Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hjælp med at regne mængde til muffins :)
Forfatter: 
Dato:  29-07-2015 13:33

Hej alle kære HN'er.

 

På lørdag bliver min mor 60, og i den anledning holder vi en stor fest, hvor der kommer 40 mennesker.

 

Jeg er blevet bedt om at bage 2 slags muffins til, og her tænker jeg at bage disse to:

www.isabellas.dk/kager-desserter/ kager/citronmuffins-med-kiwicreme

www.maduniverset.dk/opskrift.php/ 5124/Bagvaerk-opskrifter/Muffins- med-kokos,-chokolade-og-noedder

 

Jeg skal have hjælp til at omregne mængden af ingredienser til 40 muffins - matematik og jeg har aldrig været sk*de gode venner, så jeg har brug for i hvertfald at få forklaret, hvordan man regner det ud :)

 

Kokosmuffins'ne bliver der ca. 14 af, og ved citronmuffins'ne skal kiwicremen IKKE regnes med :)

 

Håber I kan hjælpe, mange tak :)


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  29-07-2015 15:21
Citronmuffin opskriften er til 10 muffins, derfor skal du gange alle ingredienserne med 4. Så skal der bruges 2 æg, siger du 2×4, osv :)

Til kokosmuffin opskriften siger du at der bliver 14 muffins ud af opskriften. Så når vi skal finde tallet ingredienserne skal ganges med siger vi: 40/14=2.8.
Så tallet alle ingredienserne i den opskrift skal ganges med 2.8 :)

Jeg håber det giver mening, ellers må du lige skrive igen :)


Pernille

 

Every story has an ending, but in life every ending is just a new beginning.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan også
Forfatter: 
Dato:  29-07-2015 21:58

Du kan også - bare i tilfældet af at du en anden dag skal bage til f.eks. 35 mennesker - først dele opskriften ned i hvad der skal bruges til 1 enkelt muffin, og så bare gange op med det antal du skal bruge.

 

Så i eksemplet med opskriften der giver 14 muffins, så deler du alle ingredienserne med 14. Så har du mængden til en enkelt muffin. Og så ganger du med f.eks. de 40 muffins du skal bruge.

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Du ganger...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2015 22:33

...med henholdsvis 4 og 3 - og hvis der bliver for msnge muffins, spiser du dem ;) (eller fryser dem).

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

4
0
Svar på denne tråd
 
 Trada...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 12:22

Jeg ville gøre som Sif, for det med at skulle finde ud af hvad 5,6 æg egentlig er... Og min lidt sparsomme erfaring med bagning siger at tingene hurtigt kan gå meget galt...


Camilse

 

Hey, tjek lige min blog og følg med i mit hundeliv :D

camilse2.wordpress.com

1
0
Svar på denne tråd
 
 Mange....
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 14:02

Tak for hjælpen alle sammen - nu fik jeg lavet første portion (kokos), og de ser fine ud :)


I live in a House,But I'm home IN THE SADDLE

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider