Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Computer problemer (Sims 3)
Forfatter: 
Dato:  27-07-2015 22:41

Er der nogle her der er mega gode til computere? (for det er jeg bestemt ikke, sådan noget skal jo altså bare virke)

 

Jeg har et mega irriterende problem. Når jeg spiller The Sims 3 (og jeg har i 4 år ikke haft problemer før med spillet) så kommer den pludselig frem og siger "No signal" på min skærm, går i sort og så genstarter computeren :(

 

Den siger dette:

Problemsignatur:
Navn på problemhændelse: BlueScreen
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landestandard-id: 1030

Flere oplysninger om problemet:
BCCode: 116
BCP1: FFFFFA8007332010
BCP2: FFFFF88005FB4F1C
BCP3: FFFFFFFFC000000D
BCP4: 0000000000000003
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Filer, der hjælper med til at beskrive problemet:
C:\Windows\Minidump\072715-21481- 01.dmp
C: \Users\Sandra\AppData\...l\Temp\WER- 66924-0.sysdata.xml

Læs erklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger online:
go.microsoft.com/fwlink/ ?linkid=104288&clcid=0x0406

Hvis onlineerklæringen om beskyttelse af personlige oplysninger ikke er tilgængelig, kan du læse den erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger, som er offline:
C:\Windows\system32\da- DK\erofflps.txt

 

Jeg vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle spørger, har i nogle ideer om hvorfor så sig endelig til. Jeg er på bar bund, øv. Lige midt i min sommerferie hvor jeg gerne vil spille lidt.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-07-2015 23:58

Åh, du har fået dig en blue screen :/

 

Jeg synes altid det er noget bøvl at finde roden til dem.

 

Ofte bunder det i, at du skal have opdateret dine drivers. Hvis det kommer når du spiller Sims, er det sikkert din grafik driver der skal opdateres.

 

Og hvordan gør du lige det... Ja, det er sådan noget jeg synes er nemmere at gøre selv, end at forklare :/

 

Hver "ting" i din computer skal bruge et lille program til at køre, kaldet en driver.

De skal opdateres fra tid til anden. Afhængigt af hvilket mærke de forskellige dimser er, skal du finde din nye driver forskellige steder.

 

Jeg synes nogle producenter er gode til at have en side på deres hjemmeside, hvor du kan finde præcist din computer-model, og så får du en liste over alle de drivers den har. Og så er det bare at gå listen igennem og få opdateret dem allesammen.

 

Jeg synes det er lidt svært at forklare egentlig. Kender du nogen der ved lidt om computere, som kan hjælpe dig med at opdatere dine drivers?

 

Du kan starte med at søge på Google. Find navnet på din computer (altså mærke + model) og søg på dette, efterfulgt af "drivers".

Hvis du er heldig har det firma der har lavet din computer, en hjemmeside hvor de har listet alle dine drivers.

 

Lad mig vide om du kan finde sådan en hjemmeside.

Det er lidt komplekst og de fleste almindelige brugere opdaterer aldrig drivers og dette skaber ikke problemer. Så det er lidt øv at din begynder at drille nu.

Jeg vidste ikke engang man skulle opdatere drivers, før jeg købte en laptop med Nvidia grafikkort (er du gal det skal opdateres hele tiden).

 

Jens herinde fra plejer at være god til sådan noget her, måske kan han komme på banen :)

Det er ikke sikkert det er dine drivers, i øvrigt... Det er bare et gæt, eftersom de ofte er skyld i disse "blue screens" som du oplever, altså hvor computeren går i sort eller blå skærm og viser en fejlmeddelelse.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 20:20

Tak for din forklaring.

 

Aner intet om computere, vitterligt absolut INTET.

 

Nu har jeg meldt mig ind i en gruppe på facebook om computerhjælp. De tænker støv i computeren.

 

Har også hørt noget om at det kan være (især om sommeren) computeren simelthen bliver for varm og når den gør det lukker den det hele ned og går i blue skærm.

 

Så i går prøvede jeg at lade en blæser køle på computeren imens. Jeg kunne da spille lidt over en halv time og jeg lukkede selv ned og gemte spillet efterfølgende og den gjorde det ikke.

 

Mmm.. Men jeg må lige prøve igen i dag..


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 21:26


Ja, du har fået dig en såkaldt "Blue Screen of Death".

 

Det kan der være mange årsager til, men oftest skyldes det, som Sophie er inde på, driverproblemer.

 

Du skal finde ud af, hvilket grafikkort du har - de fleste computere sælges vist med AMD grafikkort. Hvis du har AMD, så kan du gå herind: support.amd.com/en-us/download og downloade den lille app, som så finder ud af, hvilket grafikkort du har og giver dig mulighed for at hente den nyeste driver.

 

Alternativt kan du højreklikke på "Denne Computer" og gå ind i "Enhedshåndtering". Herinde kan du finde dit grafikkort:

Billede

Dette skal du klikke på og herinde kan du få Windows til manuelt at søge efter drivers. Det virker desværre ikke altid, men er da et forsøg værd.

 

Overophedning (her taler jeg af bitter erfaring) giver ikke nødvendigvis blå skærm, men gør i stedet alle computerens processer langsommere, fordi den skruer ned for dem for at redde sig selv.

Hvis du vitterligt mistænker, at det er overophedning, så kan du downloade et lille program, som måler din computers temperatur: http://openhardwaremonitor.org/ Det skal helst ikke være mere end 50 grader - sådan cirka. Min gamle kunne klare op til 65, inden den blev langsom. Min splinternye er i skrivende stund på 30 grader, nu hvor jeg kun er på HN og den ikke foretager sig andet.

 

Er det en bærbar eller en stationær?
En stationær kan med fordel åbnes og så kan støvet, som samler sig i alle ventilatorer, pilles forsigtigt ud med pincet.
Er det en bærbar? Den må man aldrig bruge ved at lægge den på sit skød eller et tæppe, for ventilatoren sidder nedenunder og så suger den bare støv direkte ind i maskineriet!

 

 

Jeg har selv lige været igennem hele møllen med min PC. Den begyndte at blive ekstreeemt langsomt i november - det viste sig at være overophedning af CPUen (ventilatoren var slidt op) og jeg bestilte et dyrt opgraderingskit til den med noget nyt hardware. Jeg måtte vente til min bror kom til øen her, så kan kunne sætte det i. Det var i april. Det virkede så ikke - den genstartede konstant. Det kæmpede jeg med i næsten 3 måneder. Fik bl.a. byttet bundkortet. Til sidst bestilte jeg en ny strømforsyning og så virkede møget! Men så måtte jeg jo også købe nyt kabinet - alle de nye dele kunne jo ikke bo i det gamle støvede...
Så jeg måtte bare lære det - endte med at samle min helt egen computer fra bunden og installere alt på den! Det havde jeg aldrig troet... Og nu kan jeg spille Sims 3 med alle udvidelser. Problemet er bare, at jeg lige har brugt alle mine penge på computeren... ;D

 

Blus Screen of Death (BSOD) kan have rigtig mange grunde. Oftest er det vist drivere - men måske er din computer også bare slidt op. :(

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 23:16

Det er meget muligt varmen (også) er et problem.

Os med bærbare har desværre dette problem :(

 

Min har en ret god blæser, men i perioder når jeg spiller store spil der kræver en del, der kan jeg ikke røre venstre side af min computer fordi den brænder.

Og det er som sagt en computer lavet til gaming og som har en OK blæser (for en bærbar, altså).

Så varmen er bestemt et problem om sommeren.

 

Man kan købe diverse ting man kan sætte sin bærbar på, som giver endnu mere blæs og køling, overvejer selv sådan en.

 

Det burde bare ikke give blue screen af sig selv, det burde bare få spillet til at lukke ned fordi computerens sikring går. Altså for at den ikke overopheder.

 

Giv den en tur med støvsugeren med børstehovedet. Kom godt ned i tastaturet og alle riller, porte og indgange.

Så får du det værste støv. Lad være med selv at skille den ad! Never ever, det er kun proffer der skal skille en laptop ad og støvsuge den indvendigt. Altså producenter osv.

 

Men ja dem på facebook kan helt sikkert hjælpe dig! Jeg plejer at søge hjælp på hardware online også.

Det er altid en god ting at skrive at du ikke er god til computere på de her sider, for så skriver de det lidt mere udførligt.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  29-07-2015 00:05

Jeg har målt computeren temperatur og den er desværre ALT for høj.

 

Jeg skal derfor åbne den og gøre den ren indeni. Man mistænker åbenbart støv.

 

Jeg har nu prøvet at spille igen med min blæser tændt, sigtet på bagsiden af computeren hvor den blæser kold luft på imens.

 

Det virker. Den gør det ikke når jeg blæser kold luft på.

 

Jeg må i gang med støvsugeren og se om ikke det virker så :D

 

Har i hvert fald lige siddet og spillet en hel time uden nogen problemer - med blæseren på.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffff
Forfatter: 
Dato:  29-07-2015 00:16

Computeren er kun 2½ år gammel :)

 

Det er en stationær computer. Den er over 70 grader når jeg blot kun er på HN og facebook :S


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-07-2015 04:34

Hold da op, det skal den ikke være! Det når jeg kun op på når jeg kører med mit store grafikkort :s

 

Jep så er støv da bestemt et godt bud. Igang med støvsugeren som du selv siger.

Godt du har en blæser kørende på også.

 

 

Man kunne da håbe det kunne løse problemet helt, så du ikke skal til at bøvle med drivers :)

Den skal ikke være så varm når du bare er på facebook.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  29-07-2015 13:32

Hej.

 

Ja, så er den godt nok for varm!


Du skal passe meget på med at støvsuge inde i selve computeren. Det kan hurtigt ødelægge noget, for computerens hardware er enormt sart og meget følsom over for statisk elektricitet.

 

Jeg ville nu anbefale, at du åbnede den - det er meget nemt - og fjernede alt det støv du kunne se med pincetter og vatpinde. Pas på med ikke at få støvet trykket endnu længere ind - og husk at sluk helt for computeren først - det gør man bagpå ved strømforsyningen.

Her er der blæsere:

 

Billede

 

Her er min nye PC - Det kan selvfølgelig se forskellige ud fra PC til PC, men alligevel er det nogenlunde til at regne ud, hvad der er hvad. :) Det er desværre ikke altid muligt at komme til i blæseren, som ved min strømforsyning, som sidder i bunden! Så skal man til at pille den ud og alt muligt.


Det kan også være kølepastaen der er størknet. Kølepasta er sådan en pasta, der sidder mellem selve CPUens lille disk og blæseren. Det var problemet med min gamle. Så skal man pille blæseren af (der er sådan nogle klemmer) og komme ny kølepasta på. Det lyder svært, men er forbavsende nemt! :)

Man kan evt støvsuge nede i bunden af kabinettet, hvis man har en støvsuger, man kan kontrollere sugestyrken på. Men kan skal ikke støvsuge på hardwaren!

Jeg måtte selv køre med min gamle computer åben i 3-4 måneder, for at jeg kunne spille noget som helst - og en gang imellem blev det alligevel for varmt. Så måtte jeg slukke den, åbne alle vinduer og stå og vifte på den CPU! :D Meget lavpraktisk! ;D


Eventuelt - hvis den stadig gør det, efter du har fjernet støv - så kan det være, du skal købe nogle blæsere i den her stil: www.komplett.dk/corsair-af120-quiet- edt-120mm-blser/756831

Hvis du har en gamer, er der plads til at sætte dem i rundt omkring i kabinettet. Jeg har selv en del, fordi jeg ikke vil risikere at min nye computer overopheder som den gamle!
Det er nemme at sætte i og alternativt har Komplett virkelig god kundeservice! :)

Held og lykke!

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej...
Forfatter: 
Dato:  29-07-2015 15:53

Meget gode råd du har fået. Jeg vil også råde dig til at undgå støvsugeren inde i din pc. Pas i det hele taget på med alt, der kan give statisk elektricitet. Husk at aflade dig selv inden du stikker labberne derind. Her er lidt tips til rengøring m.m. www.computerworld.dk/art/226388/12- staerke-tips-hold-din-pc-i-topform



Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"


0
0
Svar på denne tråd
 
 nå ja..
Forfatter: 
Dato:  29-07-2015 15:58

Jeg ville dog ikke følge rådet i artiklen med at bruge en køkkenrulle mod blæseren. Hellere en lille pensel mod ting, der kan gå i stykker. Jeg plejer bare at holde blidt på en vinge og forsigtigt puste med komprimeret luft. Alt med omtanke er nok mit bedste råd.



Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-07-2015 16:55

Godt der kan komme nogle stationær-folk på banen her

Der mangler jeg desværre erfaring.

 

Jeg snakkede lige med min kæreste (ret nørdet), og han siger at vandkøling er super effektivt til de stationære. Jeg har ingen idé om hvad det koster, men det skulle være den bedste form for køling.

Og jeg ved godt du ikke er computer ekspert - men husk at mange af de gode butikker gerne sætter tingene i for dig!

Min gamle laptop blev støvsuget og rengjort af producenten, det gør de altså gerne for dig (ikke alle tager penge for det, nogle har det som en service inden det første år).

Er sikker på de også gerne gør det med din stationære. Det er bare at tage ind til en god computerbutik og spørge dem ad. Om ikke andet kan de hjælpe dig videre.

 

Jeg har også rigtig god erfaring med Komplett.dk. Det er der jeg har min nuværende computer fra.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  29-07-2015 21:42

Hej Sandra.


Ja 70° er lige i overkanten når den ikke arbejder som sådan. Mht. rengøringen så skal den selvfølgelig støvsuges så godt som du kan udvendigt, men det løser næppe dit problem.
Man "kan" bruge en støvsuger, men det er egentligt ikke særligt effektivt. Det jeg selv bruger er en kompressor og trykluft inde i kabinettet.
Problemet opstår inde imellem køleribberne på CPU og GPU og i nogen grad i PSU'en. Når CPU'en bliver for varm slår den fra eller i dit tilfælde laver en fejl så du får blå skærm.

Så af med låget - der sidder enten en "lås" eller to skruer på bagsiden ud imod kanten (som set på billedet ovenfor) og så kan du skubbe låget ca. en cm tilbage og tage det af. Det sidder i en slags kroge...

Og så er det ellers bare at blæse løs med trykluft til du er ved at blive kvalt og der ikke kommer mere ud af alle krinkelkrogene. Pas lidt på med at puste direkte på blæserne så de køre afsindigt hurtigt rundt. Der hvor du kan er det en fordel lige at holde en finger på i midten så den ikke køre med rundt.

Jeg servicere ca. 60 PC'er på denne måde på jobbet ca. en gang hver halve år så de køre køligt og lydløst. Det er endnu ikke lykkedes mig at ødelægge en med det endnu efter mange års brug.

Har du ikke selv, eller en ven en kompressor så drej ind omkring nærmeste værksted og spørg om de vil hjælpe. Det er næsten lige meget hvad det er for et. Mekanikere, smede, tømre osv osv - de fleste har en kompressor. Ellers send et nødråb ud på FB ;)


Når den er blæst ren kan du gå "propellerne" efter med en vatpind og lidt vinduespudsemiddel så de er helt rene - de kan godt larme hvis der sidder noget nams på dem som du ikke kan puste af.

Jeg plejer at blæse PC'er rene ca. en gang hvert halve år, men placeringen og antal kæledyr har meget at sige omkring hvor meget støv de samler op. Rygning + kæledyr er et mareridt!
Det værste sted du kan have din PC stående er direkte på gulvet. Det er der der er mest støv så hvis den kan stå på en hylde eller på en kasse så hjælper det også meget.



Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

0
0
Svar på denne tråd
 
 ffffffffff
Forfatter: 
Dato:  30-07-2015 13:37

Tak for jeres mange uddybende svar.

 

Jeg venter pt. på min far har tid til at åbne computeren så vi kan rengøre den.

 

Pt. har jeg blæseren kørende på computeren når jeg spiller. Og det virker i hvert fald :)


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

1
0
Svar på denne tråd
 
 hej...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2015 10:44

Det er godt, du får lidt hjælp med at rengøre den her første gang. Jeg tager iøvrigt jævnligt mit grafikkort helt ud for at puste den fri for støv. Somme tider kan man være uheldig at støvet bare kommer længere ind mellem rillerne og så er det nemmere at se og få fjernet, hvis man har den i hænderne samtidig. Det kræver bare en skruetrækker og lidt god vilje at få grafikkortet ud og ind igen.



Med venlig hilsen

Sanne "Kuku"


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-07-2015 11:06

 

Jens: Hvordan får man fat i sådan et pusteredskab til computeren? Jeg vil gerne forhindre at min nye computer ender med at brænde op, som den gamle.

 

Heidi

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heidi...
Forfatter: 
Dato:  31-07-2015 11:30

... Hvis du gerne vil have et pusteredskab hjemme og ikke vil investere i en kompressor (som kan bruges til meget andet, men koster noget) så vil jeg pege dig i retning af "luft på dåse". Det er simplethen en spraydåse med en gas/luft du kan bruge. Det går under mange navne f.eks. "spray-luft" eller "air duster". Det fås masser af steder, som f.eks. Thansen, Biltema, Silvan og stort set alle fotoforretninger. Du skal regne med at der sagtens kan gå en hel dåse luft til en enkelt rengøring på 400-600ml luft.

Hvis du vil have en kompressor så er det bare at google lidt på "kompressor" - de fås i alle størrelser og priser. Hvis du vil have en størrelse der ud over det ene formål at blæse computer ren to gange om årt, kan bruges til f.eks. at pumpe bildæk, cykeldæk, drive sømpistol oma. så skal du nok se efter en på tilbud fra 400-500 Kr og op med en tank på. De helt bitte små minikompressorer er ikke egnet til formålet.

Med priser der for en kompressor der kan andet end blot at puste cykler op ligger på ca. det samme som 5-8 dåser sprayluft, er det en overvejelse værd, da den kan bruges til mange andre ting i en alm. husstand.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider