Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Solstråle
Forfatter: 
Dato:  23-06-2015 21:06
En rigtig solstråle historie herfra. Sidste år i oktober/november begyndte min fjordhest at opføre sig ekstremt. Bukkede uden varsel, så flere spøgelser end normalt, løb fra mig og var ikke til at gå tur med.
Til en start slog jeg det hen med dårlig ooførsel, og det gjorde jeg helt frem til 22 december. Her var reaktionerne så voldsomme at jeg ikke længere kunne håndtere ham, hverken fra ryggen eller fra marken. Det gik fint ved strigling, men så snart vi skulle ud var der noget galt. Det var hver gang han skulle stoppe eller sænke tempoet.

Den dag i december blev jeg enig med mig selv om noget var galt. Jeg undersøgte ryggen, og har aldrig set så voldsomme reaktioner på tryk...den stakkel havde jo ondt.
Afsted til doktor dyr med ham. I mellemtiden overtog kæresten håndteringen, jeg stolede ikke på at jeg kunne mere.
Han blev røgntnet og scannet, intet at se, men den tilknyttede kiropraktor kunne mærke enorme låsninger i ryg, lænd og bagpart. 2 måneder og 3 besøg senere fik jeg meldningen han er klar nu (det blev til 2 kortisol behandlinger og 3 kiropraktor behandlinger).

Jeg var ikke meget for at starte op, stolede ikke på hesten og ikke på at det var ok. Det blev til mange gå ture til en start, der skulle findes noget tillid, og den kom, min vilde uregerlige pony var væk, og igen var han rolig og reagerede "normalt" på tingene igen.

Vi startede langsomt op med ridning og har nu været i gang i et par måneder. Roligt og langsomt, men det virker.
I dag havde jeg valgt at få ham kontrolleret af kiropraktor, for at være sikker på alt er ok. Og vi fik så meget ros. Han var overrasket over han var blevet så fin, for det var ikke godt da vi kom for 6 måneder siden.
Det var så fedt at høre. Nu var ømheden han havde grundet at ryg og bagpart blev brugt korrekt.

Jeg har lært ikke at give op.
Jeg er heldig at have en fantastisk dyrelægeklinik lige on hjørnet der tager en seriøst, også selvom man kommer med en lille gul og blander sig med de store brune...de synes jo også han er fantastisk.

Hilsen Pernille

 

 

Nu som gård ejer

5
0
Svar på denne tråd
 
 hvor godt
Forfatter: 
Dato:  23-06-2015 21:10

Hvor dejligt med sådan en glad historie. Held og lykke til jer

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-06-2015 23:26

Dejlig historie! Heste kan netop sagtens have problemer med muskler og skelet, ligesom os mennesker - de kan bare ikke vise det tydeligt, andet end ved "dårlig adfærd".

 

Godt du tog affære og fik kiroprakter til ham, i stedet for bare at opgive ham. Det er jeg sikker på han er dig meget taknemmelig for :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak......
Forfatter: 
Dato:  24-06-2015 07:22
Tak, jeg er virkelig også glad for jeg/de fandt "fejlen". Jeg havde aldrig i min vildeste fantasi set at der kunne være så stor forskel på en hest.

Jeg fortryder dog at der gik så lang tid inden jeg gjorde noget, men det er jo bare dyre lærepenge.
Jeg er bange for det har siddet længe i ham, da jeg købte ham for et år siden var han vågen men ikke "farlig", men han nægtede at bruge ryg og bagpart, hang på tøjlen, snublede og smed sko.
Alt det er også slut nu. Plus at han blev nemt forskrækket og løb fra tingene. Nu giver det et sæt i ham, hopper lidt til siden men ellers tager han tingene med ophøjet ro.

Hilsen Pernille

 

 

Nu som gård ejer

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider