Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Svært at sælge brugt udstyr?
Forfatter: 
Dato:  13-07-2015 08:17

Sig mig, er det mig som er helt tosset, eller er det bare svært at sælge brugt rideudstyr i øjeblikket? Har lidt forskelligt til salg på forskellige sider, til yderst rimelige priser, men der er ingen henvendelser overhovedet Før i tiden, da jeg kun solgte herinde på HN, der var det nemt at komme af med tingene, især ikke hvis det var til en god pris.. Er jeg den eneste som oplever dette?

0
0
Svar på denne tråd
 
 sssssssss
Forfatter: 
Dato:  13-07-2015 08:23

Det er svært.

 

Men jeg synes generelt folk sælger deres brugte udstyr ALT for dyrt.

 

Jeg gider da fx ikke give 250 kroner for et underlag som er brugt 10 gange når jeg kan gå ned i butikken og købe samme underlag, til 300 kroner, aldrig været brugt.

 

Så kommer der også tit porto oveni når man køber brugt da det som regel skal sendes.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

5
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-07-2015 08:28

Ja prisen er vigtig :) Jeg har f.eks. et sæt med 4 helt nye Eskadrongamasher til salg til halv pris, men ingen henvendelse overhovedet.. Det undrer mig virkelig..

1
1
Svar på denne tråd
 
 Kommer lidt an på hvad det er
Forfatter: 
Dato:  13-07-2015 09:36

Generelt oplever jeg at de kendte mærker sælger godt og hurtigt; pikeur, eskadron, OS osv. Men de mere ukendte mærker er det ikke umagen værd at sætte til salg, dem får man stor set ingen henvendelser på.

 

Men som Sandra skriver, prisen spiller jo også ind. Du skal ned på halv pris for almindeligt brugt udstyr eller 1/3 af prisen for nyt udstyr, før jeg vil overveje et køb.

 

Held og lykke med salget!

 

MVH Mette

1
0
Svar på denne tråd
 
 umuligt
Forfatter: 
Dato:  13-07-2015 21:39

Det er stort set umuligt at sælge brugt udstyr.

Har prøvet med brugte underlag, ved godt prisen spiller ind, men helt ærligt 5 stk for 150 synes jeg ikke er for mange penge.

Har lige ledes 3 sprit nye trenser, aldrig brugt eller prøvet på. Ineg henvendelse overhovedet, på trods af langt under markeds pris.

Det er bare ikke in at købe brugt mere, med mindre det stort set ikke er anvendt, eller det hedder noget smart.


Hilsen Pernille

 

 

Nu som gård ejer

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  13-07-2015 22:00

Jeg har nu købt masser af brugt udstyr de seneste år. Men det er ikke noget jeg kigger annoncer for.

 

Jeg køber det gode, meget pæne udstyr, som jeg finder ved bagagerums-markeder eller andre små loppemarkeder. Eller fx på Brørup marked. Prisen skal så også være aldeles spiselig.

Fx har jeg købt forskellige bid til 30-40 kroner, for så at komme hjem og finde ud af at det var Herman Sprenger og/eller sådan nogle aurigan-bid. Trenser til 50-100 kroner. Ikke "fede" mærker, men nye. Og fine let brugte dækkener - også max 100 kroner.

 

Jeg rider ikke selv længere, men har nogle heste og så kan pigerne der kommer i stalden få glæde af udstyret.

Jeg ville ikke selv tage besværet med at sælge brugte ting over nettet. Jeg ville nok i stedet glæde nogle jeg kendte med udstyret.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ryhgffjkkkihg
Forfatter: 
Dato:  14-07-2015 06:52

Jeg tror også det spiller ind, at flere og flere har oplevet eller kender nogen der er blevet snydt. Det lægger nok også en dæmper på salget, desværre for alle de ærlige


"Friday left me fumbling with the blues,

and it´s hard to win when you always loose" - Tom Waits

1
0
Svar på denne tråd
 
 den nye måde at sælge på
Forfatter: 
Dato:  14-07-2015 10:41

genbrugsbutikker med mærkevarer er der efterhånden flere af. her på Sjælland har der i mange år været en i Lyngby/Virum området, for ca 5 år siden startede den grønne hest i solrød og for nylig den sorte hest i nord sj.

 

Ja de kræver gebyr for salget men privatpersoner slipper for snyd- gentagne besøg, snak via emails osv.

 

Måske derfor?

 

 

Selv handler jeg både privat og via disse butikker når jeg handler brugt.

Onlinebutikker i både DK og udlandet handles der også ofte i.

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prisen er vigtig
Forfatter: 
Dato:  14-07-2015 14:13

Jeg har solgt rigtig meget rideudstyr på nettet indenfor de sidste par mdr. Men prisen er sat meget lav, da forsendelse kommer oveni, og en rimelig salgspris plus forsendelse overgår så nypris i en forretning. Valgte at sælge mine ting til spot priser i stedet for bare at have det liggende.

3
0
Svar på denne tråd
 
 Svært ja
Forfatter: 
Dato:  20-07-2015 23:40

Jeg synes også det er blevet meget sværere og jeg gider ikke længere gøre et stort nummer ud af at sælge det udstyr, jeg ikke bruger. Så ligger det bare i kælderen og keder sig :)

 

Tidligere mindes jeg et meget bedre marked for brugt udstyr.

 

Det eneste jeg efterhånden gider gøre en indsats for at sælge, er når jeg har et Horseware dækken jeg vil af med...


Mvh Hanne

 

Part søges til min Connemara, Mickey, opstaldet i 2620 Albertslund

Se annoncen her:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/1860/

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  21-07-2015 16:46

Det er ret umuligt, ja. Jeg har også et par skønne Pioneerstøvler til salg, som ingen gider købe, selvom de står til 1/3 del af nyprisen.

Kan huske jeg netop selv var nødt til at købe dem fra ny, da alle der blev solgt brugt på daværende tidspunkt gik som varmt brød og til en langt højere pris!

 

Vil dog sige, at jeg har modtaget mange bud på dem (også før jeg selv satte prisen ned), men alle springer fra.

 


PAAtvaers

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 13:55

Hej.

 

Ja, jeg kunne heller ikke komme af med mit - jeg havde 2 flyttekasser med alt muligt lækker udstyr. Meget af det var næsten ubrugt og alt sammen var vasket, pudset og i god stan - der var dog ikke rigtigt nogle kendte mærker.


Jeg kunne IKKE få det solgt.

Jeg ville dog heller ikke beholde det. Det vækkede sørgelige minder, om de heste, der havde båret det - og da jeg så skrev, at jeg bortgav det - jeg overdriver ikke - fik jeg over 30 henvendelser på en time!

Det var hentet senere samme dag!


Jeg har senere fortrudt, at jeg bortgav det - der var nogle lækre ting i... og nu har jeg allerede en hel flyttekasse dernede igen med udstyr fra en hest, der er død. Men dét giver jeg altså ikke væk! ;D

Jeg køber yderst sjældent brugt på HN, fordi jeg ikke stoler på folk. Så skal jeg kunne afhente. :)

Jeg ville ellers gerne købe brugt for at spare penge. Det ville være skønt med nogle markeder!

Heidi

1
0
Svar på denne tråd
 
 Pris og nemhed...
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 16:07

Jeg kigger ofte efter brugte ting, men det ofte alt for besværligt ift hvor lidt jeg sparer. Folk tager simpelthen alt for meget for deres ting, ift. den risiko der er forbundet med ikke bare at kunne kører ud og bytte det igen.

Derfor bruges mellemleddene, brugtudstyrs-butikker, eller markederne hvor man kan holde tingene i hånden oftest :)

 

Desuden tror jeg at de annoncer hvor der listes 100 ting er for svære at overskue for folk. Lav en annonce for hver ting, så den passer i de søgekriterier folk oftest går efter.. Og brug facebook, der er vist mest gang i den :)


Mvh Anja

 

Der findes kun få mennesker der ved alting, men mange som ved alting bedre.

Johannes Hohlenberg

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider