir. Lav en lodret streg midt på, og en vandret.
Øverst til venstre : fordele ved at fortsætte uændret, dvs bo hjemme hos mor og far (eller hvad du nu gør)
Øverst til højre ulemper ved at blive i Hørsholm.
Nederst til venstre ulemper ved at sige ja og flytte
Nederst til højre fordele ved at flytte.

Så bliver det bogstaveligt meget synligt hvad der er flest fordele og ulemper ved.

Spørg ikke mig, jeg har boet på Nørrebro og kender Amager under tilnavnet @!#$øen. Vidste du at Københavns latriner blev tømt i kærrer og kørt på Amager, indtil der blev anlagt kloak i 1890erne? Kong Christian d 4 importede hollandske gartnere, for at etablere grøntsagsproduktion på Amager, dvs tæt på Kbh.
Deraf fik Amager tilnavnet @!#$øen...
Undersøg stedet!

Go fornøjelse.
2
0
Svar på denne tråd
 
 Hørhuskollegiet
Forfatter: 
Dato:  07-08-2015 15:13

Jeg boede i min studietid på Grønjordskollegiet og fik en kæreste som boede på Hørhuskollegiet, så jeg kom der meget i et par år. Jeg synes, at Hørhuskollegiet var et ganske ok kollegium, værelserne var som kollegieværelser er, og de havde den bonus at der var altan (med vinduer som kunne trækkes for om vinteren).

 

Jeg har en lang årrække boet i udlandet, men er flyttet tilbage til Danmark og valgte faktisk Amager igen af flere årsager. Det kan godt være, at nogle folk stadig kalder den @!#$øen, men der er nu ikke noget @!#$ tilbage mere. Til gengæld er der Amager Fælled, Amager Strandpark, Islands Brygge Havnebad, metro, lufthavnen, mange indkøbsmuligheder, kun 15 minutter på cykel til centrum. Plus selvfølgelig en del af universitetet.

 

Hvis det er kollegieværelser du søger, så ville jeg sige ja, for Hørhuskollegiet har en fin beliggenhed og er ikke kæmpestort (som f.eks. Grønjords- eller Øresundskollegiet), men hvis du regner med at finde en lejelejlighed der er til at betale (og så skal du godt nok være heldig!!!!!!), så sig nej. Jeg ved godt, havd jeg ville gøre (også for at undgå stress ved studiestart), men det er jo dit valg.

 

Held og lykke med det hele! :-)

 

Lene

 


Courage is being scared to death but saddling up anyway.

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-08-2015 16:20

Det lyder som en meget normalt kollegie.

 

Jeg boede på Rebæk Søpark i Rødovre. Jeg havde 14 kvm2 i det hele, med et lille toilet og bad.

Skulle dele et klamonella-køkken sammen med 10-12 personer. Det var dog dette kollegie der var særdeles rædsomt, har set mange af de kollegier mine venner bor på, og de er rigtig fine, også i køkkenet.

At du har altan er super luksus, det skal du bare nyde :)

 

Jeg synes du skal springe ud i det, men samtidigt skrive dig op til ungdomsboliger og andre kollegier, mens du bor der.

Det koster sjældent penge, men så har du noget at skifte til, hvis det er helt forfærdeligt.

 

Det var det jeg selv skulle have gjort. Jeg mistrivedes, og stod et år efter med håret i postkassen, fordi jeg ikke havde skrevet mig op andre steder, og nu hvor jeg boede i København var jeg nederst på ventelisten.

 

Derudover synes jeg du skal prøve at finde de kollegier, hvor man først kan skrives op, efter man er optaget på et studie. De er ofte bedre end de gængse kollegier.

 

Jeg kan på det varmeste anbefale Industrikollegiet. På trods af det triste navn, så er det MEGA fedt! Kender en der bor der, og vi holdte vores julefrokost der. LÆKRE nye køkkener, LÆKRE værelser med eget NYT toilet, der er store vinduespartier og det hele er så flot og moderne!

Der skal skrives motiveret ansøgning:

www.ikol.dk/gaest/ansoegning

Jeg SAVLEDE over de værelser, efter jeg selv havde brugt et år på mit eget slidte, gamle kollegie ;) Og huslejen var kun eb brøkdel højere her, og er nem at betale for en SU.

 

Det er et eksempel på at der findes rigtig gode kollegier, og de kræver ofte lidt mere, end at du bare skriver dig op på en liste. Og de er det hele værd :)

 

Held og lykke :) Og velkommen til!


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hørhus
Forfatter: 
Dato:  17-08-2015 23:59

Jeg boede på Horhus kollegiet i næsten 7 år, mens jeg læste og var meget glad for det.

Værelset har en god størrelse, badeværelset er også en god størrelse og de 4 indbyggede skabe i gangen er luksus.
Jeg savner virkelig min altan, for den var virkelig dejlig at have.
Der er 2 køkkener på hver gang (24 værelser), så man er 12 mennesker om hvert køkken. Man er selv med tilat påvirke reglerne og dermed renheden af køkkenet. Vi havde ret skrappe regler på min gang, så køkkenerne var rene og dejlige at bruge.

 

Min erfaring er at det er MEGET svært at finde en billig lejelejlighed i Kbh. Jeg kan anbefale dig at blive skrevet op hos KAB, for de har gode og billige lejligheden, men der er desværre ret lang ventetid. Men det kan godt betale sig i det lange løb, at være skrevet op.


Marie
BSc.Meteorologi

Two atoms walk into a bar.
One atom stops and says to the other, "I think I just lost an electron."
The second atom asks "Are you sure?"
The first atom replies, "I'm positive!"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider