Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Få slettet i journal fra sygehus??
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 19:30

Jeg har skrevet før om nogen lidt underlige "anfald" jeg får.

 

Jeg er type 1 diabetiker og fedmeopereret (Og har et par psykiske diagnoser). Efter min operation har jeg flere gange oplevet pludselig voldsom kvalme og problemer med at indtage væske og mad. Jeg har tid på Esbjerg sygehus på tirsdag, som er dme der tager sig af alle visitationer og efter behandling af folk med en gastrisk bypass.

 

Problemet lige nu er, at jeg var indlagt 2 gange lige efter hinanden i starten af juni. I anden omgang var der lidt problemer. Forvagten ville udskrive mig med det samme, og jeg måtte argumentere for at blive. Det endte emd at bagvagten fik mig CT-skannet, og beholdt med natten over (Hvor mit blodtryk pludselig faldt meget, og jeg havde brug for behandling)

Da lægen (Forvagten fra dagen før) gik stuegang, indrømmede hun at de ikke ved hvad det er der er galt, så hun ville skyde emd spredehagl og sende mig både til Esbjerg og til udredning på en psykiatrisk afdeling. Jeg forstår hende godt, så det er jeg ikke så utilfreds med, selvom jeg ikke mener at det er psykisk.

 

Problemet er sygeplejesken, og hendes natater i journalen. Hun var meget negativ over at jeg var der, og udtalte at jeg skulle tage Ja-hatten på, og at jeg dramatiserede osv.
Noget af det hun har skrevet (Ikke ordret) Jeg fortæller mit aktuelle blodsukker, og vi aftaler at jeg skal tage 4 ie insulin. Lidt senere skriver hun at rengøringsdamen ikke har set, at jeg har taget insulin, og at jeg manipulerer med min medicin.
Jeg beder om noget kvalmestillende, sså får en pille, som jeg prøver at sluge med lidt vand, mens sygeplejesken er der. Jeg kommer til at bøvse vandet op igen, og halvdelen af pillen hænger på min hage. Så jeg beder om en ny. Sygeplejesken skriver hvad jeg har sagt, men skriver at det ikke passer. Hun var lige udenfor stuen, og der skete ingenting i følge hende. Og andre ting, der er noteret.

Disse ting vil jeg gerne ha' slettet, så det ikke kommer til at fremstå, at jeg er hypokonder osv.

Jeg håber så at Esbjerg kan være med til at kaste lys over de anfald, så de kan forebygges. Og evt også psyk.

 

Nogen der ved hvordan man gør?? Er det patientklagenævnet?? Jeg kan jo ikke bevise noget.


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 kontakt sygehuset
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 20:24

Man hænger på sin journal, men kontakt lederen på afdelingen og klag over hendes behandling.

 

Min mor havde flere grimme oplevelser med en sygeplejeske da hun var i kemo. Hun klagede og sygeplejesken blev flyttet til en anden afdeling så hun ikke havde noget med kræftpatienter at gøre mere.


Der er ikke den ting en haflinger ikke kan!

Når det altså lykkedes dig at få dens hoved op af foderspanden

 

http://ldafoto.smugmug.com/

3
0
Svar på denne tråd
 
 Journal er et juridisk dokument
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 20:34
Hejsa.

Journaler er et juridisk dokument, ligesom det også er et arbejdsredskab for kommunikation imellem fagfolk, til patienter (I kan jo læse med) og andet godt.

Pga det er et juridisk dokument er det svært at slette.
Jeg er faktisk ikke sikker på at det er muligt?
Jeg kan rette i et notat jeg har skrevet, men der står med fed skrift at notatet er ændret, og klikker man på notatet kan man se original versionen. (Jeg ved ikke hvor mange timer man kan redigere)

Kontakt sygehuset, fx ved at skrive til den overlæge som er leder for afdelingen. Fortæl din historie, men jeg forventer at du får et venligt svar hvor man siger højt at man forstår dig. Jeg gætter på at notater ikke kan redigeres - men jeg har set notater, hvor man dementerer at en kollega tidligere har skrevet noget der ikke var korrekt. Derefter står rettelsen.

Bortset fra det det, jeg gad ikke selv gøre noget ved det hvis det var mig.
Jeg gætter på, at læser man notaterne fra din indlæggelse, så er det nemt at læse mellem linierne, at der er en nurse som muligvis er en ged...
Det skrev jeg næsten ikke, ups. Men nærlæser man nok til at nærlæse sygeplejerske notater, er læge notater også læst først. (For Læger skriver kompakt hvad der er set og gjort) Og så ved man at noget er sket, og det med sygeplejersken læses bare som dårlig kemi.
3
0
Svar på denne tråd
 
 journaler
Forfatter: 
Dato:  28-06-2015 20:43

Der kan ikke/må ikke slettes i journaler, men der kan laves tilføjelser omkring at du ikke er enig i det forløb som sygeplejersken har beskrevet, og at du ønsker din beskrivelse tilføjet.

 

Derudover kan du klage til enten hospitalet omkring hendes adfærd eller du kan oprette en reel klagesag over en sundhedsfaglig person hos patientombuddet.

 

Mine oplysninger omkring ovenstående kommer efter at have arbejdet næsten et år i den juridiske funktion på et hospital, hvor jeg stadig er dog i anden afdeling.

 

mvh

Mie


Life is what we make it.

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 og ox hoppe fra februar 2012 sælges, se min profil for flere oplysninger

2
0
Svar på denne tråd
 
 Journaler
Forfatter: 
Dato:  29-06-2015 11:40

jeg er enig med dem der siger man ikke må slette i journaler. Jeg oplevede det uheldig og meget meget ubehagelige at en sagsbehandler noterede EN ANDEN PERSONS OPKALD i min journal, omkring at hun havde grædende ringet og sagt hun ikke kunne tage sig af sit barn og det havde lægen bekræftet osv. Jeg opdager det ved et tilfælde noget tid efter, da jeg kan mærke en sagsbehandler ser skævt til mig, da jeg forsøger at få hjælp til min søn (som nu er diagnosticeret ADHD)

 

jeg får aktindsigt og bliver dybt chokeret, men da medarbejderen ikke længere er pågældende sted, kan det ikke slettes, trods min læge også protesterer kraftigt (underligt nok er lægens navn ikke noteret, blot at han er læge til pågældende der ringer). Så pga en fejl, står der nu i min journal at jeg ikke kan magte at passe mit barn, og at lægen var bekymret, trods det ikke har været tilfældet. Så selv deciderede fejl, kan ikke slettes :(

 

I øvrigt er de bare emsige på sygehusene, jeg har skam også i min sygehusjournaler stående "patienten blev hysterisk, da en dør blev åbnet uden, der blev banket på" -der nævnes så ikke at det er en badeværelsesdør, der flåes HELT op, så jeg i badet splitterravende nøgen, kan beskues af alle gæster til de andre patienter. Og at jeg i øvrigt var en kende blufærdig og nervøs anlagt efter en voldtægt. Undskyldningen fra sygeplejersken, der flåede døren op og ikke engang gad lukke den efter sig, var at de skulle bruge en ble, det var en nødsituation, hvor jeg mener at nødsituation er hjertestarter eller sådan noget, ikke at nogen har skidt i sengen...

 

tjaa noget at sige til jeg ikke bryder mig om systemet?


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slette journaler
Forfatter: 
Dato:  29-06-2015 21:45

Man man altså reelt godt slette notater i en sundhedsjournal...

det sker nemlig jævnligt, at lægerne lægger notater på forkerte forløb..

 

En anden ting er, at man ikke gør det "bare fordi" en patient har en anden opfattelse af situationen og det skrevne..

 

hvordan det er i kommunerne ved jeg ikke..

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Teknisk set slettes de ikke
Forfatter: 
Dato:  29-06-2015 21:48
Hejsa.

Teknisk set slettes de ikke.
De flyttes med notat om at et notat var lagt forkert op og er flyttet.

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  30-06-2015 22:14

Tusind tak for jeres svar. Jeg accepterer det I skriver, og har i dag taget kontakt til sygehuset, for at gøre indsigelser, og bede om at få noteret at jeg er uenig.

 


VH Pernille

 

There are easier things in life than finding a good man... like nailing jello to a tree, for instance.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider